Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3758 besök totalt |
2007-09-13, SVKG Bankalas "Höstrusket", Falkenbe
Nu är det åter dags att ta ut och lufta våra sportvagnar på racerbanan. Premiär i år för "Höstrusket", som äntligen går av stapeln på Falkenbergs Motorbana, denna sedan något år ombyggda snabba racerbana vid 154:an. Tag avfarten Falkenberg C mot Ullared och efter ca en mil skyltat till motorbanan. Programmet omfattar fri körning för samtliga bilar utan tidtagning, med eller utan passagerare enl. nedan, och tidsträning för dem, som har debut- eller racinglicens samt godkänd tävlingsbil. Tidsprogram: 15.00 - 16.45 Inskrivning och besiktning 15.45 - 16.30 Banteori - teknik och spårval 16.30 - 16.45 Förarsammanträde OBS! Innan körning måste bilarna vara besiktigade! 17.00 - 20.00 Fri körning för samtliga bilar utan tidtagning med indelning i 3 grupper om 15 bilar med ca 15-minuters pass: 1: Lugna passet (nybörjare och ev. med passagerare) 2: Lagom-passet (rutinerade utan passagerare) 3: Fullrace-passet (debut- eller racinglicens med godkänd tävlingsbil) Detta ger tre pass per grupp plus ev. bonuspass om tiden tillåter Anmälan och vad kostar det? Anmälan på www.svkg.nu och inbetalat till postgiro 421 53-7 senast 10e september Bankalas: Kr 300:- för medlem i SVKG / icke medlem 500:- Efteranmälan: betalas vid inskrivningen mot 100:- i tilläggsavgift PR-licens: Kr 100:- betalas vid inskrivningen Säkerhetskrav (lägsta nivå): Bankalas Dig själv: Hjälm, handskar, läderskor samt heltäckande bomullsklädsel PR-, debut- eller racinglicens Din bil: Säkerhetsbälte Båge krävs i öppen bil Tidsträning Dig själv: av SBF godkänd hjälm, handskar, läderskor samt föraroverall Debut- eller racinglicens (ej PR-licens) Din bil: enl. resp. klassreglemente i SBF:s regelverk Fullständig Inbjudan | Anmälan | Visa Anmälda |
||||||
Jag har fått lite varning angående lågt stående sol efter klockan 19. Vi får väl hoppas att det blir lite mulet för annars kan det vara lite småfarligt när man kommer mot inbromsningen inför "rakan".
Men det är nåt vi hanterar om det inträffar (alternativet att tidigarelägga en timme är inte så lockande med tanke på att det är en vardag). Blir det få bilar så kör vi med två passtyper istället, dvs 50+% mer körning. Men det får vi avgöra på plats. |
||||||
"Efteranmälan: betalas vid inskrivningen mot 100:- i tilläggsavgift"
Kan man betala på plats? ![]() |
||||||
Re:
![]() Vi kommer ändå sätta ett tak på 45 bilar (i betalningsordning). Och blir vi så många så kommer det ändå bli tandagnisslan när/om vi tvingas avsluta 45-60 minuter i förväg pga mörker eller lågt stående sol. Personligen hoppas jag på max 30 så vi kan formera om till två grupper istället. |
||||||
Re:
|
||||||
Jag kommer nog ner nu när jag har fått ordning på servooljan...
![]() Niklas, kommer det vara tillåtet med passagerare om vi bara kör två olika pass? Hade nämligen tänkt köra lugna passet pga detta. Tjatar även på Headline och brorsan att de ska hänga på. För vädret ska bli bra enligt SMHI! ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
Men vi kan ju inte gärna plocka bort en möjlighte som vi lovat (dvs ett lugnt pass blir det i alla fall). Men det plockar på och blir fler och fler... |
||||||
|
||||||
Re:
Så ska det se ut killar! ![]() ![]() Mina pengar är oxå på väg. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
Antagligen inget problem. Jag är träningsvakt på Team13 Torslanda denna veckan och det var helt ok att köra kart till 20:15 idag. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Re:
Funktionärer till de två flaggposteringar behövs förresten. Eftersom det blir så få pass så är det ju ingen förare som vill stå, men ni kanske kan plocka med kompisar som vill njuta lite kvällssol? |
||||||
Re:
|
||||||
Jag och en polare dyker upp imorrn ! har inte hunnit betala pga inte varit hemma , så hoppas det finns plats för oss o bilarna
![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Jag dyker också upp i morgon. Tyvärr bara som åskådare precis som på de andra träffarna i år
![]() Sist jag körde bilen på bana var höstruset förra året... så är det verkligen ETT HELT årsen jag körde bana? oj vad tiden går... Men till nästa år lär den vara väldigt klar i alla fall hehe. Ni som läst min biltråd vet ju att det fanns lite att stå i... ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||
Re:
Du är så välkommen. ![]() |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 3758 besök totalt |