Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7156 besök totalt |
Re:
Ahh, och bilden på RT12'an är från 19,09 ![]() ![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
Pratade med en god vän som är på ringen, i övrigt är han där alltid, han är som en inventarie på ringen egentligen denna Irländare.
Zondan fullständigt flög på döttingerhöe även RUF RT12. Horst tog bara ett varv i RT12. Zondan tog två, så han var väl kanske inte nöjd med det första varvet då. Jag är bra sugen på att nämna de tider jag hört, men fan det är väl lika bra att vänta lite, blir en kvällsmacka nu. ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re:
Nu måste vi få höra.... ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
Kan ni inte gissa lite under tiden?
Tiderna är ju inte heller 100% officiella om man säger så, kan ju diffa en del mot vad som publiceras i Sport Auto. Först ut lär väl bli M3 som "enligt uppgift" körde på 8:03, ska bli kul att se vilken tid som dyker upp i tidningen. Jag har hört tiden för Pagani Zonda F, så ingen idé att gissa. Tiden för Rufen är dock okänd för mig, låt mig gissa på Ruf Rt12 7:35 om de kört på r-däck. Svårbedömt då nya GT2 ska rulla under Carrera GT-tider enligt W Röhrl, men det är AWD mot RWD och en hel del andra skillnader. Ruf har dock en förkärlek att köra på gatdäck då deras bilar är gatbilar, så går resonemanget där nere iaf även om det sakta, sakta håller på att ändras. Deras Cayman Kompressor kördes med Cup-däck i AutOBild. Fler vågade gissningar på Paganin och Rufen? ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Jag vill reservera mig för detta med att upprepa saker man hört, men gör det ändå. Man får ta det för vad det är.
Enligt uppgift så gick Zondan på 7.28. De killarna som har Zondan i sitt garage på ringen åt Pagani sa detta till min kompis. De var alla på plats på döttingerhöe när Marc körde. Anledningen till jag ville ta en macka var att jag inte i nuläget hade nåt på RUFen, men att min vän sitter på Pistenklause och HvS är ju oxå alltid där, så kanske vet vi nåt senare ![]() Nåväl detta är vad jag har, det är väl inte sktivet i sten men ändå. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
7.28 är snabbt nog.
Själv hade jag gissat på 7.25! Skall bli kul att se de officiella tiderna sedan. ![]() PS. Här har inte kommit några SMS, Gaute ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Re:
![]() ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Rufen kommer inte vara så snabb, även om jag så önskat.
Frågan är dock befogad, tror de är väldigt sugna på att ta tillbaka Kronan. Nu har ju alla sina egna regler, men enligt FIA (som inte alls är inblandade i det här fallet) så måste ett rekord vara 1% bättre än det förra för att noteras. När man börjar prata tiondelar och hundradelar på 7-8 minuter kan det ju faktiskt ha en poäng. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Re:
Vilket "rekord" skall detta jæmforas med? |
||||||
Re:
Det är väl tiden för Porsche Carrera GT ![]() |
||||||
Re:
Menar du Sport Auto-tiden eller ngt annat? |
||||||
Re:
om man läser Bilsport verkar det som om man slagits mot den tid som WR satte i CGT, som väl ska ses som någon semi-officiell tid från Porsche? Vi får hoppas att Koenigsegg eller Loaded blir herre på täppan snart, det skulle nog irritera tysken. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Re:
Japp det var den jag tänkte på. Horsts definitive time 7.32.44. Fö så har ju Walter Röhrl kört nya GT2:an i Autobild på 7.32.18 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.autobild.de/artikel/Theme |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7156 besök totalt |