Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi GT - "lång" sportquattro RWD - såld! Lås tråd
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (9993 totalt)
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Re:

Zwofurti skrev:
, den stora då, 535/540/m5, går nog inte att köra sönder diffen iaf =)



En sådan är ju klen. Polaren har skickat isär 2st diffklumpar på sin 535:a... Iofs så väger ju de bilarna en hel del...

Men den där vxl-lådan var intressant, tack för tipset

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Zwofurti
Gällivare
Här sen Jun 2005
Inlägg: 67



Re:

bulldog skrev:
Zwofurti skrev:
, den stora då, 535/540/m5, går nog inte att köra sönder diffen iaf =)



En sådan är ju klen. Polaren har skickat isär 2st diffklumpar på sin 535:a... Iofs så väger ju de bilarna en hel del...

Men den där vxl-lådan var intressant, tack för tipset


Grejjer som håller med slicks på strippen å kör 9:or om och om igen är inte klent, långt ifrån=)

säkert att han inte har nån mindre klump på sin då?

_________________
Emil Rapp
Citera
malfunkshun
Go:teborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 541



Audi gjorde ju 2 prototyper med mittmotor för grupp-b rally men klassen försvann just som dom hann bli färdiga. En står på Audis eget museum (har jag för mej) och den andra skrotades.
Så en Audi med mittmonterad femma är inte helt fel

_________________
Björn Viklund

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Re:

malfunkshun skrev:
Audi gjorde ju 2 prototyper med mittmotor för grupp-b rally men klassen försvann just som dom hann bli färdiga. En står på Audis eget museum (har jag för mej) och den andra skrotades.
Så en Audi med mittmonterad femma är inte helt fel


Hade ju vart fränt men lite väl komplicerat. Jag kapar nog hellre upp torpeden och drar tillbaka motorn en bit istället. Så att den inte ligger nästan helt framför framvagnen som de gör från fabrik. Inte den ultimata placeringen om man vill åka på bana:)

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Re:

Zwofurti skrev:
bulldog skrev:
Zwofurti skrev:
, den stora då, 535/540/m5, går nog inte att köra sönder diffen iaf =)



En sådan är ju klen. Polaren har skickat isär 2st diffklumpar på sin 535:a... Iofs så väger ju de bilarna en hel del...

Men den där vxl-lådan var intressant, tack för tipset


Grejjer som håller med slicks på strippen å kör 9:or om och om igen är inte klent, långt ifrån=)

säkert att han inte har nån mindre klump på sin då?


Då måste han haft ngn mindre diff på sin, för han har bara driftat med bilen och hux flux så har diffen rasat.... 2 ggr...

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Zwofurti
Gällivare
Här sen Jun 2005
Inlägg: 67



hehe oki, ja nåt måste ha vart galet=)

är samma diff på m5:orna och dom har 340 hk och det håller kanon =)


om du vill ha tips på hållbara bmw grejer kolla på ppf:s forum, finns mkt bra info där!

//Emil

_________________
Emil Rapp
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532



Alltså nu ska vi inte gå över lik efter vatten.. :-)

Sprängkåpa från en 240 diesel bultar rakt på din motor. Sen finns det adapter att köpa för att bulta på BMW låda för 1500:-. INTE åka runt med en extra framdiff och en mitt diff i onödan. Det kostar effekt att snurra fart på dessa! Bilen blir tung och det är en jävla raggarlösning.

Mittmotor? Neeee.... Då blir den ju som en kitcar. Inge fränt alls.

Klart som attan du ska ha en lång SPQ! Det byggdes EN sån original, en grön! Bilder finns bla på nordicaudi.

Klart du ska ha den gatgodkänd!

Klockrent bygge - lång SPQ är lätt snyggaste karossformen nånsin! Kolla in originalet och häpna!

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
j-fransson
Arvika
Här sen Okt 2005
Inlägg: 95



om du ska ha motorn fram så ska du nog flytta bak motorn ganska mycket för annars blir den ju som en volvo 340 .
bakhjulsdrift med motorn framför framvangsbalken thumbs down
Fränt bygge för övrigt thumbs up

_________________
Johan Fransson
http://www.franssonsracing.zoomin.se
Citera
widell
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 551



Re:

Nice bil det där. Fetbreddad med femma. Mums.



OT:
j-fransson skrev:
om du ska ha motorn fram så ska du nog flytta bak motorn ganska mycket för annars blir den ju som en volvo 340 .
bakhjulsdrift med motorn framför framvangsbalken thumbs down
Fränt bygge för övrigt thumbs up

Volvos 3-serie har växellådan vid bakaxeln och ganska nära 50/50 viktfördelning. Hade en som vinterbil för ett par år sedan och den är underbart lättkontrollerad och balanserad. Så det så.

_________________
Alexander Widell
BMW E30 327iM -88
Opel Kadett coupé -75
Buell XB12S -08
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Re:

-- skrev:
Alltså nu ska vi inte gå över lik efter vatten.. :-)

Sprängkåpa från en 240 diesel bultar rakt på din motor. Sen finns det adapter att köpa för att bulta på BMW låda för 1500:-. INTE åka runt med en extra framdiff och en mitt diff i onödan. Det kostar effekt att snurra fart på dessa! Bilen blir tung och det är en jävla raggarlösning.

Mittmotor? Neeee.... Då blir den ju som en kitcar. Inge fränt alls.

Klart som attan du ska ha en lång SPQ! Det byggdes EN sån original, en grön! Bilder finns bla på nordicaudi.

Klart du ska ha den gatgodkänd!

Klockrent bygge - lång SPQ är lätt snyggaste karossformen nånsin! Kolla in originalet och häpna!


Åfan! Jag vet inte hur mkt jag ska kunna tacka dig för denna värdefulla infon ang. sprängkåpan. Nu ska man bara försöka få tag i några oxå samt sån där adapter. Vet du eller ngn annan var jag hittar

En annan ska jag grunnat på ang. detta med BMW-låda. hur löser jag detta med koppling samt den utgående axeln ur lådan? Har aldrig kikat på de där grejerna. Kanske bli självklart när man har grejerna framför sig?


och ang. mittmotor - NEJ! Har aldrig haft en tanke på mittmotor! Motorn ska sit fram i en audi! Men kanske inte så långt fram som de gör när de lämnat fabrik

Däremot så skulle jag inte tveka en sekund på att slänga ner en volvo x40 T4 motor i bagagen på en honda crx 1988-1992... Om jag hade ägt en sådan... någon annan som kanske blev sugen nu? Vore ju grymt fränt!

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 532



Svänghjul och tryckplatta från Audi, lämplig lamell från BMW - de borde ha nån lamell mellan 228 och 240 som går att använda.

Ang adapter: WWW.KLRACING.SE

Alltså, inga dyra grejjer att köpa direkt.

_________________
Henrik Eriksson

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Re:

-- skrev:
Svänghjul och tryckplatta från Audi, lämplig lamell från BMW - de borde ha nån lamell mellan 228 och 240 som går att använda.

Ang adapter: WWW.KLRACING.SE

Alltså, inga dyra grejjer att köpa direkt.


Kanon! thumbs up

Tack!

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565



Re:

bulldog skrev:
-- skrev:
Alltså nu ska vi inte gå över lik efter vatten.. :-)

Sprängkåpa från en 240 diesel bultar rakt på din motor. Sen finns det adapter att köpa för att bulta på BMW låda för 1500:-. INTE åka runt med en extra framdiff och en mitt diff i onödan. Det kostar effekt att snurra fart på dessa! Bilen blir tung och det är en jävla raggarlösning.



Åfan! Jag vet inte hur mkt jag ska kunna tacka dig för denna värdefulla infon ang. sprängkåpan. Nu ska man bara försöka få tag i några oxå samt sån där adapter. Vet du eller ngn annan var jag hittar


tror att jag har en sprängkåpa från en D24 liggandes... ska kolla!

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Re:

lindgren skrev:
bulldog skrev:
-- skrev:
Alltså nu ska vi inte gå över lik efter vatten.. :-)

Sprängkåpa från en 240 diesel bultar rakt på din motor. Sen finns det adapter att köpa för att bulta på BMW låda för 1500:-. INTE åka runt med en extra framdiff och en mitt diff i onödan. Det kostar effekt att snurra fart på dessa! Bilen blir tung och det är en jävla raggarlösning.



Åfan! Jag vet inte hur mkt jag ska kunna tacka dig för denna värdefulla infon ang. sprängkåpan. Nu ska man bara försöka få tag i några oxå samt sån där adapter. Vet du eller ngn annan var jag hittar


tror att jag har en sprängkåpa från en D24 liggandes... ska kolla!



Hittat den än? pris?

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



Var är bilder na???

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Re:

Bronwaller skrev:
Var är bilder na???


Vilka bilder?

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



hade ju varit kul å få se några bilder på bygget thumbs up

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
[b]om ni läser[/b] mitt första inlägg i denna tråd så förstår ni nog varför inga bilder än. Har inte börjat än. Samlar baa delar och info

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



Re:

bulldog skrev:
[b]om ni läser[/b] mitt första inlägg i denna tråd så förstår ni nog varför inga bilder än. Har inte börjat än. Samlar baa delar och info


aaaa sorry



något du letar efter då kanske har något du behöver som blivit över från min s2a

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719


Trådstartare
Re:

Bronwaller skrev:
bulldog skrev:
[b]om ni läser[/b] mitt första inlägg i denna tråd så förstår ni nog varför inga bilder än. Har inte börjat än. Samlar baa delar och info


aaaa sorry



något du letar efter då kanske har något du behöver som blivit över från min s2a


Haha, var inte menat att jag skulle låta så otrevlig som jag kanske gjorde... morgontrött

Jo delar från s2 är mkt välkomna men iom att jag har ett hus att sköta oxå så får det vänta... Kommer att fixa karossen utvändigt först å främst. Skulle tro att suget håller sig uppe bättre om utsidan är "färdig"

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



bara vråla till om du kommer på något

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi GT - "lång" sportquattro RWD - såld! Lås tråd
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (9993 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande