Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Eftermarknadsvingar bak till GT bilar
1632 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Vi ska skaffa oss en större bakvinge till vår ITSFUN3 Porsche. Vi hade prel bestämt oss för en ca 160 cm bred kopia på 996 GT3 RSR vingen från Börge "Dansken" i Hbg. Nu satt jag och kollade på en fransk kanal i helgen på TV - Motors TV - och kollade på GT racing från runt om Europa. Det verkar vara en trend nu med v-ä-l-d-i-g-t stora och breda vingar.

Finns det någon annan som precis som "Dansken" gör piratvingar av värre sort i glasfiber runt om övriga världen för försäljning? Det är inte hållbart att köpa the real thing ekonomiskt och Dansken har inga grövre don än nämnda RSR vinge och vi skulle nog vilja ha något som närmar sig 2 metersgränsen i bredd med en gynnsam vingprofil.

Motala
Här sen Jan 2003

Såg att Hubbe Berg kör med en vinge modell mega stor på sin Porsche i SLC, kanske läge att höra med honom?!
/Magnus
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Magnus Lohm skrev:
Såg att Hubbe Berg kör med en vinge modell mega stor på sin Porsche i SLC, kanske läge att höra med honom?!
/Magnus

Jag har varit i kontakt med honom men då skulle det om jag förstod saken rätt behövas gjutas av från vårt håll. Dessutom är den vingen - hur snabb den än må vara - med respekt det fulaste som satts på en bil...

Motala
Här sen Jan 2003

Re:

Qvarnis skrev:
Magnus Lohm skrev:
/Magnus

Jag har varit i kontakt med honom men då skulle det om jag förstod saken rätt behövas gjutas av från vårt håll. Dessutom är den vingen - hur snabb den än må vara - med respekt det fulaste som satts på en bil...

Jag håller nog med dig om utseendet, ser nästan ut som på en topfueler.
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Hur går det med eftersökningarna! Har du hittat någon som säljer "stora" GT vingar?

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

torque skrev:
Hur går det med eftersökningarna! Har du hittat någon som säljer "stora" GT vingar?

Nej inte riktigt stora. Hitta går ju men som Smålänning vill man ju göra en bra affär och de är dyra om man ska köpa flong nytt från fabrik. Blev en kopia av en 996 GT3 RSR som var tänkt från början. Nu ska den bara dit oxå och vår Porsche ser inte riktigt ut som en 996...

Gävle
Här sen Jun 2004

Re:

Qvarnis skrev:
torque skrev:

Nej inte riktigt stora. Hitta går ju men som Smålänning vill man ju göra en bra affär och de är dyra om man ska köpa flong nytt från fabrik. Blev en kopia av en 996 GT3 RSR som var tänkt från början. Nu ska den bara dit oxå och vår Porsche ser inte riktigt ut som en 996...

Finns det fler från det hållet där du hittade din? Skulle behöva en på ca 190-195cm! Har en bananvinge, men dom börjar se gamla ut.... thumbs down

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

torque skrev:
Qvarnis skrev:
torque skrev:

Finns det fler från det hållet där du hittade din? Skulle behöva en på ca 190-195cm! Har en bananvinge, men dom börjar se gamla ut.... thumbs down

Börge "Dansken" har även en variant på ca 200 cm men med en sämre vingfprofil än RSR. Han trodde 160 cm RSR skulle vara bättre än 200 cm vad-det-nu-var men ring och kolla själv. 042-206656, svarar han inte kan han vara på sjön. Iaf tidigare dubblerade han en vecka på båt och en vecka hemma. Bra kille hur som helst.

Bananvingen har ju definitivt gjort sitt, iag utseendemässigt:)

1632 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande