Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4724 besök totalt |
[quote="Tor Helge"][quote]
Ikke bratt nok ![]() ![]() quote] Fotografen verkar ha stått relativt högt upp och tagit kortet med teleobjektiv. Det gör att man inte riktigt ser hur brant det är! Det som gör att jag ändå är lite tveksam till Ex Mühle är de stora träden uppe till höger i bild. Det är de som talar för att det skulle vara ingången till Galgenkopf. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
Det svåra är att veta hur det såg ut för 40 år sedan! ![]() Det var 24 år innan jag satte min fot på ringen... _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
hur mkt skiljer det emellan, är det fel svängar på fel ställen eller är det med alla blommor på sidan av vägen.. ![]()
jag har aldrig varit på ringen , men det kommer senare... ![]() jo det kan va lite knivigt med att blommorna inte ser lika dana ut efter 40 år.. ![]() _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||||
Jag kanske ska tala om att jag vet inte var kortet är taget, för det står inget i boken om det.
![]() Men jag har alltid när jag sett kortet förknippat det med Hocheichen och då med punkt 8:53,33 i Peeters karta. Men byggdes inte hela partiet Hocheichen om när den stora ombyggnaden var på 70:talet på Ringen? ![]() och det var väl inte bara där det byggdes om då på Ringen, så man måste nästan titta på andra kort eller se någon film från ett varv från 60:talet för att vara säker på var kortet är taget. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
GPLs bansträckning är ganska ok! Det jag främst reagerat på är att jag tycker högern in i Wehrseifen efter Miss-Hit-Miss är aningen för öppen i GPL. I backen ner mot Breidscheid finns det en extra vänstersväng, som verkligen fanns 1967, men som inte finns längre. Tidigare svängde banan lite mer höger än den gör idag mellan Wehrseifen och Breidscheid och sedan svängde den tillbaks till vänster innan man kom ner till Breidscheid. Sen är det väl ett par ställen till som byggdes om runt 1970 i Brünnchen och i ingången till Schwalbenschwans. Sen är det väl framförallt häckarna som bytts ut mot armco-räcken och sånt. och så en och annan maskros som vissnat. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
TACK! ![]() Varenda gång jag GPL:ar förbi där tänker jag: -"Nej, inte fan är det så här irl?" ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
![]() Men när jag har sett på filmen förut så finns det partier som jag inte alls känner igen från banan idag, som jag inte alls kan se var dom har filmat någonstans. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Jag vet inte om det är en synvilla, men jag vill få det till att det lutar uppåt i färdriktningen. Jag kikade lite 1000 km från 1956 på video och jag tror mig kunna säga att båda mina förslag Kallenhard och Ex Mühle kan strykas pga de stora träden. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
Kameravinkeln borde väl snarare göra att det ser plattare ut? |
||||||||
Nej det ser inte så brant ut men om kameravinkeln plattar ut den så ser det just inte så brant ut. ![]() Men det är ju omöjligt att det är någon annanstans. ![]() |
||||||||
Det är inte omöjligt att det är någon annan stans än Hohe Acht. ![]() |
||||||||
Jo, jag var lite inne på det också, att det skulle kunna vara där, men på något sätt vill jag få det till att det går uppför. Men som sagt det kan vara en synvilla. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4724 besök totalt |