Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2521 totalt) |
Mev Rocket?, Är det någon här som vet?
Den ser cool ut http://www.mev-sportcars.se/ Är det någon som vet nått om den o.s.v... _________________ Per "Polle" Carlson oo=00=oo E24 CSI 77:a 3,6L |
||||
|
||||
Re:
Väldigt märkligt sammanträffande om inte annat ![]() |
||||
|
||||
Re:
Jag snickrar på MEV,s svenska hemmsida via omvägar, jag vet inte mer om bilen än vad som framgår av den engelska sidan!? Det stämmer jag är vilsen vad det gäller rocket:en hadde inte hört talas om den innan jag fick detta uppdra!? _________________ Per "Polle" Carlson oo=00=oo E24 CSI 77:a 3,6L |
||||
Re:
Verkar inte gå så bra på snickrandet heller. Halva "Tekniska data"-sidan visas inte med mitt XP och man måste markera texten för att scrolla ner. Ball bil dock. ![]() _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
Knata ner till närmsta kiosk som har International Press och plocka upp oktober nummret av KitCar. Där har du ett 6 sidor stort reportage om nu inte BCSA kan ge dig den info du behöver.
|
||||
Jocke, var det en sån du funderade på att bygga?
om du gör det lägger du upp en projkekttråd här då eller på locostforumet? Vore kul att följa utvecklingen och se hur de är i verkligheten. (Så kanske det finns någon iallfall som kan berätta mer om de sen) ![]() ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Japp.
Tanken är att nästa kärra skall bli en Rocket. Jag provsatt en Rocket på Stoneleigh mässan i maj i år. Verkan vara en rätt potent liten kärra med sina dryga 450 kg. Sittbrunnen är väl tilltagen och helhets intrycket var mycket gott. Man får väl se vad BCSA väljer att lägga sig i för prisklass. Jag hoppas att dom inte tror sig kunna bli miljonärer på kuppen, utan se det som en trevlig sido-inkomst och inte salta allt för mycket på priset jämfört med MEV i England. Enl MEV i UK skall dom utveckla Rocket med Volvokomponenter. om dom sedan skall licenstillverka ramar eller modifiera importerade har jag inte lyckats fått ur Stuart Mills på MEV. Inte heller om BCSA kommer att erbjuda MEV Rocket R2. Men det kanske Webmaster Fugazi kan berätta mer om?!? ![]() EDIT: Finns en engelsman som lag upp en hemsida om sitt Rocket bygge. http://www.mevrocket.talktalk.net/in |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2521 totalt) |