Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Carrera Cup/Kanonloppet på Gelleråsen
946 besök totalt
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004

Trådstartare

Var på Gelleråsen i helgen och följde förstås Carrera Cup. Var det någon annan som uppmärksammade Martin Kudzaks framgångrika framfart med sin 996:a? Nu har han kört bra hela säsongen och hävdat sig förvånansvärt bra mot 997:orna, men i helgen var han otroligt duktig. 2:a på lördagen (nåväl, lite tur också - den enes dör är den andres bröd osv) och 6-7:a på söndagen, tror jag.

Döm om min förvåning när jag går in på www.carreracup.se för att kolla resultat och man plockat bort killen från alla resultatlistor! Han har alltså stått med tidigare, även i poängtabellen.

Är det någon som vet vad som hänt? Har han blivit för duktig, helt enkelt, och utgör plötsligt ett hot mot 997:orna och får därför inte vara med?

Något att begrunda är dessutom att 996:an är ca 1,5 s långsammare än 997:an på Gelleråsen, med samma förare, förstås. Detta kommenterades även från speakertornet.

Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

http://www.motalatidning.se/nyheter/artikel.asp?id=58354 skrev:
- Jag blev trea i första racet, men fick poäng för en andraplats då Martin Kudzak som kom tvåa inte räknas med i mästerskapet.

Han tycks inte vara med i mästerskapssammanräkningen på något sätt.

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Hittade detta från i våras.
Citat:
Den äldre 996-modellen tävlar fortfarande i årets serie, i klass b med individuell poängställning och prisutdelning. En av förarna som tävlar där är den nyss anmälda Martin Kudzak.
- Jag har aldrig tävlat i "standardbilar" förut, utan bara formelbilar. Men Porschen är den bästa "standardbilen" att göra debut i och det har varit väldigt spännande att köra. Allting är väldigt nytt för oss i stallet, men det har fungerat perfekt och jag har kapat över 1.5 sekunder i dag på min varvtid, berättade Kudzak.

Åsså http://www.carreracup.se/media/docs/regulations/ReglementePCCSKategori . . . .

Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Jo, jag känner till hur förutsättningarna var ställda från början. Det konstiga är att innan Gelleråsen har han stått med i resultatlistorna och fått cup-poäng, men efter helgen är han bortplockad och finns inte alls. Han, och övriga som gjort 996-inhopp under säsongen borde åtminstone redovisas separat. Kan inte tänka mig annat än att även de fått betala rejäla anmälningsavgifter mm...

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Ulli skrev:
Jo, jag känner till hur förutsättningarna var ställda från början. Det konstiga är att innan Gelleråsen har han stått med i resultatlistorna och fått cup-poäng, men efter helgen är han bortplockad och finns inte alls. Han, och övriga som gjort 996-inhopp under säsongen borde åtminstone redovisas separat. Kan inte tänka mig annat än att även de fått betala rejäla anmälningsavgifter mm...
Seriearrangörer och tävlingsarrangörer brukar ju inte alltid räkna på samma sätt. Att CarreraCup.se inte redovisar Kategori B öht är ju lite svagt.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Han är ju med i resultatet från tävlingen på lördagen i Karlskoga, och har fått 8 poäng.

http://www.stcc.se/index.php?id=274&amp;tx_wfqbe_pi1[track]=4&tx_w . . . .

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
Han är ju med i resultatet från tävlingen på lördagen i Karlskoga, och har fått 8 poäng.
Jämför det med den högraste kolumnen här så får du se:
http://www.carreracup.se/media/image/CarreraCup/resultat.html
Att det är enklast att rassla till poäng automatiskt i en resultatlista är en sak, att pilla ihop serien är nåt annat (och görs sällan av samma personer)

Elitracing (åskådarracing)
946 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande