Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Respekt for Bilmerket
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
7723 besök totalt
Bellof

Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re: Porsche!

Sebastian Petersson skrev:
Tor Helge:

Vi har det inte lätt vi Porsche-ägare!

Det går inte att förklara "The Porsche Feeling" med ord!
Man fastnar för märket en gång sen är man fast!

Så jag ställer mig helt bakom dina argument...fast översätta på svenska

Spanderer en på deg også

Gävle
Här sen Jul 2003

Porsche!

Tor Helge:

Tackar! Skål på dig!

Starta sajten rejsa.porsche.nu kanske?
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

Trådstartare

Sebastian Petersson skrev:
Tor Helge:

Tackar! Skål på dig!

Starta sajten rejsa.porsche.nu kanske?

Kanskje det

Det som er så rart er at tråden gjelder alle bilmerker, ikke bare Porsche. Eier man en Volvo eller en Toyota gjelder jo det samme. Skjönner ikke at folk er så likegyldige. Folk har forskjellige forhold til bil, det ser man tydlig i denne tråden ja

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Tor Helge skrev:
...
Skjönner ikke at folk er så likegyldige. Folk har forskjellige forhold til bil, det ser man tydlig i denne tråden ja

Jovisst är det stor spridning på hur vi ser på våra bilar. Jag bryr mig inte det minsta om det är ett BMW-märke i fronten på min bil. Det kunde stått vad som helst i fronten. Det är hur bilen funkar efter mina önskemål o behov som räknas.

Jag har haft 911, "hot hatches" o massa annat. Alla har sina fördelar o nackdelar. Även M3'an.

Jag är en sån som biltillverkarna inte gillar. Jag är totalt märkesotrogen. De måste leverera! Inte leva på brand values.

Här sen Jul 2003

Trådstartare

Magnus Thomé skrev:
Tor Helge skrev:
...
Skjönner ikke at folk er så likegyldige. Folk har forskjellige forhold til bil, det ser man tydlig i denne tråden ja

Jovisst är det stor spridning på hur vi ser på våra bilar. Jag bryr mig inte det minsta om det är ett BMW-märke i fronten på min bil. Det kunde stått vad som helst i fronten. Det är hur bilen funkar efter mina önskemål o behov som räknas.

Jag har haft 911, "hot hatches" o massa annat. Alla har sina fördelar o nackdelar. Även M3'an.

Jag är en sån som biltillverkarna inte gillar. Jag är totalt märkesotrogen. De måste leverera! Inte leva på brand values.

En annen ting jeg har provat å si er at det gjelder ikke den bilen jeg äger, det gjeder min interesse til merket.
om jeg ikke hadde ägit en Porsche hadde jeg fölt likedan.

Nå har jeg virkelig ikke mere å si i diskusjonen

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:

Instämmer!

En bil är en plåtlåda, inte ett levande väsen, som vi dessutom betalat surt förvärvade pengar för. Ungefär som en dammsugare (fast mycket roligare). Om jag inte är nöjd byter jag till något annat (jag är så pass galen att jag byter till något annat, även om jag är nöjd, men det är jag och jag kanske borde gå till en psykiater).

om nu nån, av kunglig svensk avundsjuka eller liknande, skulle använda något nedsättande namn på de bilmärken jag just nu råkar ha, SÅ HERREGUD, det får jag leva med. Det finns viktigare saker här i livet.

Sen inser jag att mängden sura miner och "En sån där j***a börsmäklare" mumlanden är betydligt fler om man har Porsche än Mazda Miata (jag har haft Merca, så jag är ju bekant med ämnet). Och det är ju tråkigt, men livet är inte alltid rättvist.

JohanR

Finspång
Här sen Apr 2003

Tycker nog mobbingen angående bilmärken är störst när man inte har "rätt" modell av ett märke...

Tex när jag åkte MB 190E så sades det att det var en snik-MB...

När jag åkte Opel Diplomat att det var en fusk/snik-jänk...

Numera att man inte har en *riktig" Porsche...

Dessa uttalanden kommer kommer uteslutande från ägare av andra märken ska påpekas,ingeting som direkt stör mej utan är o var väntade reaktioner....

Jag går gärna min egen väg o köper bilar av modell eller färg som inte stryker normalbilisten eller Polare medhårs

A)(L

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Det är hur bilen funkar efter mina önskemål o behov som räknas.

Precis, för hur mycket understyrning i Schwedenkreuz kan man tåla?

Tor Helge: Det är ju bara att le åt vad andra tycker? Vad spelar det för roll? Kan man förresten inte vända Porker (som jag förstår att någon sagt?) till något positivt. Om jag inte har fel så kan man på lite slang-engelska säga: - "Did you pork her?" Dvs att om man "porkade" henne så är man en porker?
En slags king-ding-a-ling?

Mvh / Micke

Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Tack gode gud att vi alla är olika annars skulle det bara finnas ett märke här och fy fan va trist det skulle vara.
och må inskränkat märkes fanatiker brinna i helvete.

Någon har sakt:
-Värdens bästa bil är den man gillar/älskar

Här sen Jul 2003

Trådstartare
Citat:
Tack gode gud att vi alla är olika annars skulle det bara finnas ett märke här och fy fan va trist det skulle vara.
och må inskränkat märkes fanatiker brinna i helvete.

Jeg håper virkelig ikke du mener det til meg
les teksten igjen det GJELDER IKKE BARE PORSCHE, jeg ville ha en debatt. "Mitt" merke var et EKSEMPEL.

Citat:
Någon har sakt:
-Värdens bästa bil är den man gillar/älskar

Der er vi enige

Här sen Jul 2003

Trådstartare

Citat:
Tor Helge: Det är ju bara att le åt vad andra tycker?

Alle får si hva de vil. Jeg kan ikke gjöre noe med det.

Citat:
Kan man förresten inte vända Porker (som jag förstår att någon sagt?) till något positivt.

Hvis du leser hva jeg har skrevet i tråden 1 gang til, prövar og forestille deg hvordan jeg tenker så skjönner du at jeg ikke er enig i det du sier der.

Det er ingen vits i å fortelle meg at jeg har feil. Mine fölelser er ikke feil for meg. Hva andre mener får bli deres sak. Ikke gjör tråden til noe personlig å prova og omvandle Tor Helge, for han har feil. Please!

De som ikke er enige med meg respekterer jeg likefullt, men respekter også meg og det jeg föler.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Du får gärna vara STOR Porschefan Tor Helge (precis som några andra här är STORA M3E30-fans, Honda-fans osv osv...)

Men du ska veta att det märks otroligt tydligt att du är det (och de andra osså ! ). Och det kan faktiskt bli lite lite jobbigt ibland även om du inte uppfattar det så. Men vi gillar att ha dig och andra märkesfans här så länge man bara håller tillbaka lite lite lite grann bara thumbs up

Nu tycker jag den här tråden har vridit o vänt tillräckligt på den här (inte helt enkla) frågan. För den här gången iaf.

/Magnus T

PS: Vissa har fått tillsägelse av mig om detta förr... Ni vet vem ni är hehe!

Här sen Jul 2003

Trådstartare
Citat:
Men vi gillar att ha dig och andra märkesfans här så länge man bara håller tillbaka lite lite lite grann bara thumbs up

ok. Betyr det at jeg skal sluta og poste fine Porsche fotos som endel på rejsa faktisk liker å se? Jeg gjör det for å vara trevlig, og dele med den store samlingen jeg faktisk har av godbiter. Jeg kan begrense meg og slutte å prate om Porsche og sende foto hvis noen ikke liker det her.

Uansett gjaldt ikke diskusjonen meg men det er det visst ingen som forstår

Jeg liker heller ikke å höre at jeg skal brenne i helvete. Man får ikke lyst til å fortsette å vare her på rejsa når man får slengt det etter seg. Jeg respekterer alle bilmerker og slenger ikke skit til noen her på forumet.

Citat:
Nu tycker jag den här tråden har vridit o vänt tillräckligt på den här (inte helt enkla) frågan.

Ja det er en enkel fråga.

Gävle
Här sen Jul 2003

Tor Helge:

"Jeg liker heller ikke å höre at jeg skal brenne i helvete. "

Vad är det för jäkla dåre som sagt det då?

För min del får du gärna öka andelen Porsche-bilder!
Stå på dig! thumbs up
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Håller med Magnus.... det är dags att kapa den här tråden (självklart då efter mitt inlägg )

Grejen Tor Helge är att dom allra flesta av oss gillar att se dina bilbilder och lära oss av din stora kunskap om Porsche...... Men många av oss är inte Fanatiker och kan se både fördelar och nackdelar med många märken, banor och tävlingsvarianter utan att för den delen bli speciellt upprörda över bristen på överenstämmelse hos andra icke upplysta individer.

Själv får jag lite Taliban känsla av "fanatiker" som inte kan ta kritik antingen den är rättfärdig eller helt enkelt bara för att retas. En gemensam nämnare för sådana människor som har en väldigt övertygad åsikt brukar ofta vara även att dom är väldigt känsliga för kritik, vilket är synd.

Dom flesta av oss tycker det är skitskoj att du är här och förgyller forumet med dina positiva inlägg men många tycker ändå det är helt ok att kalla en Porsche "Porker" eller en BMW "Beemer", för det är ju ändå bara en "sak" och det måste man acceptera att folk tycker även om man inte håller med.

För övrigt så gillar även jag Porsche (som gammal Porsche-ägare) men visst oss emmellan har dom tillverkat och designat även mycket skitbilar likväl som några av dom mest fantastiska bilarna..... såsom 906 , 917 och min favvo 928 GT (riktiga bilar har V8 och Automat )

Med förhoppning om att du stannar och fortsätter förgylla rejsa.nu med många fakta

Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Kärt barn har många namn....

Såna här namn får man ta med en nypa salt, de är oftast menade på skoj och de som är seriösa är oftast bara avundsjuka....

Jag har stor respekt för Porsche, BMW mfl men använder väldigt ofta smeknamn på dessa som tex porker osv ....

De som däremot är seriösa och menar att det är en skitbil är oftast ägare till totalt osportiga bilar, som oftast kritiserar betydligt sportigare bilar som de inte har råd med...

Min 5-öresteori...
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

Trådstartare
Citat:
Dom flesta av oss tycker det är skitskoj att du är här och förgyller forumet med dina positiva inlägg men många tycker ändå det är helt ok att kalla en Porsche "Porker" eller en BMW "Beemer", för det är ju ändå bara en "sak" och det måste man acceptera att folk tycker även om man inte håller med.

Fint svar Fredrik. Du har forstått meg. Holder med om at jeg kan virka fanatisk men forstå også at for meg er det naturlig.
Bär över med meg og jeg lover å holde igjen mer fremover.

Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Ja du Tor Helge. Med all respekt för dig och ditt bilmärke.
Lägg ner. Det blir inte bättre av att du skriver att det är ditt sista inlägg
i tråden för att sedan fortsätta.
Posta många foton och dela med dig av dina erfarenheter kring bilkörning.
Ödmjukhet är den röda tråden i detta forum imo. Att slåss med näbbar
o klor för en sak som inte väcker gehör borde ge dig lite vibbar om vad
andra tycker. Vik in skägget och häng med.

Vi ses säkert på ringen om 2 veckor.
(där har du min respekt, men inte din bil)

Jan Nagy
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

Trådstartare
Jan Nagy skrev:
Ja du Tor Helge. Med all respekt för dig och ditt bilmärke.
Lägg ner. Det blir inte bättre av att du skriver att det är ditt sista inlägg
i tråden för att sedan fortsätta.
Posta många foton och dela med dig av dina erfarenheter kring bilkörning.
Ödmjukhet är den röda tråden i detta forum imo. Att slåss med näbbar
o klor för en sak som inte väcker gehör borde ge dig lite vibbar om vad
andra tycker. Vik in skägget och häng med.

Vi ses säkert på ringen om 2 veckor.
(där har du min respekt, men inte din bil)

Ikke bare jeg som holder tråden i gang her vel
Når noen ikke forstår eller vil forstå hva jeg har sagt provar man å rette opp.

Slett gjerne hele tråden, den er död.

Vi sees på

Motala
Här sen Dec 2002

Jag tycker att man måste kunna acceptera att det finns andra som inte har samma åsikt som jag, när det gäller biltycke.
Jag har aldrig tyckt att Porsche med motor fram är en Porsche.
För mig är en Porsche en bil med motorn bakom föraren.

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Jäpp, nu bryter vi och jag är så hemsk att jag t.o.m. låser tråden.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Allmänt banåkaforum
Respekt for Bilmerket
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
7723 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande