Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1239 besök totalt |
BMW Cup klass modifierad, frågor?
3.4 Avgassytem Fritt, dock får karosseri och chassi/stomme ej modifieras för att ge plats åt avgassystem. får man dra avgassystemet inne i bilen och ut genom kaross sidan? 2.2 Hjulupphängning/fjädring Ursprungliga upphängningssystemet skall bibehållas. (McPherson, etc). får man flytta upp in fästnings punkterna på stöt dämparna? får man montera coilovers bak om inte detta finns orginal? (McPherson) _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
||
Re: BMW Cup klass modifierad, frågor?
Hur får du in avgasröret in/ut ur bilen utan att modifiera plåten? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
ok men om man vill göra ett nytt hål på sin till tänkta banracer som ska ev köras i bmw cup klass modifierad
för tex grova elkablar till batteri i skuffen bak i bilen, eller slangar för olje kylare bak i bilen eller ett avgas rör. eller göra hål för luft ventilation, mm, mm så får man inte göra detta eller ![]() _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
||
Re:
om du gör ett nytt stort hål och drar avgassystemet genom det kommer du nog bli diskad då bilen inte överenstämmer med de regler du skrivit. om du drar ett 25mm gissning på storleken avgassystem genom ett befintligt hål så är det ok! På de flesta bilar finns det några extrahål så du kommer inte behöva klippa upp karossen för att dra batterikablar. Men det är ju var och en fritt att tolka regler som man själv vill, och har du tolkat fel får du åka hem och bygga om. ![]() _________________ Roland Johansson |
||
ja man är inte sugen på att lasta och åka hem igen
![]() så om jag förstår er rätt så får man inte göra några extrahål alls i karossen oavsett storlek på hålet ![]() så om jag borrar ett extra 10mm hål så blir jag diskad, vem håller reda på alla originalhål på alla olika bil modeller, eller tolkar dom det fritt från person till person eller på storlek på hålet? ja man får väl ha tag på grovt ovalt rör att bygga avgassystem av. Det är inte lätt med lååga bilar ![]() _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
||
Du kan ju posta på BMW SC delen av forumet, och kontakta reglementsgruppen, eller cuprepresentanterna så får du klarare besked (http://www.bmwsc.com/kontakt_index.html).
![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Re:
Det borde vara enklare än att jobba med ovala rör. |
||
jo dubbla kan fungera, men det är inte lätt det är en BMW 2002 -74 och golv fram och bak går djupt ner, vilket försämrar möjligheten för att dra ett ordentligt avgassystem, till råga på allt är den väldigt låg
![]() och jag tycker det vore synd och skam att behöva höja upp den igen planen var att göra en tunel invändigt på passagerar sidan där avgassystemet skulle gå, sen såg jag att man inte fick ändra karossen just för detta syfte, där borde finnas en dispans (heter det så?) för gamla 02or just för detta. ja varför inte för alla ändringar man vill göra just på 02or ![]() _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
||
Re:
Man kan ju vara hur ironisk man vill på ett forum, men sannolikheten att någo skulle bry sig om ett 10mm hål är obefintlig, men ett hål på 100mm med avgassystem genom kupen kommer någon medtävlare att bry sig om när de blir omkörda.... _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1239 besök totalt |