Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2007-08-25 - 26 24h SLC Hyr-Gokart Tuvängen Ring
<<   1, 2
3669 besök totalt
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Det drar ihop sig. Tungt taktiktugg i afton.

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Fredrik kan du slänga upp lite tidschema och sånt?

Vad ska man ha med sig, hur ser sovplatser ut osv.

Tystberga
Här sen Mar 2004

Hej allihop.
Fredrik kom med att det skulle bli någon form av träning innan. Mitt förslag är 13:00 - 13:30 en kort warm upp inför racet för de som önskar.

Samling sker kl.12:00 för förarmöte och genomgång.

Övrigt bra att veta:
Tankning sker som på 18-timmars. Den som vill få sin bil tankad kör in i tankzon kliver ur bilen, när föraren är i en markerad ruta startar vi tankningen som tar 1,5minut, när tiden gått får föraren hoppa i och fortsätta. OBS! det finns bara en plats för tankning så tänk på det när ni lägger upp taktiken... kommer ni in 2st efter varandra får den som kommer in som tvåa vänta tills första bilen är tankad!
En tank räcker garanterat 1,5-timme. På 18-timmars körde en del 2-timmar men inget jag garanterar!

Direkt efter tankstationen går det att byta förare.

Mellan de prickade linjerna i depån gäller promenadfart och det bestämmer Skoghag och jag vad det är (sträckan är kort)!

Endast de förare som byter av varandra får finnas i zonen för förarbyte. Vid tankstationen får endast personal och föraren som gå in för tankning vistas.

Däck!
Vi räknar med att däcken håller 24-timmar. det kommer att vara gränsfall fram, kör med andra ord inte med understyrning. Vid punktering eller att korden kommer fram byts endast det däcket till ett begagnat.
Detta med erfarenhet från 18-timmars där inget däck behövdes byta samt att det fanns en del kvar på alla däck. Träning sker på samma däck som ni kör tävlingen med.

All meckning sköter personalen på Tuvängen. Byte av bil sker endast vid större fel typ motorhaveri eller att chassi går av eller liknande.

För er som vill vara förberedda kommer här lite tips:
1. Kör inte på curbsen, då är det stor risk att spindlarna går av.
2. Lås inte upp bakhjulen i hög fart, det riskerar att drivremmen går av.
3. Spar på framdäcken vä fram slits hårdast, bakhjulen kommer att hålla med god marginal.

Startordning och bilar lottas ut före träningen. Klassisk LeMans start sker med springa fram till bilen motorn på tomgång.

Vi ses på Lördag 12:00!

Tillägg ta gärna med egen overall och hjälm, vi har inte så det räcker till alla, det skall vara någon form av skydd för ögonen typ visir eller glasögon och godkänd (E-märkt) hjälm för motorsport. Klädsel skall vara heltäckande så ni inte skrapar sönder armar mm vid avåkning bland däcken.
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Dubbelpost
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Efter några föraravhopp så har vi några lediga platser kvar....... Ring mig på 0708 800 695 så fixar jag plats.

Inför träffar
2007-08-25 - 26 24h SLC Hyr-Gokart Tuvängen Ring
<<   1, 2
3669 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande