| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Porsche ratt till PC och PS3
|
3182 besök totalt |
|
Den här ser rätt så snygg ut. Undrar om det är nåt att ha?
http://www.fanatec.de/html/index.php * The original reproduction of a 911 leather steering wheel gives you the genuine Porsche feeling * Wireless USB technology which provides latency free signal transmission to the PC/Console and is very robust against interference (Power supply to wheel still needed) * 3 Force Feedback motors and smooth belt drive deliver sensational realism * Authentic wireless pedals with clutch and soft-stop brake * Two gear sticks included: 6+1 Speed H-pattern and sequential * Compatible with PC and Playstation 3 (6+1 gear stick is only supported on PC and Playstation 3) _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Re:
Nästan trådlös, du måste fortfarande ha in extern strömkälla i den. Lite dyrare än G25:an. Det som den faktiskt erbjuder utöver den är en extra FFB-motor samt trådlösheten. Extradetaljer är då Porsche-loggan (vilket förmodligen står för merparten av prisskillnaden ).
Vill man verkligen ha en Porsche-logga istället för en Logitech-logga så kan man väl köpa den här, annars tror jag nog att rattarna är hyfsat likvärdiga
_________________ Tomas Landin |
||||
|
Re:
Riktigt skinn i ratten och trådlöst tycker jag är värt en hel del. Farsan köper nog en så är den bra så får ju inte jag vara sämre..... Läste att usb sticket har 1gb minne också....porrigt USB minne som jag vill ha och tyckte inte den var särskilt dyr heller! |
||||
|
Re:
G25 har också läder i ratten (och växelspaken, antar att Porsche-ratten har det också)... USB-minnet verkar dessutom bara ingå i de första 1000 sålda enheterna (sk. Nordschleife Edition). _________________ Tomas Landin |
||||
|
hmm, jag tycker den ser smäckig ut..
Hur sätts den fast i bordet? Ser det inte ut som det är benstöd för att ha-den-i-knät-när-man-sitter-i-soffan på den nedersta bilden..? G25an får nog leva vidare. Porrigt minne dock
_________________ John Westerlund |
||||
|
Håller med dig. Den verkar vara lite mer spelkonsollratt än en simracingratt. Ta tex knapparna istället för paddlar.
Annars så finns det lite roligt också på ratten som tex FF. Det verkar helt ok. Tydligen så fäster man den i bordet som en vanlig ratt och sen så kan man ha den i knät när man lirar PS3. Synd att den inte funkar med min XBOX360... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Inte för att jag vill förstöra era drömmar men kan bara säga att G25 med skinn ratt och alu paddlar e grymm kör känsla!!! har haft min sedan i Januari !!!!
_________________ Matthias Karlsson Skoda Octavia RS II BMW 320D Optimerade av VTECH Vinnare av MSLS 2009 |
||||
|
Jo jag gillar G25, jag med, förutom växelspaken. Jag gillar inte att växla med paddlar utan vill växla sekvensiellt med spak. Det är inte G25ans bästa sida, tyvärr, inte min i vart fall.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3182 besök totalt |