Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3902 besök totalt |
Re:
Ja...mellan 3 och 5 liter är väl mer normalt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Tycker ej det är så säkert med orginaltanken virad runt kardanen _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
Det finns ju andra originaltankar som kan vara lämpliga. Tex Ascona B, Saab V4 och Audi 80 har bensintankar placerade bakom ryggstödet i bagaget. Finns säkert fler men det var dem jag hade i huvet ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Re:
Så enligt reglerna för SBF/FIA får jag exempelvis köra med en Ascona-tank i min Mitsubishi & få det inskrivet i vagnboken som godkänt ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
Jag har en Saab V4 tank i min Volvo. I vagnboken står det det "Bensintank från annan tillverkare - Saab" Känns tveksamt att Volvo skulle ha klassat in en saabtank, eftersom du bygger nytt som ska ha vagnbok har du väl kontakt med en tekniker från SBF? Ring och fråga honom ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Som Svartlock skriver så får han ha Saab tank (eller tank från annan tillverkare) i sin volvo enligt RY-T 5.5.9
Men det gäller ju bara om den är hologerad som grupp-H rally bil. Kolla i reglementet för den klass du ska ta ut vagnboken, det skiljer ganska mycket mellan olika klasser. Nordicsupercar är det en FIA klass? Isåfall gäller väl Appendix-J. |
||||
Eftersom bilen skall köras i både Drifting & Nordic Supercars & Dragracing (om än kanske bara nån gång)
Så måste jag då ha dubbla vagnböcker eller kan man få dispans för tanken/annat ? K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3902 besök totalt |