Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
EFtersnack/bilder "Svenskhelgen" 31/8-2-9 (Under DTM)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
13762 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

J Blank skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Jag gick in i olja i Breischied med ett sjuhelvete av kämpande för att undvika muren(hade väl ca 4 tunga returer i rad...phu det var verkligen ett moment, We made it.!!!!(det var min passagerares 5 varv på ringen )
Skulle tro att 99.9% av alla åskådare trodde vi skulle skrota(jag med för bråkdelen av en sek faktiskt )
thumbs up

Dags för helbur i bilen nu?!
Jag och far bestämde oss påvägen hem för att sätta in en helbur i bilen i vinter...
Vår punktering i ca 200 fick oss att tänka lite + att det börjar gå ganska fort runt ringen nu när man har kört en del varv... Inte värt att snåla på säkerheten..

Det är ju sådana här ögonblick man får sig tankeställare av (Jag hade ett "ögonblick" -06)
Vad/var hände punkan? Händelseförlopp?

Stockholm
Här sen Maj 2007

Re:

BTG skrev:

Det är ju sådana här ögonblick man får sig tankeställare av (Jag hade ett "ögonblick" -06)
Vad/var hände punkan? Händelseförlopp?

Det var dock inte på ringen, det var på autobhan strax innan hade vi legat och kört i 250-260, lättade på gasen för att jag kom i kapp en ennan bil, då smällde det till och punkan var ett faktum.. Men det gick bra på alla sätt det var på bakhjulet och vi hade ju ban däcken i baksätet så det gick snabbt och byta på väggrenen och sen var det bara till att köra vidare.. Men man tänker ju på ordet OM ibland och då får man sig en tankeställare...

Vad hände i ditt ögonblick -06?

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

J Blank skrev:
Det var dock inte på ringen, det var på autobhan strax innan hade vi legat och kört i 250-260, lättade på gasen för att jag kom i kapp en ennan bil, då smällde det till och punkan var ett faktum.. Men det gick bra på alla sätt det var på bakhjulet och vi hade ju ban däcken i baksätet så det gick snabbt och byta på väggrenen och sen var det bara till att köra vidare.. Men man tänker ju på ordet OM ibland och då får man sig en tankeställare...

Jepp, det får man. Skönt att det gick bra.

J Blank skrev:
Vad hände i ditt ögonblick -06?

Kopierat från: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49&start=63&postdays=0& . . . .
Historien utspelade sig på sommaren 2006.
Jag hade kört ganska många passagerarvarv under dagen och avbrutit vid 15-tiden för uppvätskning och "carbo-loading". Vid 18-tiden då trafiken på banan lugnade ner sig svängde jag ut för att sätta ett 99% varv. Så jag justerade det avsvalnade lufttrycket och stack ut. Banan var i princip fri och farten mycket god. En VLN-bil som var ute och tränade(?) fick ge vika.
Men så hände det.
Ut ur karusellen går allt fint. Skickar i fyran innan fullfartsvänstern (vid 8:58 55 för er som vill jämföra med Peeters kurs) och håller såklart fullt. Väl genom kurvan så håller jag fullt ett tag till samtidigt som jag söker curbsen utmed högerkanten. Bromsar lite samtidigt som jag matchar trean och svänger in. Känner att allt ligger "rätt" och kliver på fullt. Halvvägs genom kurvan går bilen plötsligt upp på en rejäl bredsladd. I efterhand har jag insett att jag reagerat korrekt och vridit emot med ratten samtidigt som jag hållit kvar högerfoten. Men då räcket vinkelrätt närmat sig kylaren och jag har bilen på ställ fullt matandes på trean blir jag inom en sekund tvungen att släppa. Vad som helst är ju bättre än att köra bilen rakt in i räcket under fullgas. Så jag släpper gasen och tack vare en kortad styrväxel hinner jag kasta om ratten samtidigt som bilen giftigt nyper till med en retur. Eftersom jag är igenom vänstern och banan direkt går över i en höger så blir nästa tangents rikting i densamma som banan. Mao stannar jag kvar på banan under utridandet av några efterföljande retursladdar...

Egentligen är jag nog passagerare till största delen under hela den här manövern. Det faktum att banan lutar uppför mycket starkt och att den svänger som den gör i precis "rätt" ögonblick är faktorer som till majoriteten gör att bilen är kvar på det svarta.

Ganska rejält omskakad tuffar jag färdigt resten av varvet och ser VLN-bilen pila om mig.... Väl medveten om att jag haft mer tur än jag förtjänar så kollar jag däckstrycket. Det ligger på mellan 2,2 och 2,3. Visserligen en bit ifrån optimala 1,9-2,0 men inte så himla fel ändå. Jaja, vem vet? Kanske är det denna höjning som gjort det? Tillbaka vid vårt hus upptäcker jag dock att den främre kräningshämmaren är av - RIDÅ.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

J Blank skrev:
Qvisfr skrev:

Det verkar bli en hel del i höst. Fått en del PM och mail.
Hör gärna av dig om du tänker åka ner. Vore kul att träffas vid PitStop!!!

Vilken helg funderar ni på att åka ner?

Jag bor här nere november ut, så jag försöker så ofta schemat tillåter

Men nästa år får man ju börja planera.......

Citera
Kaizu
Helsinki, Finland
Här sen Dec 2004

Hej från Finland!

Jag kan förstås prata svenska men det är mycket lättare att skriva (och tala..) med engelska...Det var fantastiskt på Nordschleifen!!

Anyway my name is Kai and I was there with a black 996 Turbo with the carfreaks.net cars. My friend Mika was with the similar white one. Both with Techart 530 hp kit.

We where doing lap times of 8.00-8.05 with traffic, then we saw Göte and his beautiful CSL thumbs up

He and his friend another Norwegian Andreas (with the red Clubsport GT2 - thanks for the lap and everything!) were great guys! Göte really did push the CSL to its limits...and even though drifting isn't anything new, he did great show with some slildes.

our whole team (www.carfreaks.net) is giving you rispect! The black E46 M3 driver knows the lines the best and can get his car under 8...

So we started the driving too with Porsches Mika did 7.59 with traffic and I managed only 8.00, 8.00, 8.01, 8.02 (wasn't pushing it, because I have a mysterious brake problem that even Manthey-Racing can't solve )

We will be there next time with much more experience (thanks guys for the tips!) and hope so with a bit less traffic.

Anyway great stuff there. Too bad about the (bike) crashes.

Swedish guys had the best cars of the whole parking area! The cars going to Scuderia Hanseat were toppen as you could say

Göte for the president!! oops I mean for the king!

7:15 BTG 996 Turbo
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

Kaizu skrev:
Hej från Finland!

Jag kan förstås prata svenska men det är mycket lättare att skriva (och tala..) med engelska...Det var fantastiskt på Nordschleifen!!

Anyway my name is Kai and I was there with a black 996 Turbo, my friend Mika was with the similar white one. Both with Techart 530 hp kit.

We where doing lap times of 8.00-8.05 with traffic, then we saw Göte and his beautiful CSL thumbs up

He and his friend Andreas (with the red Clubsport GT2 - thanks for the lap and everything!) were great guys! Göte really did push the CSL to its limits...and even though drifting isn't anything new, he did great show with some slildes.

Mika did 7.59 with traffic and I managed only 8.00, 8.00, 8.01, 8.02 (wasn't pushing it, because I have a mysterious brake problem that even Manthey-Racing can't solve )

We will be there next time with much more experience (thanks guys for the tips!) and hope so with a bit less traffic.

Anyway great stuff there. Too bad about the (bike) crashes.

Swedish guys had the best cars of the whole parking area! The cars going to Scuderia Hanseat were toppen as you could say

Göte for the president!! oops I mean for the king!

Hej Kai
Hoppas Mikkas resa till malaga gick bra.
Väldigt kul att träffa er, ni hade väldigt bra fart i bilarna måste jag säga. Finns nog risk att man blir frånkörd snart
Kanske ses vi i månadsskiftet sep/okt är en del som ska ner då.
Hälsa de andra!
Pma mig din mail så hörs vi

Motala
Här sen Dec 2002

David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Korspostar lite från biltråden.
Pistenklausebilder kommt gleich.

BTG 7,16.9 TD

Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Då adderar vi lite fler bilder från helgen...

Minis på tour på parkeringen till Trikmarkt.

Tja, det fanns inget kul på banan just då så det blev en bild av oss.

Så här glad ser man ut när man kommit "hem". (en dag sent. :whistle)

Lunch på Pinochio.... holy s***t två schnitslar med gemuse. Lättlunh alltså.

Det bästa med denna resan var att slippa att byta fälgar...igen o igen o igen...

Jomen jag sa ju att det fanns fack i dörren som på en jäla familjebil...

Reliant Robin... vad säger man... (Y)

Mat på Pistenklause

Inte en chans att det gick så här långsamt. GPS:en ljuger.

Johan Sköld och vår vän Jochen från Frozen Speed

Så här glad kan man se ut efter 8.13 BTG (bildnummer i min kamera är 666 hmmmm.....)

Grabbarna grus på Lindenhof

DJ-John på Lindenhof

BTG 7,16.9 TD

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Ni ser ut å haft det trevligt på bilderna thumbs up thumbs up

David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Re:

bmw130 skrev:

Näääää det var mest träligt.....

Varför fanns det inte färska frallor när jag vaknade?, varför fick jag inte köra så fort jag ville till jobbet?, varför förstår inte mina kollegor poängen med en 4kg lättare fälg för 10kkr?

Gha.... jag måste tillbaka igen och igen och igen på ett mer permanent vis.

BTG 7,16.9 TD

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

bmw130 skrev:

De där grabbarna har inga problem att ha det trevligt...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Re:

Sörpan skrev:
bmw130 skrev:

De där grabbarna har inga problem att ha det trevligt...

Inte ens om jag försöker kan jag dra mig till minnes en enda gång då vi har haft det långtråkigt i eifelbergen.

BTG 7,16.9 TD

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

David E skrev:

Inte ens om jag försöker kan jag dra mig till minnes en enda gång då vi har haft det långtråkigt i eifelbergen.

Har bara besökt eifelbergen 6 gånger (alla förra året ) och har definitivt aldrig haft tråkigt thumbs up

996GT2Clubsport....Norge
Norge
Här sen Jun 2006

Hei

onsker å takke for noen kjempeflotte dager på ringen sammen.
Kai det var goy å treffe så mange Finske der denne gang.

Var veldig morro å få den festen på lordagen, selv om sondagen ble litt tung.
"Fredrik du MÅ slutte å bestille så mange runder med eifelgeist"
Tror jentene på pistenklause hadde det også morro sammen med oss også.

Satte igjen bilen hos Manthey, så tipper jeg reiser ned til ringen en tur sammen med
Gaute i starten av oktober.
Gleder meg alt, selv om jeg kom hjem med fly kl 2300 i gårkveld.

Takker for en kjempeflott uke.

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Fick just ett par sms...hela 11st från svedala(många bekanta ansikten) är just nu nere, de har hyrt hela 11 alfor Jäklar de lär få skoj

Själv kände jag mig rätt trött på ringen den sista dagen, även första dagen hemma kände jag att jag var trött på eländet......ett par dagar senare här hemma vill jag bara ner igen

Anders det var kul att se hur du så fort på ett par dagar körde ner din tid, från 8.22 till 8.02 ,fint jobbat.

I okt bör du vara nere på -8 tider skulle jag tro.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

996GT2Clubsport....Norge skrev:

På väg upp igen!!!

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

Qvisfr skrev:

På väg upp igen!!!

Vill inte veta >

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Qvisfr skrev:

På väg upp igen!!!

Vill inte veta >

Du kan va lugn, Gaute, 2 varv igår, sen ölspur och inget mer kört >
Horst var där för att köra Techarts Turbo GT Street, och en CLK63 AMG Black Series, men det blev inge med det.
Nu frukost på Tiergarten och det är grått o duggar

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Ser ut som Horst är på det igen ikväll!!

Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

David, det ser ju ut som att vi hade rikitgt kul Man vet ju att festen börjar komma in på sena timmarna när John väder plattor och karanar bira.

Kör BMW
Citera
Nürburgring
EFtersnack/bilder "Svenskhelgen" 31/8-2-9 (Under DTM)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
13762 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande