| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Eftersnack
2007-09-29 Gelleråsen, TURBO Performance Club
|
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (18398 totalt) |
|
var riktigt nöjd med dagen, trots att man mer eller mindre kände sig som bambi på hal is i kurvorna.. inte lätt att hålla sig ifrån pölarna, särskilt i kurvan och utgången ut på start/mål rakan.. där kunde man inte riktigt samsas med bilen om vilket håll vi skulle
_________________ Mr Stig |
||
|
Tack :)
Vill även jag stämma in i skaran som tackar för en god träff.
Bra arrangerat av TPC och berörda parter. Har tidigare kört på Gelleråsen i regn, och den kan bli väldigt hal, men jag klarade mig utan avåkningar
Dommes bil lät och gick brutalt fint =) Trevligt att träffa er allihop, nya som gamla ansikten. Hoppas på fortsatta träffar på banorna nästa år
... en i Porschegänget /Johannes _________________ Johannes Flodeby Porsche 924 N/A -80 SAAB 9000 2.3T -93 |
||
|
Ja en grymt lyckad träff blev det fast allt regn. Bra jobbat TPC med träffen, bra flyt med mycket åkning
Själv var det första gången det kördes i regn och tycker det var riktigt kul, visst det går inte alls så fort som när det är torrt. Själv hade man fördel med fwd, lite effekt och lätt bil. De med rwd och turbo hade det väldigt tufft med många bredställ, effektivt? Nej men grymt kul!
Det enda negativa förutom vädret var att det var svårt att komma om bilar som man kom ikapp. Istället för att lungt släppa om på rakan så va man tvungen att bromsa förbi eller köra in nosen i en böj. Hände att man låg ett helt varv bakom och sen på rakan så drog framförvarande ifrån. Svårt att köra om en bil med 400hk när man själv har 170
Tack Peter "barbapappa" för bilderna, och bra fart på våra shoppingbilar var det
_________________ Banbil: Vw Golf Mk1 GTI Brukis/dragare: Volvo 945Ltt |
||
|
Stort tack till TPC, först och främst.
Detta var min första bankörning som jag aktivt deltog i. och det gav en stor mersmak. Det gick ganska bra tyckte jag förutom en snurrning på andra passet jag körde. _________________ Skoda Octavio RS -03 Dahlbäck Steg 1 |
||
|
Fina bilder Peter.
Nu är pärlan tvättad (Helt sjukt smutsig efter denna dagen) och avställd i garaget. Joel: Får hålla med lite där, vissa bilar ville verkligen inte släppa om innan rakan och verkade tycka "han kör jag ändå ifrån på rakan". Inte alltid så kul att behöva gå ut i vattenpölarna för att komma om dessa "effektoptimister". Jag tycker dock att moralen att släppa om var bättre än vad jag brukar se på klubbträffar men det kanske var för att min bil syntes i backspegeln.
_________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||
|
Jag håller också med om det var besvärligt i ytterspår på start och målrakan. Flera gånger kom jag ut ur högern före rakan med bättre fart och spår än framförvarande bil, men ute till vänster stod så mycket vatten att det var gränsfall till vattenplaning. Då var det bara att lätta på gasen och därmed gick fartövertaget förlorat.
_________________ Niklas Zetterling |
||
|
Ja, det är svårt det där med att släppa förbi på en bra sätt så att ingen ska behöva tappa för mycket fart. Jag försöka alla fall hålla mej utanför idealspår när jag släppte förbi, t.ex som att gå ut långt när man gick ur depåböjen och även visa med blinkers. Hade duktiga fästesproblem med mina lite för gamla r-däck, så jag hoppas att jag inte var i vägen allt för mycket(röd, svajig 740 med vita compomotive fälgar
).
|
||
|
Överlag tycker jag ändå att det fungerade bra vid omkörningarna. Just det som hände vid början av start- och målrakan var lite speciellt pga regnandet. Hade det varit torrt skulle det inte varit något problem.
_________________ Niklas Zetterling |
||
|
Re:
du åkte riktigt fort kul att se
_________________ Daniel andreasson, tjörn |
||
|
Re:
Jag kan bara säga att nästa säsong kommer vara mycket spännande om allting går i lås
_________________ --VVTS-- |
||
|
Re:
Var det den som hade så förbaskat bråttom runt banan?
Undrar liknande, fast då på en betydligt långsammare röd Porsche 944a? |
||
|
Ja, jag undrar om det är någon som har några bilder på den röda Skoda octavia RS:en.
Det skulle vara roligt att se. MVH Lars Roxnäs |
||
|
Bilder 924:a
Fortsätter, fast på en ännu mer långsam, vit 924:a
Tack på förhand /J! _________________ Johannes Flodeby Porsche 924 N/A -80 SAAB 9000 2.3T -93 |
||
|
en kort liten snutt.
http://www.youtube.com/watch?v=q_11e _________________ Dominik "Domme" Wochowski |
||
|
Re:
Du kan säkert få en utav hans rasade motorer
_________________ --VVTS-- |
||
![]() |
Eftersnack
2007-09-29 Gelleråsen, TURBO Performance Club
|
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (18398 totalt) |