Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (7687 totalt) |
Något betydligt allvarligare enl. min mening är att bl.a. Porsche och BMW verkar dra på sig avundsjuka på ett mer handgripligt sätt. Då menar jag nyckelrepor efter sidan och vandaliserade backspeglar och lysen mm. Jag har inte detta statistiskt belagt, men....
Detta tyder ju verkligen brist på respekt för ägaren av bilen! _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Jeg tåler det. jeg ville se hva andre syns. Men min intensjon gjaldt ALLE bilmerker ikke bare mitt forhold til mitt merke. Endel som ikke har skjönt det i diskusjonen tydeligvis ![]() Snakk ikke bare om meg og Porsche da, diskutèr overskriften på tråden. Takk! _________________ Tor Helge Ludvigsen |
||||||
Bra formulerat Göran. Precis vad jag tycker. _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||
Tor Helge:
Blir du lika sur/upprörd om någon kallar en, saab för saabas eller BMW för nasseholk eller Porche för höfläkt??????? ButterflyRacing: citat: Bygg er egen bil......så ska ni få min respekt.... Japp, klockren men men men Finns ju folk med dubbal vänsterhänder som blir tvunga och köpa färdigt. Dessa är också värda respekt om de vet varför de just köpta denna bil. Men har de köpt en så kallad sportbil/statusbil bara för den är dyr och ball så ser jag på dessa som något katten släpat in. Den avarten har jag inte sätt på detta forum tack och lov. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Mennesker som har laget bilene også, utviklet de, testet de, mennesker som har solgt de, mennesker som har kjört bilene fram til seier i diverse löp gjennom alle tider. Skal man ikke ha respekt for disse menneskene da? Jeg har det.
For det er det ingen andre som gjör eller har gjort före oss ![]() _________________ Tor Helge Ludvigsen |
||||||
Nämmen herregud, det her dreier da seg ikke bare om meg??? Höfläkt har jeg aldri hört före jeg kom på rejsa. Jeg blir ikke såååå sur. Jeg ville lage en debatt, og det klarte jeg tydeligvis.
Jaha! Kan man respektere at andre har andre meninger enn det? Etter å ha varit merkestrogen i 13 år så er det vel ikke bare tull det jeg har holdt på med? 40 kg böker i bokhyllan, tusenvis av timer på internett, hundretusener av km bak et ratt i mitt favorittmerke og på bane. Ja det kaller jeg respektlöst. Ikke! _________________ Tor Helge Ludvigsen |
||||||
Nå gir jeg opp! Har provat 1000 ganger å forklare hva jeg föler og HVORFOR jeg föler det jeg föler. Bra vi er forskjellige alle mann, ellers ville verden varit et kjedelig sted og vara. _________________ Tor Helge Ludvigsen |
||||||
Jag menar inte alls att man måste bygga sin egen bil...för att få min respekt. Men du och andra som inte byggt själv har ju inte krävt den heller. Det är inte heller ett påhopp på Tor Helge.......men vad som är typiskt är att det är en Porsche ägara som orkar fundera på det enns. Det är ofta så, att någon som har en massa pengar och kan köpa en Porsche, tar för givet att alla ska se upp till honon.......har han dessutom själv gjort en massa ändringar.....då ska man avguda honon..... Ett fritt citat ur Astrid Lindgrens "Lotta på bråkmakargatan" Lotta kommer in till mamma, efter att storasystrarna retat henne, och ropar - Mamma, mamma, dom säger att jag har en gris-björn....när det är en is-björn. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Personligen tycker jag "Porker" låter coolt. Ser inget negativt i det.
Faktum är att jag inte hört order "Porker" på väääldigt länge, tills för en tråd här på rejsa. Nåt i stil med "trevlig Porker." Så nu har jag fastnat för slangordet och börjat använda det ibland, i positiv mening. Hur många kallar inte Audi för DKW? Tycker det säger mer om vilket århundrade den personen lever i än något annat. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Kallar...??? DET ÄR JU EN DKW......... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Men summan är mer än de ingående delarna! Rätt för är det ngt som jag kräks ![]() På ett sportvagnens dag jippo så åkte jag in på statoil för att fylla på luft inför bankörningen, då står det ett nöt och DAMMMSUGER motorutrymmet ![]() Förstår inte hur man är funtad om man har en bil med varvstopp på 8500 och inte nånsin är där. En bil skall förtjäna att finnas. Själv försöker jag komma upp i minst 1000 mil om året i min Marcos från -71. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Men det handlar inte om personerna som äger bilen, det handlar om bilen...
Som det står i topicen "Respekt for Bilmerket", det står inte "Du skall fanimej respektera mig! Jag kör Porsche!!" Det kunde lika gärna varit en Passatägare som skrev ämnet. Det handlar om att respektera varandras bilmärken, inte om nåt speciellt märke. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Takk, jeg spanderer en ![]() _________________ Tor Helge Ludvigsen |
||||||
Varför då....??? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Folk på fabriker håller också i chiftnycklar. Om du läser min komentar i tråden "Ny Porsche släpps snart! Undergången är nära", så är essensen att om Porsche bygger en ny sportbil så utgår jag ifrån att det är är en bil man får ta på allvar. Jag är den förste att ge dessa snillen all respekt. Vid slutet av 80:talet drällde det av Porschar på stan, sen kom fastighetskrisen. Då försvann dom. Kallades juppibilar osv. Det fanns juppinallar också. Att vanligt folk blir fbnde, å tar fram nyckelknippan förvånar mig inte då. Dom köper bilen för det att det står Porsche på huven. Inte för att det finns skickliga ingenjörer å chiftnyckelsvängare på fabriken. Även om det är dessa som skapat det fina ryktet i grund och botten. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
Jag förstår precis! Men respekten sitter inte i om du använder ordet höfläkt/bimmer eller inte. Respekt eller inte respekt sitter ju i hur du tänker o tycker. Och det kan utryckas likaväl med, som utan, dessa smeknamn/öknamn. Så som jag ser det, ha respekt för andra bilmärken och ägarnas val (så extremt självklart!!! det handlar ju inte om att tycka att alla märken är bra) och utryck din respekt på ditt eget sätt, men någorlunda tydligt så folk har en chans o förstå dig.... _________________ ![]() |
||||||
Uansett handler ikke denne tråden bare om meg og mitt bilmerke. Det tror jeg mange har misforstått. Det gjelder ALLE bilmerker.
Er det vanskelig å forstå at feks. jeg har enorm respekt for det som vises på disse bildene? Jeg forstår ikke at jeg trenger å forsvare det engang, det er ubegripelig i min verden og i mitt hode. Det her er min Porsche verden, er dette Porkere også ![]() Det kaller jeg å vise liten respekt for bilhistorien. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Tor Helge Ludvigsen |
||||||
Porsche!
Tor Helge: Vi har det inte lätt vi Porsche-ägare! Det går inte att förklara "The Porsche Feeling" med ord! Man fastnar för märket en gång sen är man fast! Så jag ställer mig helt bakom dina argument...fast översätta på svenska ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (7687 totalt) |