Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3025 besök totalt |
för ett par tusenlappar så lär du inte få mycket kaross när det gäller 911/930. Sett någon tom kaross i tyskland för 25K....Jag har själv ett halvrullande chassi men att släppa den billigt skulle jag aldrig göra(ej tillsalu) men där finns säkert något lagom rostskadat lik/stöldskadad vagn stående. Annars varför inte bygga på en 914? Kan tänka mig att det står sådana och "skräpar" i garage...dom är inte eftertraktade ett dugg och priset borde ligga lägre än en 11a _________________ Pelle Persson |
||||
> ![]() _________________ ![]() |
||||
Hallå där!
Du har ju för fasiken redan en halvfärdig kaross i garaget stående! Det gäller förbud på dagdrömmerier tills torsionstavar är urplockade och ersätta med coilovers! ![]() Jag har dessutom halva motorn i min källare och det räcker gott & väl för att pilla med följande året! ![]() _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Sorry, skall krypa tillbaka under den sten jag kom ifrån ![]() _________________ Kör cheva numer. |
||||
Hej
Jag skulle säga att man förmodligen kan välja. Reglerna är inte benhårda och det finns lite "flex" just i detta avseende. Det beror också på hur mycket utsidan av karossen ändrats. Beroende på årsmodell på grundidentiteten (om den är nyare än 1975) kan det ju vara förmånligt att välja amatörbyggt fordon, eftersom man då inte behöver ha en avgascertifierad motor. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
OK, tackar. Karossen är inte tänkt att ändras på allt för mycket och det lutar åt en bil äldre än -75, typ sent 60-tal. När jag läste om ombyggt vs. amatörbyggt fordon tyckte jag att det fanns en del fördelar med ombyggt fordon, men jag kommer inte på riktigt vad, så vi får väl se. Är den tillräckligt gammal slipper man väl även det vanliga bältet och klarar sig med enbart 6-punktsbälte (alt. helt utan, om man nu skulle vilja det)?
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Hej
Fördelar med ombyggt fordon kan ju vara kostnaden (billigare att regga, räcker oftast med cirka 4500:- totalt), att man inte får moderna belysningskrav (är bilen tillräckligt gammal krävs alltså ingen E-märkning), i vissa fall högre möjlig effekt (om ursprungsfordonet har hög grundeffekt). Grundregel om bälte brukar vara att om det sitter bälte i bilen, så skall det uppfylla gällande krav, dvs 6-punktsbälte borde inte vara okej att använda på väg... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Jag kollade nyss efter replikor på Lamborghini Miura SV, en otroligt vacker bil men går det att hitta karosser i glasfiber av den modellen?.
Kollade lite hos Lamberti, men fick inget napp.. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Det finns här är en bra länk till kitcar info manufacturers etc. ngnstans hittar du miura replikor ![]() ![]() http://www.totalkitcar.com/home.shtm Titta inte in hos nf autos p4 replikor!!! ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3025 besök totalt |