Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2772 besök totalt |
Peltor G10 eller OMP hjälmar
Jag har två frågor 1. Vart i Östergötland (linköping) kan man åka och titta på Peltor resp. OMP? 2. Om man sedan väljer att köpa på nätet, vart är det billigast? _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||
Titta på deras respektive hemsidor, tror det är svårt att finna en som har båda.....Trendab, Nykvarn har i alla fall Peltor....jag köpte nyligen Peltor och gjorde en liten search för pris men fann att det var i princip samma pris överallt....ingen verkar ha annat än demo ex på lager. Lycka till. (är mycket nöjd med mina hjälmar...).
_________________ Stefan Hasselgren |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Denna site verkar bra. Skall kontakta dom. Jag gillar verkligen dessa: http://www.rallyimport.se/hjalmar/om Formula 4 hjälmarna _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||
www.specialteknik.com i Linköping har Peltorhjälmar.
Han befinner sig på låskolvsvägen. Brevid Kurts Husvagnar i närheten till Sviestad. _________________ Olle Erixon |
||||
Lånar tråden lite.
Någon som har koll på om sparco hjälmar är något att ha? Har sneglat endel åt "Rally" http://rallyimport.se/hjalmar/sparco _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||||
Re:
Trulli edition hjälmen var ju riktig snygg. Någon som känner till någon firma som lackar hjälmar. Det är bra om firman har mönster på redan kända hjälmar, alltså ungefär som Trulle edition. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||
_________________ Mvh Patrik Toftered |
||||
Re:
Rätta mig om jag har fel...men det är/var sparco som tillverkar peltorhjälmarna. Jag är själv sugen på en Sparco Formula...men man kan ju inte prova en någonstans, måste beställas hem och passar den inte så är det mindre roligt. _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Re:
Yes heter tillverkaren av både Sparco- och Peltorhjälmar. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2772 besök totalt |