Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3460 totalt) |
Vem tar emot tomt chassie!
Tja! Köpte hem en bil för ett tag sedan pga j/vligt bra pris för där fanns endel fel. Nu har jag ipnrecip gått över hela bilen på delar som är nått att ha, motorn plockade jag ut också. Vart gör man av resterande chassie? Vem tar emot sånt? //Mvh Hub _________________ Patrik Lundgren |
||||
Skrothandlare köper ibland upp "bonnskrot" till kilopris. Osäker på vad skrotpriset är på stål men ca en krona kanske?
Men det kostar ungefär lika mycket i tigersågsblad att få det hanterbart som du får för skrotet. ![]() Har själv lagt en ren kaross i 8 bitar i återvinningen en gång, ingen såg nåt och det är "preskriberat". ![]() |
||||
Re:
HAHA! Jamen såga isönder hela vettitusan om jag orkar. Hur kommer man i kontakt med en sån skrothandlare? och hur gör man med papperna på bilen? _________________ Patrik Lundgren |
||||
Re:
Att avregistrera en tomkaross finns det säker nån i bildemonteringsbranchen som kan tips om. Det finns ju flera dumma sätt att bli av med ägarskapet (allt utom normal skrotning är ju smådumt antar jag). Men ring och fråga, de kanske bara tar en lagom avgift för att ta hand om skrotet samt avregga det åt dig (du lär mao få betala för den tjänsten). |
||||
Ahh tack!
Men hittade massa folk på blocket som var intresserade av att ta chassiet. Men frågan kvarstår fortfarande hur dom senare gör med papperna på bilen. Jag vill ju inte stå som ägare på bilen resten av livet. Det verkar ju som dom ger en 1000-2000 spänn för chassiet/karossen iaf. _________________ Patrik Lundgren |
||||
Re:
Så länge man inte betalar in registreringsavgiften så kommer du till slut slippa bilen. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
|
||||
Re:
betalningsanmärkning.nu? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re:
Chassinr och reg handling är ju iaf värt pengar om man tex skall "legalisera" en gamal rallybil eller trimmad importbil av samma märke. _________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
||||
Re:
om det dräller av pundarbilar av modellen så är det inget värde i identiteten öht (skulle du behöva en identitet så får du en reservdelsbil för priset av en tank bensin). |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
Jag har inte pratat med skroten på någon månad.....men det var ju sagt att det skull vara gratis att lämna bilar, efter att skrotpremien försvann. Blev det inte så..? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Vilken bildemontering är det? _________________ Patrik Lundgren |
||||
Re:
Verkar finnas endel som tydligen kör ut och hämtar gratis, kolla blocket.se. Dock verkar det som att dom jag ring hittentils vill ha bilen rullande, så jag kastar på hjulen och länkarmarna igen antagligen. _________________ Patrik Lundgren |
||||
Re:
Placera karossen på antingen ett släp eller en flakbil, bind fast och kör till skroten. _________________ Roland Johansson |
||||
Nu kanske de mjuknat, men strax efter skrotningspremien avskaffades ville områdets skrotar ha 1500-2000 för att ta emot en icke komplett bil. En komplett bil tog de emot gratis.
Skrot-/metallhandlaren bjöd 60 öre/kg för karossen som "fragmentiseringsskrot" vilket betyder att den inte behöver vara så jätteren. De ville ha den i minst 5 delar, bort med taket och sen kapad i ett kryss för att den skulle bli någorlunda kompakt (antar jag). Nu blev det fler delar för mig med hjälp av tigersåg (ett blad gick åt bara), men en kaross är ganska lätt så en femdelad hanterar man på två man om det inte är en jättebil. Total vägde min Pug 309-kaross 290 kg. Jag skickade in plåtarna, regbevis del 2 med "skrotning utan intyg" ikryssat, bilder på skrotningen och kvitto från skroten till VV. Men det kom ett brev i retur att jag inte hade använt det senaste regbeviset (som jag ju hade använt vid avställningen). Har beställt nytt regbevis, men sen glömt av det så jag vet inte om det funkar än. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3460 totalt) |