Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 20726 besök totalt |
Nu går den bättre ![]() |
||||||||
Här är några bilder från körningen i onsdags.
http://www.wroom.org/evoclub/showthr |
||||||||
Senaste nytt. Kört SS i går den 24:e sept.
Körde SS i går. Evoklubben mot Imprezaklubben. Riktigt kul duell var det!! Klockrent väder och massa roliga bilar. Lyckades inte komma ner till målet jag hade men men. Kommer för hoppningsvis fler gånger man får köra. Var första gången i mitt liv jag körde med r-däck och kom inte riktigt överens med det. Understyrde nått jävulskt för mig. Får bli till att mixtra hjulinställningar i vinter. Motron går nu helt underbart! 1.25.6 kom jag ner till. Målet var under 1.25 men sånt är livet. Kom på i sista repan hur man ska köra konbana ![]() ![]() ![]() Så nu vet man det ![]() |
||||||||
Senaste nytt: 050925. MPM dashlog har hamnat på skrivbordet
![]() Nu ska den bara kopplas in också.. Lättare sagt än gjort förmodligen ![]() Sen ska det köpas en kolfiberhållare till den. Också lättare sagt än gjort att få tag på. Men pratade med Matti på Scram i förrgår och han trodde han kunde få fram en. Vore trevligt. Efter SS körningen i helgen konstaterar jag att väghållningen måste pulas med. Så jag måste bland annat köpa riktiga bussningar runt om. Juserbara krängningshämmare så jag kan justera in så att det inte understyr så förbannat ihop med att öka cambern rejält fram. Får bli till att köpa eller tillverka justerbara top-mounts fram. Sen under vintern hoppa sjag att få råd att köpa bur och riktiga stolar också. Nästa år är målet hög 1.23 till låg 1.24 på SS (Låg 1.23 om gullabo kör), så nu är det bara att hoppa sman får köra nästa år. Är mycket nöjd med motorn nu. Går väldigt bra. Nu gäller det bara att lära sig att köra också. ![]() |
||||||||
![]() En jag känner var ute o tittade lite och han lär garranterat vara sugen att hitta ev. saker för att få sin EVo VI (röd med svarta fälgar) att bli lite snabbare, så jag får väl smygtitta lite på vad som är gjort med din bil och förmedla vidare. ![]() Mvh/Henrik _________________ Henrik Andersson |
||||||||
Målet att göra under vintern
Dashloggern ligger nu på skrivbordet hemma. La tillbaka den i kartongen illa kvick när jag såg alla sladdar o hur det skulle kopplas.. he he. Får inkalla proffs på sånt där.. (NM du får äran..) ;-) Har suttit o plitat lite på vad jag behöver/vill göra under vintern. Så här ser planen/önskan ut. Allt beroende på om jag får bra hjälp med inköp av delarna... Powerflexbussningar överallt Rallystolar Båge Justerbara topmounts Seriös hjulinställning Kolfiber dashpod till loggern Det är väl i stort vad som ska göras (tyvärr inga billiga prylar..) Vet någon om företag som vill hjälpa en av sveriges snabbaste konbanebilar (och även banbil..??) så får ni mer än gärna hojta till. All hjälp att bli snabbast uppskattas!! |
||||||||
Dags för liten uppdatering nu.
Lite mer väghållningsprylar är beställda. Har precis fått klart att det bli körning på SS i Emmaboda igen ![]() På väg hem är Cusco: fjäderbensstag fram och bak i kolfiber, lower armbar ver. 1 & 2, justerbar k-hämare bak, Powerflexbussningar till hela bilen väntar på posten. Magnum rallystolar i kolfiber ska beställas i veckan samt nya färska r-däck skall inhandlas innan SS. Målet i år är att köra under 1,25,0. Då är man i alla fall snabbaste föraren om man räknar bort Gullabo och tävlingsbilar! Bilen skall även ommappas då den misständer lite ibland. Så nu blir det en lång helg i garaget med byte av bussningar samt montering av dashloggern. |
||||||||
Lite prylar händer i garaget. Bussningar håller jag på att montera samt lite andra bilder bara.
![]() ![]() Nya fina däck som det förhoppningsvis är bra bett i! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() mmm kolfiber ![]() och lite reklam: ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||
hur många hästar har du i bilen? ser ruggigt tuff ut och jag gillar dina bakspeglar, var köpte nu dom?
|
||||||||
Köpte dom av Prospeed när dom fanns. Har ej bänkat den men mellan 450-500bör det vara... |
||||||||
Nu finns det inte mycket mer att göra på väghållningen.
![]() SS here I come ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I kväll bär det av till Göteborg (Scram). Dom ska koppla in dashloggern, sätta dit lite grejer, allmän genomgång av motorn, hjulinställning, finmappa m.m. Förhoppningsvis klar till den 9:e så att jag kan köra på Anderstorp den 10:e. Den 13:e blir det Emmaboda och då försöka slå Gullabo ![]() |
||||||||
Nu till salu! Ev. byte mot M3 E46 eller Lotus Exige
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||||||
Lite uppdateringar. Bilen ska inte säljas utan uppgraders nu lite ytterligare. Nu blir det mindre prestandaprylar om mer bling...
![]() ![]() Har beställ kolfiber tändstitfskåpa och kamremsskydd/kåpa. Även Voretex generator i kolfiber är på g samt kolifberhuv. Månd. v13 skall bilen lämnas till Scram för lite fix. Stolsfästen för nya sittastill-stolarna skall svetsas (se bifogad bild på stolarna.. ![]() ![]() ![]() Sen skall två läckor fixas (packbox bakaxelklump samt värmeväxlaren släpper ut lite vatten), sen skall den även besiktigas. Sen är det rejs igen! Bifogar några filmer på bilen (från SS och en från uppstarten i helgen) http://www.youtube.com/watch?v=v3jyy http://www.youtube.com/watch?v=sqA6j http://www.youtube.com/watch?v=DHpbs |
||||||||
Då händer det äntligen en uppdatering med bilen.
Körde i går bilen till Samuel Lindkvist som skall cornerweighta och göra hjulinställning. Sen blir det SS om några veckor. Ska bli kul ![]() |
||||||||
Re:
Ja, det måste vi absolut lösa! Jag kommer till Skillingaryd den 7e september. Då kanske det är läge..? |
||||||||
Re:
Då har du redan varit hemma då ![]() _________________ Stefan Berander |
||||||||
Re:
oops. Givetvis september.. ![]() |
||||||||
Re:
Jag trodde att du hade glömt en 1 framför=i morgon... _________________ Stefan Berander |
||||||||
På fredag hämtas bilen hos Samuel efter justeringarna. Sen ska det på nya PFC belägg med ännu mer bett i =)
På söndag blir det Emmaboda för hela slanten. Ska bli kul att ta ut henne lite! Var ett bra tag sen nu... Hoppas på bra väder och att man lyckas få till några bra körningar. Hur det gick med körningen går att läsa här på söndag eller på måndag... |
||||||||
I söndags var det SS körning.
Tyvärr tödes all olja i bakaxeln unde reftermiddagen så det blev rejält missljud. Bara o be en bön att det inte är trasigt innanmäte nu... Några bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [/img] |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 20726 besök totalt |