| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE07 demo finns nu för nedladdning
|
3 besök senaste veckan (4127 totalt) |
|
http://www.gamespot.com/event/downlo Nu kan ni ladda ner demot på RACE07. Går tyvärr lite långsamt. På STEAM ( går det i 400 kb/s ialla fall.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Nu har jag testat lite. Jag gillar det skarpt! Jag gillade RACE06 lite så där lagom. Men RACE07 är snyggare, låter bättre, har lite mer finesser mm.
Trots att jag bara har ett ATi X1950-kort så kan jag dra på rätt så mycket grafik utan att det laggar. Det är kul. Jag kan till och med köra i regn med 24 bilar utan att det laggar. F3000 bilarna är skitkul. De går som f-n. Kul med en vy inifrån hjälmen. WTCC-bilarna ser också väldigt bra ut. När man krockar så flyger det bitar av bilarna och bilarna blir lite buckliga. Damage-motorn ser faktiskt bra ut. En cool effekt var regnet på framrutan när man kör. Dropparna rör sig väldigt realistiskt uppåt på rutan. Förra året hostade jag rejsa.nus liga med RACE06. Efter det så tänkte jag att "aldrig RACE07" i nästa säsong. MEN efter att ha kört demot så blir jag faktiskt sugen på att köpa RACE07. Det trodde jag inte. Ett demo brukar ju inte vara så värst mycket att hänga i julgranen. Men detta har ialla fall fått mig sugen på att prova andra bilar.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Känns bättre än VGP versionen, mer grepp på något vis. Sen verkar det som om dom har ändrat lite på Brands-Hatch. Mer flyt i banan. Förutom första kurvan efter start/mål då, den är lite hoppig och hopplös (
) fortfarande.
Undrar förövrigt hur det blir med VGP nu, ska dom släppa ett nytt demo? _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
|
Tyckte det kändes riktigt bra. Som sagt, mer grepp verkade det vara. F3000-bilen var underbar att köra med hjälmkameran, grym fartkänsla! Brukar inte bli till mig av ombordkameror i spel, men det var verkligen fränt att blåsa på Anderstorprakan och stå på hejdarna i slutet och få jobba med bilen när det guppade etc under inbromsning. Får hoppas att det andra runt-i-kring fungerar bra, då vore det ett nöje att åka nästa rejsa.nu-liga om det blir någon framöver.
_________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
|
Re:
Man kan visst köra på VGP man klickar bara på WORLD RANKING så kommer du till Virtual grand prix. Fast när jag körde gick de lite saktare än förut. _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||
|
Re:
Läste mig till det på vgp.se igår. Dom kunde ju skylta lite mer med att saker ändrats... Hursomhelst hade jag alla driving aids på nu, och det verkade ju vara tillåtet. Trodde inte det och tycker att det är lite synd. Går ju att köra betydligt mer brutalt och gena mer med dom på. /Claes _________________ Claes Wikdahl Audi RS4 B9 2018 |
||||
|
Re:
Går det verkligen så mycket fortare då? Jag vet iallafall att de som ligger i toppen av tiderna inte har aids påslaget. _________________ Martin Öberg
|
||||
|
Re:
Det vore bra om det går att köra fortare utan. Då kan ju fler köra hyfsat, men det krävs riktig skill för att vara snabbast. /Claes _________________ Claes Wikdahl Audi RS4 B9 2018 |
||||
|
De som låg högst upp under första kvalperioden i VGP hade iallfall lite hjälpmedel på. Har man för mycket så är de bara i vägen med lite stability och ABS verkar bara hjälpa till. Jag körde visserligen Seaten och hade inga hjälpmedel, men det är lite skillnad på FWD och RWD.
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
|
Re:
Kör lite varje dag, men man blir trött på "stolpskotten" som bara e ute för att jävlas med de som kör fair.
De parkerar i kurvorna eller kör åt fel håll eller skiter i att de har BLÅ FLAG. Jag noterar deras namn så man vet när man stöter på dem igen. Just nu har jag 14 st som inte "hissen" går ända upp på. _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||
|
1.36.611 fick jag förut idag med Seaten..
Håller med dig Kent , de gäller o kvala bra så man slipper idioterna.. men blir väl bättre när riktiga spelet kmr . då vill dom inte lägga 400 kr på Race
Ja skulle gärna vilja köra i en liga sen. skulle va super kul ! _________________ Jesper Nilsson |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3 besök senaste veckan (4127 totalt) |