Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8995 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gelleråsen blev det efter mycket velande.
Kinnekulle och Knutstorp - roliga, bra väghållnig gynnas mer än motoreffekt. Mittsverige - har helt klart en viss tjusning ACR - känns som ett måste att besöka. (hoppas utrymme för det finns i sommar) _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jag var på väg dit för flera år sedan när generatorn sa upp sig bara någon dag innan. ![]() Sören kanske vet om det blir någon BMW CCN träff där i sommar? ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
Knutstorp för hela slanten
Vad kul att man till slut hittade den här sidan. Har saknat en sida där det snackas om här ![]() Har hunnit med några banor (Anderstorp, Mantorp, Sviestad, Knutstorp, Kinnekulle + flygfältet utanför Söderhamn ![]() Sedan en annan liten sak som egentligen ligger utanför det här ämnet... har hittat ett ytterligare R-däck till sammanställningen. Falken Azenis... finns mer info här: http://www.racingtyres.nu/falkenraci mvh /MickeG _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 busbil Alfa Romeo 75 -88 glassbil Toyota Celica ST -77 "...bil?" BMW I4 M50 -23, bruksbil +2x Aprilia Touno |
Röstar givetvis på kullen eftersom det är enda banan där jag kört. Dock så tror jag att den kommer att ligga mig varmt om hjärtat även när jag skaffat erfarenhet från de andra.
![]() Angående "hålla fullt under bron" ![]() ![]() |
Re: Knutstorp för hela slanten
_________________ ![]() |
Eftersom mina banerfarenheter bakom ratten endast gäller Mantorp så får dom min röst.
![]() Det jag inte riktigt förstår är varför så många tycker att Mantorp är tråkig? OK, den har inte så mycket kurviga partier, men de kurvor som finns där är lite luriga. Åkte där med SLC en gång i tiden och trots att vi hade en motorsvag Golf så kunde vi väl hävda oss mot mer eller mindre motorstarka "Volvossar". ok, man fick däng uppför rakan (åkte korta Mantorp) men när dom väl var om var det bara att vänta till dom bromsade och sedan bromsa sig förbi ![]() ![]() Sedan gick det fint att vända runt i hårnålen och komma iväg ut på rakan, i slitet på rakan så hade man mycket bil i backspegeln samtidigt som startkurvan inte riktigt passade vår bil men väl framme vid Parisen så kunde man bromsa senare och hålla undan. Parisen är en intressant kurva som det finns flera varianter och som tar några varv att komma på ett bra spår genom (eller bredvid i fullt uppställ i gruset ![]() ![]() ![]() Sedan genom s-kurvan och fram till chikanen ut på strippen igen. Vi åkte med gamla chikanen och inte helt sällan blev det trångt och rejäla "kurbs-körningar" till följd som troligen knäckt fler framvagnar än våran. Nya är mer en_bil_i_taget med tanke på knixen. Men Mantorp kan kännas som Essingeleden en fredag kl. 16:00 också, eller vad säger du Fredrik-SLC, 80 bilar på korta Mantorp, 8-10st chikaner på banan, krav från Bilsportförbundet som tyckte att det gick för fort utan skyddsutrustning och "alla" var nybörjare, hmmmmm (första "SLC" tävlingen, 30-timmars) Ser fram mot att få testa Kinnekulle i sommar, men för mig skulle nog Knutstorp vara min idialbana, kurvigt och kuperat, väl anpassat till mina mått (på bilen altså) ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
Jo , det var en "annorlunda" tävling men jäkligt kul. Har förresten kvar en Video från tävlingen där man ser starten , stående naturligtvis med 4 bilar i varje led..... starten tas av Lasse Nyström (STCC-Thomas pappa) i sin BMW och när han kommer upp till hårnålen så har dom sista 4 leden inte kommit iväg än.... så det var bara att ställa sig i kö ![]() (fast det var "bara" 78 bilar till start ![]() |
Ja, nu har i alla fall M3:an varit där, men inte du Martin! Jag var där i augusti, en av sommarens varmaste helger, och det vill inte säga lite! ![]() Annars är väl ambitionen från BMW CCN:s Nordlandsavdelning att ha någon träff där varje år. Inget är spikat för nästa år, men kolla in www.bmwccn.no så kommer det säkert upp något på deras kalender under vintern. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
och döm om min förvåning när jag som tokrockie som kom in på ett bananskal i sista minuten skulle få den äran att köra kvalet för startuppställningen... ![]() Men säg den lycka som varar... typ 80 man på startlinjen som samtidigt skall kvala, bäst tid på två varv, gemensam start... ![]() PÅ CYKEL!! ![]() att det sedan inte gick att använda till uppställningen, nja ![]() men kul var det!! (för oss blott i fem timmar...) Lasse Nyströms start, ja den diskuterades det om i depån sedan ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
Att det inte gick att använda hade lite med att göra att typ nr 5 i klungan på sådär 40-50st rasade precis på mållinjen vartefter det vart en otrolig hög med cyklar och cyklister..... tur nog så hade vi hjälmkrav även på cyklingen ![]() |
Vilken är din favoritbana?
Hej allihop det här är mitt första inlägg. ![]() Jag har kört på sviestad, knutstorp, anderstorp, mantorp (snigelfart på Sports Car Show), midlanda och kinnekulle. Jag lägger min röst på Anderstorp (jag gillar inte hårnålar eller idioter) för den passar min körstil bäst även om kinnekulle är trevlig speciellt under bron, tvingar mig att hålla fullt, 170 på mätaren. Jag nästan bävar för hur det i år med R-däck. ![]() _________________ bmw bmwsson |
Re: Vilken är din favoritbana?
Men tjenare! kul att se att du oxå hittat hit till oss tokdårar ![]() ..mvh Peter /E-tuna |
Vilken är din favoritbana?
Den här siten kom i rätt tid, det börjar nästan bli lite mycket spoilernytt över en viss annan. När kommer du och kikar på video? Min bror kan ev. hjälpa dig med taket. Inte Petri, jag har en till bror som jobbat som bilmek i över 25år. Om du vill tar han sig en titt på din bil. ![]() _________________ bmw bmwsson |
Re: Vilken är din favoritbana?
Jag hör av mig i veckan.. det låter lite intressant med bror din hmm ska fundera lite.. ![]() |
Den här omröstningen förtjänar fler röster (67 stycken nu när jag lyfte tråden) och inlägg tycker jag
![]() Den startades den 4 Nov 2002! Då var forumet precis nyfött, bara två dagar gammalt ![]() _________________ ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 8995 besök totalt |