Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film: engelsk "clubracing" med krash i slutet
<<   1, 2
2999 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20383



Re:

torque skrev:
Norris design wrote;
Finally I will be back with another car next year and intend to silence all the people who say I can't drive and do my talking on the race track.

Han kommer att "tysta" alla som säger att han inte kan köra! Passa er!!!!
Är det mobbing att läsa in i det uttalandet att han skall bygga en ny bil för att visa att han kan köra (dvs bilen skall rädda körningen)?

Att köra bana på med material som roar på ett lagomt effektivt sätt är väl inte fel. Men när man börjar tävlingsköra så stiger ju kraven lite eftersom marginalerna minskar, speciellt om man skapar en serie som verkar innehålla lite vadsomhelst.

Att det var gatdäck märks ju eftersom greppet verkar bli snorhalt redan efter 2 varv. Men det som jag blir mest fundersam på är den långa tid som går från gasuppsläpp till turn-in, är det så illa när man gör med mycket effekt att man bara använder den den första tredjedelen av en raka för att sen rulla mot en väldigt tidig bromspunkt (elelr är det bara turbokonstruktionen som gör att det inte går att ladda så fort det inte är spikrakt)?

Nu är väl ITSFUN3 kanske inte jämförbar (den driver ju bara på två) men den såg ut att gå ljusår bättre på Falkenberg i P. Sundfelts händer (och då var den inte chassitunad). Bättre däck naturligtvis iofs

"Timeattack" med massor av effekt och gatdäck är nog inte den säkraste tävlingsformen, speciellt om man inte kör en och en på banan.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 918



Re:

Niklas Falk skrev:
torque skrev:
Norris design wrote;
Finally I will be back with another car next year and intend to silence all the people who say I can't drive and do my talking on the race track.

Han kommer att "tysta" alla som säger att han inte kan köra! Passa er!!!!
Är det mobbing att läsa in i det uttalandet att han skall bygga en ny bil för att visa att han kan köra (dvs bilen skall rädda körningen)?

Att köra bana på med material som roar på ett lagomt effektivt sätt är väl inte fel. Men när man börjar tävlingsköra så stiger ju kraven lite eftersom marginalerna minskar, speciellt om man skapar en serie som verkar innehålla lite vadsomhelst.

Att det var gatdäck märks ju eftersom greppet verkar bli snorhalt redan efter 2 varv. Men det som jag blir mest fundersam på är den långa tid som går från gasuppsläpp till turn-in, är det så illa när man gör med mycket effekt att man bara använder den den första tredjedelen av en raka för att sen rulla mot en väldigt tidig bromspunkt (elelr är det bara turbokonstruktionen som gör att det inte går att ladda så fort det inte är spikrakt)?

Nu är väl ITSFUN3 kanske inte jämförbar (den driver ju bara på två) men den såg ut att gå ljusår bättre på Falkenberg i P. Sundfelts händer (och då var den inte chassitunad). Bättre däck naturligtvis iofs

"Timeattack" med massor av effekt och gatdäck är nog inte den säkraste tävlingsformen, speciellt om man inte kör en och en på banan.


Klart att det är mobbing (på hög nivå dessutom)!
Grabben är ju farlig, då han ber om ursäkt för allt till alla, men inser inte att han gjort något fel förmodligen, utan ska överbevisa för alla att han är en utmärkt räcerbils chaufför. Ta t.ex när han ginar över gräset, behåller placeringen och dessutom tackar bakomvarande med handen tar bara priset!!!! Vilken stjärna!

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18081



Den där körstilen är ju ganska vanlig med "rallybilar" på bana. Det går fort mellan kurvorna...

Blandningen på bilar såg lite intressant ut. Såg något liknande på Brands Hatch för några år sen. Där kördes en klass för alla möjliga bilar med enda likhet att de var tillverkade i Italien, dvs allt från Alfa 75 till Pantera och annat...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19164



Han kanske skall bygga en Grupp N Ignis? Då kan han ju visa att han kan köra, det hade varit ett smart drag tycker jag.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Bilder o videos
Film: engelsk "clubracing" med krash i slutet
<<   1, 2
2999 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande