Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (17659 totalt) |
Re:
Faktiskt hyfsatt skick. få ägare och full historik sedan ny. "nästan samma reg nr som min gamla svarta golf GTi 16v -88 min hade NUL 951 " och NUL952 finns i grannstaden oxså monzablåmet. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Re:
Mmm de var en snudd på en investering ![]() ![]() Men BBS RS är nog bland det snyggaste man kan ha på en bil... iaf om den uppnått viss mognad ![]() _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 busbil Alfa Romeo 75 -88 glassbil Toyota Celica ST -77 "...bil?" BMW I4 M50 -23, bruksbil +2x Aprilia Touno |
||
I lördags så var det en premiär tur runt området hemma.
Med 14" renault stålfälgar och kapslar HUA. Måste hitta några värdiga 15" alu.fälgar snart. Annars så får väl 15"stålfälgarna monteras. På fredag så skall bakvagnen få sig en duvning. Målning,justering,nytt vä.ok m.m.m.m. Bild på en nöjd "NUL" : ![]() _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
ser fin ut nosen
![]() gick hon fint i solskenet då ? synd man inte bara kan ut å vrida på nyckeln själv än! lycka till med bakvagen iaf! _________________ Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny Daniel Fredriksson |
||
Re:
Kan bara säga att det är den tystaste KR jag har hört. Inget oljud från kedja eller lyftare,kul. Nästa år så skall hon få en hellack och total rostlagning. Är man petig så är man. Prio 1 är SBP i maj. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Yepp.
Bara jag får tag i ett fräscht 36mm vänster ok,så under lättar det. skall fixa ett lackage på motorn oxså. Sedan så skall kompisen ta tag i bilen (3 maj). ang.hö.spindelled,hö.broms ok fram. Ljusinställning och hjulinställning gratis. Måste ut nyttja mitt tillgodo konto ibland. Under den tiden tills dess så skall jag reconda den. Just nu så skall jag packa färdigt och fira påsken "hemma" ( hälsingland). Men när jag kommer hem så är jag ledig några dagar så då skall jag göra färdigt resten på den. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Re:
Jag åker Passat och finns här: vwpc.se i våran monter. Så vi syns nisse. ![]() _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Jaha då var ju sommaren slut.
och 2!! Ban besök i år med denna bil. och körde INTE på någon av dom. Kört totalt 68 mil i år !!! Men en färsk bild på skrutten finns ju: ![]() Glimminge träffen med Gti Klubben. ![]() Gti-Träff Kinnekulle med OSC. Så nu skall den snart ställas av. + att den skall renoveras ytterligare. -Ny framvagnsbalk. -Länkarmar. -Nytt kyl IGEN. -Nya kylarslangar. -Nytt oljekyl(inhandlat). -Nytt vattenrör. -Demontera säkerhetsventilen till värmepaketet. -Ny vattenpump. -Nya hjullager runt om. -Nya skivor och klossar bak. -Målning av bakaxel. -Renovering av front med nya rostfria balkar. -+ Div.rost rep. -Renovering av elsystem. -Byta kodlåset till nytt. -Ny höger drivknut. -Wire till stolsfällning. -Racestol. -Nytt race bälte. -Renovering av topp. -Nya lyftare. -Måla alla svarta ytor och fästen. m.m.m.m. Bara garaget blir färdigt. Nytt verktygsskåp är inhandlat: ![]() Så nu borde även det bli lite bättre ordning på Toolsen oxså. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
|
||
|
||
Ja man har ju lärt sig efter alla år.
36 Golfar I,II och III:or. 4st Golf Gti 16v 86,87 2-88:or. 3st i favvo färgen Monzablåmet. 6år på VAG. Började 1988 på Bohusmotor. Då stog hon där i hallen blå och bara alldeles läcker (NZK187). Den satt man och torrkörde några gånger,tills personalen skulle gå hem (läs jag). 1991 December så köper jag just NZK187 Golf GTi 16v 88:a. Endast 2800mil. Denna hadde jag fram tills vi köpte radhuset och första grabben kom 1995. Bilen finns än i dag i trafik(tror jag). Så lite nörd är man (inte så lite heller). _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (17659 totalt) |