| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
F1c - är de jag som suger?
|
1398 besök totalt |
|
Jag har precis fixat F1c och jag har STORA problem med att ta mig ett bra varv runt någon bana i f1:orna. Jag tycker bara att de understyr mest hela tiden, iofs så kör jag på grund setupen men jag tycker ändå att de brukar gå rätt så bra och köra på spelets egna setuper. Man brukar juh iaf ta sig ett varv runt banan utan att snurra när man kör i lagom fart. Jag har kanske kört för mycket lister storm i gtr2002 (den understyr juh iofs rätt mycket den me, men jag kommer iaf runt banan med den ).
Man kanske ska köra på nåt annant sätt ?? mer aggresivt?? eller så kanske man är tvungen att ha en hyffsad setup eller något annat kanske
om man behöver ha en hyffsad setup för att få någon sådär kontroll på bilen så får gärna någon vänlig f1c spelare ge mig en sådan
En annan sak som jag tänkte på är om de finns några länkar kvar där man kan tanka ner GTR2002 till F1c? Jag vet att de blev ett j'vla liv när dom la ut de till f1c och att de var någon som försökte stoppa de hela, men de kanske finns någon länk kvar ändå vad vet jag? Tack alla som orkar läsa de här
_________________ mvh Viktor Pousette |
||
|
Tjena Fuze och Speedy!
Det var ett tag sen!!! Jag har kört i en F1C-liga under sommaren (Swedish Sim Racers) och jag har märkt att en bra setup gör ALLT!!!! Så stor skillnad gör det faktiskt! Jag kan fixa några sådana om nån vill ha. När det gäller Xzibit-A's konvertering så hittar du den på: http://www.xzibitaprojects.net/ Ladda ner alla patchar! Bilarna käns inte lika dant som GTR2002 men de är hyfsade... PS Glöm ej att ladda ner SBDT Nordschleife-version som finns på samma sida!! DS _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag har kört en hel del F1c. Hade lite omställnings svårigheter till en början. Jag körde mer eller mindre grundsetuper rätt länge, laddade sedan hem en setup från någon, det gjorde stor skillnad på tider och egenskaper. Det blev riktigt skoj att köra F1 tillslut, inte lika skoj som GT bilar dock...
Nu väntar jag på ett bra mod till F1C...
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
|
Nu har jag kört lite f1c med lite riktiga setups, ojoj
oj vilken skillnad de blev, där med inte sagt att de går fort
Jag körde lite på Suzuka och mitt bästa varv i ferrarin blev 1.38.402 Jag ( ) är juh inte i närheten av dom tiderna datorn kör på men hur ligger man till
Hur mycket mer måste man gasa för att hänga med i ett online race
_________________ mvh Viktor Pousette |
||
|
Vet inga tider på den banan faktiskt men på de race som vi kört i ligan har de som vunnit haft:
Silverstone 1,19,3 Albert Park 1,29,2 Hockenheim 1,15,4 Sepang 1,34,6 Interlagos 1,11,1 Hungaroring 1,15,4 Imola 1,22,1 Det är bra tider ovan! Dock är de ändå 3-4 sek sämre än NAR-ligans bästa tider. En sopig medelförare som jag själv ligger 4-5 sek efter dessa tider... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Baaah jäkla va snabba alla verkar vara, jag körde lite Hockenheim och jag lyckades få till som bästa tid 1.19.095
Det gick lite bättre på Interlagos där fick jag till 1.12.212 _________________ mvh Viktor Pousette |
||
|
Tjo jag skulle verkligen också behöva en setup..jag har kört default sen jag skaffa spelet
vore evigt tacksam ifall nån kunde hjälpa mej med en sådan eller lite länkar... //Mikael.. Edit: paste gärna in lite länkar här..ser att de verkar varar fler som letar efter setups .... Edit igen: Vore väldigt kul med några "riktiga" downloads länkar till nån mod..(inte m3 dock) som funkar..har nog vart inne på ett 10tal värdlösa sidor utan att fått hem nånting..modden ska va till F1 challenge 99-02 |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1398 besök totalt |