Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-10-14 FMCS banträff på Gelleråsen
<<   1, 2, 3
9961 besök totalt
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Då ingen vill lägga ut bilder här så har jag letat lite och hittat bilder från andra här:

http://www.peugeot20zex.se/galleri/thumbnails.php?album=31

http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=56836

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Focus RS
Sverige
Här sen Jun 2004

Re:

subarumicke skrev:
Focus RS skrev:
Nej, "blåflagg" använder inte vi på våra banträffar. Dessutom förespråkar vi omkörning på rakor för att på så sätt höja säkerheten ytterligare...

/Per-Anders.

Så då menar du att man inte ska flytta på sig annat en start och mål rakan? då kanske man ska påpeka det på förarmötet att man ska hålla undan för de som vill åka snabbare ,så sunt förnuft kommer fram bättre

Som sagt, jag skrev förspråkar. Eftersom alla läst inbjudan (eller?) och dess regler så borde detta inklusive det som sades under förmötet och sunt förnuft funka bra...

Dessutom borde många deltagare ta sig en rejäl funderare på om de verkligen körde i rätt grupp (oerfarna /erfarna ).

Jag tror själv att blåflagg bara kan ge upphov till fler incidenter och ökad "orolighet" på banan då många deltagare är nybörjare och har svårt redan idag att hålla uppsikt på flaggvakter till 100%. Dessutom har vi lite för dålig bemanning på flaggposteringarna (fyra posteringar) för att blåflagg ska bli effektivt nog...

LIDS:
- Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det usla vädret! Mitt fel!

My

Här sen Feb 2003

Re:

audimotorsport skrev:
Jag kommer i vår!! Men din text i botten "996 gt2" gör nog att jag inte ska ta ut nån seger i förskott!!
Tror farbror porsche va bättre på asfalt än min lilla korta deka..
Men kul lär det bli ändå..

/Peter

Det är ingen tävling..

Jag har ju sett ur qvattros med mycket effekt innan där, är alltid kul att se dom..Ser ut som när man är ute med skurhinken, understyr,understyr,understyr, överstyr

subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004

Re:

Focus RS skrev:
subarumicke skrev:
Focus RS skrev:
Nej, "blåflagg" använder inte vi på våra banträffar. Dessutom förespråkar vi omkörning på rakor för att på så sätt höja säkerheten ytterligare...

/Per-Anders.

Så då menar du att man inte ska flytta på sig annat en start och mål rakan? då kanske man ska påpeka det på förarmötet att man ska hålla undan för de som vill åka snabbare ,så sunt förnuft kommer fram bättre

Som sagt, jag skrev förspråkar. Eftersom alla läst inbjudan (eller?) och dess regler så borde detta inklusive det som sades under förmötet och sunt förnuft funka bra...

Dessutom borde många deltagare ta sig en rejäl funderare på om de verkligen körde i rätt grupp (oerfarna /erfarna ).

Jag tror själv att blåflagg bara kan ge upphov till fler incidenter och ökad "orolighet" på banan då många deltagare är nybörjare och har svårt redan idag att hålla uppsikt på flaggvakter till 100%. Dessutom har vi lite för dålig bemanning på flaggposteringarna (fyra posteringar) för att blåflagg ska bli effektivt nog...

LIDS:
- Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det usla vädret! Mitt fel!

My

oki skulle bara tjaffsa lite Tycker ni skötte det bra över lag thumbs up vi skiter i blå flagg,och använder det sunda förnuftet

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Denna bild gillar jag
Jag först ut på målrakan med ett gäng potenta bilar som försvinner i backspegeln medans dom slåss om andra platsen

Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
audimotorsport skrev:
Jag kommer i vår!! Men din text i botten "996 gt2" gör nog att jag inte ska ta ut nån seger i förskott!!
Tror farbror porsche va bättre på asfalt än min lilla korta deka..
Men kul lär det bli ändå..

/Peter

Det är ingen tävling..

Jag har ju sett ur qvattros med mycket effekt innan där, är alltid kul att se dom..Ser ut som när man är ute med skurhinken, understyr,understyr,understyr, överstyr

Glöm inte att Spq & S1 har 32cm kortare hjulbas, så dom har inte lika mycket problem med under stryning..
Jag däremot har haft ett jäkla problem i år med min 90q men den har ju ingen kräng hämmare bak samt knappt nån camber på hjulen.
Men jag ska försöka minimera dessa problem med kränghämmare och hjulvinklar på min Urq som jag hade tänkt bli klar med till nästa år.

Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006

Re:

RallyQuattro skrev:
Denna bild gillar jag
Jag först ut på målrakan med ett gäng potenta bilar som försvinner i backspegeln medans dom slåss om andra platsen

App app,nu e nog nån ute å cyklar,hela bakomvarande klunga körde om dej för ca 3 varv sen och nu e det dags att varva dej för andra gången hehe...

Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006

Re:

LUTCH skrev:
Jag tackar för en trevlig dag jag också.
Synd med vädret bara (var ganska så grinig när jag packade in mina blöta grejjer i bilen ).
Men det är lärorikt att köra i rejält blött. Bromsade på mig flera gånger i ejjes, men var aldrig ute på gräset i alla fall. Fast det gick ganska så brett mellan hårnålen och depåkurvan en gång.

Vi som stod tillsammans vid Depå Kurvan på lugna timmen.

Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Re:

audimotorsport skrev:
RallyQuattro skrev:
Denna bild gillar jag

App app,nu e nog nån ute å cyklar,hela bakomvarande klunga körde om dej för ca 3 varv sen och nu e det dags att varva dej för andra gången hehe...

HAHAHAHA den var bra, nästan lika bra som min...

Skulle vara kul att veta vad WM-performance cosworthen (med dubbla effekten mot mig) längst bak körde på för däck för han hade GRYMT fäste i kurvorna, i alla fall jämfört mot mig..

Citera
C

Här sen Feb 2003

Re:

RallyQuattro skrev:
audimotorsport skrev:
RallyQuattro skrev:
Denna bild gillar jag

HAHAHAHA den var bra, nästan lika bra som min...

Skulle vara kul att veta vad WM-performance cosworthen (med dubbla effekten mot mig) längst bak körde på för däck för han hade GRYMT fäste i kurvorna, i alla fall jämfört mot mig..

Fredde hade garanterat inte dubbelt så mycket effekt som du. Han körde vad jag vet med en Td03 turbo denna vändan. Han hade nya Hankook K107 Ventus S1 EVo däck på bilen dagen till ära.

mvh C

RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Jasså har han "trimmat" ner den, är det för att få bättre körbarhet på banan eller? han hade väll 700hk+ förut, den röde cossien gick också bra dom verkade inte ha nått som helst problem med fästet såg det ut som.

Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005

För er som inte sett än så har ja lagt upp lite klipp från eventet..

http://www.youtube.com/watch?v=xnkmqvo1v6s

Här sen Feb 2003

Re:

RallyQuattro skrev:
Jasså har han "trimmat" ner den, är det för att få bättre körbarhet på banan eller? han hade väll 700hk+ förut, den röde cossien gick också bra dom verkade inte ha nått som helst problem med fästet såg det ut som.

Det är en helt annan motor med 205 block som sitter i just nu pga att en riktig puffra håller på att byggas nu under hösten/vintern. Det var alltså en näst intill org motor i bilen men ommappad och lite bolt on prylar. m du går in på FMCs kan du kontakta "Mr Cosworth" där och fråga om exakt spec för banträffsdagen om du vill.

mvh C

Eftersnack
2007-10-14 FMCS banträff på Gelleråsen
<<   1, 2, 3
9961 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande