Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14281 besök totalt |
Re:
Kanon snygg bil.... ![]() Finns säkert många spaltmeter om skillnaden mellan att köra med en bil med motorn fram kontra bak! Men går den enkelt beskriva skillnaden(för en novis)?? Vad upplever DU att man "måste" tänka på eller göra annorlunda?? _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||
Kul att mina gamla fälgar äntligen kommit till användning, blev riktigt bra på denna färg på gt2an...
Ja kul att du börjar få kläm på den, är lite lömsk och kräver att man behandlar den med respect och gör man det ger den massa tbx...kommer snart tbx och ska ta 1,29an.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Utlovade bilder... Har lite film också men det är nåt skumt med ljudet som vägrar spela i samma hastighet som bilden så vi får se om jag får ordning på det..
På väg till banan... som synes kör Jon sin Ultima även på gatan. ![]() ![]() Stopp på macken för tankning av både bil och mage. ![]() Framme i depån... ![]() På väg ut ur depån för första gången på nästan ett år.. ![]() ![]() På banan... ![]() ![]() Jagandes gt3rs... ![]() Samma inifrån ![]() Det var allt för denna gången, men det lär snart bli körning igen.. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
Re:
Nej! Måste varit nån annan... _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
Brukar inte vara någopt fan av guld-BBS, men de passade kanonfint till blått och din bil!
Iofs passar det mesta en GT2, så himla fin bil och vingen är verkligen pricken över i. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
ok, dags att börja uppdatera lite.
Bilen är nu hemma i garaget igen efter lite uppdatering av motorn. UMW steg 1, vilket innebär ny programvara, dumpventiler samt wastegates. Avgassystem sitter ju där sedan tidigare. Det är alltså samma grejor som Rickard kör med. Så nu ska det börja beställas grejor till hjulupphängningarna. ![]() Så nu blir det två bilar som ska byggas i vinter, tre om man räknar med mitt senaste projekt, driftingbil av Corvette stingray -75... ![]() Jag är sugen på Öhlinare men det har ju alla andra och jag vill inte vara som andra så vi får se vad jag hittar på. ![]() _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
Kul att den är hemma
Ja den bode ju hos oss ett tag, ska bli kul att höra om vad du gillar den med trimmet, dom går sjuk bra för så lite modds Jag säg till vad du ska ha så kan jag fixa, har ett packet på g från usa just nu, ett par toe links tycker jag vore på sin plats sen ett par Kw 3 kanske.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Re:
Ja det vore nice, skulle va kul att känna skillnaden _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Hmm, lite långsam med uppdateringar både på nätet och i garaget har man visst blivit.
Men här kommer några bilder på monteringen av dämparna för några veckor sedan. Har hunnit med att köra en vända på gelleråsen också. Dock var det hällregn hela dagen så det blev ingen time-attack. Passade då på att köpa nya skivor och belägg också, keramiska givetvis... ![]() Hörger plockar isär dämparen ![]() Ihopmonterad igen, bakdämpare ![]() Framdämpare ![]() _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 14281 besök totalt |