Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 6603 besök totalt |
Hehe.. ja man är ju rätt modeintresserad så därför väljer man ju noggrant färgkombinationer!
![]() |
||||||
och nu har jag fått på mina bromsskivor jag köpte av Stacke... ska ut och köra in dom enligt instruktionerna ikväll.
Kan det inte bli kvällen den 14'e nu ![]() |
||||||
Re:
Jaså inte klar med bilen än eller?! ![]() |
||||||
Re:
Trevligt... Vad blev det för bromssetup?? _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Re:
Det blev PFC 2-delade flytande skivor, punktslitsade. och PFC 01 belägg... Var ute och värmde in dom enligt instruktionerna man fick med och dom känns väldigt bra vid normal körning så jag ser fram emot Kinnekulle så jag får prova dom till det dom är gjorda för ![]() |
||||||
Re:
Låter som en bra setup.... Jag körde på PFC 01 samt orginalskivor nu i sommar. Bra bett och känsla. På minus sidan var snabbt slitage (var helt slut efter 2 dagar på Knutstorp samt 30 varv på ringen) och lite väl aggresivt bromsdamm som är svårt att tvätta bort. (Kan förvisso ha att göra med orginalskivan ![]() Jag vet inte riktigt vad jag kommer prova framöver, kanske någon pagid variant... EDIT: Hoppsan... blev lite OT i denna tråd! ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Re:
Hur är det nu Stacke!! ![]() Har du modifierat bilen klart nu så du kan åka med oss på Kinnekulle? -Du har ju visat din kaliber på gocarten i Jönköping, så upp till bevis nu... cup el gata ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Det rycktas här i jkpg att Stacke kommer att med en ombygd bil till gatåkningen på kinnekulle...Jag hoppas att han till nästa år ska börja tävla, så att jag har någon att köra kolonkörning med till tävlingarna:p. Jag vet att han är sugen iaf
![]() _________________ olof Johansson |
||||||
Övernattning i Götene:
http://www.gotene.se/toppmeny/kulturturismfritid/turistbyrangotenelidkoping.4.5cfde03910dd60b834f80008225.html Hotell Postiljonen Adress Järnvägsgatan 2 53322 Götene Kontakt Telefon: 0511 59010 Fax: 0511 59015 Internet info@hotellpostiljonen.se http://www.hotellpostiljonen.se _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Plats i stuga 14/9
Plats i stuga finns 14/9 i Tostorp, 5-6 km från banan. och jag citerar: "Charmig stuga på tomt med naturskönt läge vid foten av Kinnekulle. Egen stor trädgård. Fin uteplats. Våningssäng i "storstugan". Sovstuga med 2 bäddar, dusch/mulltoalett. Handdukar och lakan ingår. 2 cyklar ingår." uffe@uffenygren.se _________________ Uffe Nygren 325Ti E46 Önskereprisen, kopia av nedanstående fordon. 325Ti E46 Trackday, Såld. |
||||||
Hur lång tid tar det från Göteborg till Kinnekulle?
Det är 14 mil... mer än 1 och en halv timme kan det väl inte ta va? Jag har alltid lyckats slarva bort mig när jag närmar mig kinnekulle och lagt en halvtimme extra på att försöka hitta var jag tagit vägen... mäkta irriterande.. Är det nån som har någon bra vägbeskrivning från göteborg? Det är ju E20 nästan hela vägen fram... men sen?! /Magnus |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 6603 besök totalt |