Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
En LITEN fundering om ett eventuellt kommande projekt.
<<   1, 2
3025 besök totalt
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002

kid skrev:
Kan det finnas någon som har en porsche 911/912 kaross någonstans för några tusenlappar eller är allt som det står 911 på endast femsiffriga belopp på?

för ett par tusenlappar så lär du inte få mycket kaross när det gäller 911/930. Sett någon tom kaross i tyskland för 25K....Jag har själv ett halvrullande chassi men att släppa den billigt skulle jag aldrig göra(ej tillsalu) men där finns säkert något lagom rostskadat lik/stöldskadad vagn stående. Annars varför inte bygga på en 914? Kan tänka mig att det står sådana och "skräpar" i garage...dom är inte eftertraktade ett dugg och priset borde ligga lägre än en 11a

Här sen Jul 2003

slettet

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Tor Helge skrev:
Citat:
Även om det står Porsche på plåten så är det inte unobtanium som vissa verkar vilja tro.

Sukk! Takk for opplysningen.

> Vad tillförde detta inlägg för konstruktivt till själva debatten? Skärpning!

Uppsala
Här sen Feb 2003

Hallå där!

Du har ju för fasiken redan en halvfärdig kaross i garaget stående! Det gäller förbud på dagdrömmerier tills torsionstavar är urplockade och ersätta med coilovers!

Jag har dessutom halva motorn i min källare och det räcker gott & väl för att pilla med följande året!

Insjön
Här sen Dec 2002

Trådstartare
beepbeep skrev:
Hallå där!

Du har ju för fasiken redan en halvfärdig kaross i garaget stående! Det gäller förbud på dagdrömmerier tills torsionstavar är urplockade och ersätta med coilovers!

Jag har dessutom halva motorn i min källare och det räcker gott & väl för att pilla med följande året!

Sorry, skall krypa tillbaka under den sten jag kom ifrån

Skellefteå
Här sen Dec 2002

Hej

AndersY skrev:
En annan fundering angående rörrams-bakdel och framdel; går ett sånt bygge att registrera som ombyggt fordon, eller blir det amatörbyggt? om man alltså kapar bort underdelen från dörarrna och bakåt och ersättter det med rörram och egen hjulupphängning, samt främre hjulupphängning i samma anda.

Jag skulle säga att man förmodligen kan välja. Reglerna är inte benhårda och det finns lite "flex" just i detta avseende. Det beror också på hur mycket utsidan av karossen ändrats.

Beroende på årsmodell på grundidentiteten (om den är nyare än 1975) kan det ju vara förmånligt att välja amatörbyggt fordon, eftersom man då inte behöver ha en avgascertifierad motor.

/Gustaf

Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

OK, tackar. Karossen är inte tänkt att ändras på allt för mycket och det lutar åt en bil äldre än -75, typ sent 60-tal. När jag läste om ombyggt vs. amatörbyggt fordon tyckte jag att det fanns en del fördelar med ombyggt fordon, men jag kommer inte på riktigt vad, så vi får väl se. Är den tillräckligt gammal slipper man väl även det vanliga bältet och klarar sig med enbart 6-punktsbälte (alt. helt utan, om man nu skulle vilja det)?

#24, #64, #88
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

Hej

Fördelar med ombyggt fordon kan ju vara kostnaden (billigare att regga, räcker oftast med cirka 4500:- totalt), att man inte får moderna belysningskrav (är bilen tillräckligt gammal krävs alltså ingen E-märkning), i vissa fall högre möjlig effekt (om ursprungsfordonet har hög grundeffekt).

Grundregel om bälte brukar vara att om det sitter bälte i bilen, så skall det uppfylla gällande krav, dvs 6-punktsbälte borde inte vara okej att använda på väg...

/Gustaf

Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag kollade nyss efter replikor på Lamborghini Miura SV, en otroligt vacker bil men går det att hitta karosser i glasfiber av den modellen?.

Kollade lite hos Lamberti, men fick inget napp..

Uppsala
Här sen Jan 2003

kid skrev:
Jag kollade nyss efter replikor på Lamborghini Miura SV, en otroligt vacker bil men går det att hitta karosser i glasfiber av den modellen?.

Kollade lite hos Lamberti, men fick inget napp..

Det finns här är en bra länk till kitcar info manufacturers etc.
ngnstans hittar du miura replikor thumbs up Fast ingen länk >
http://www.totalkitcar.com/home.shtml

Titta inte in hos nf autos p4 replikor!!!

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Allmänt banåkaforum
En LITEN fundering om ett eventuellt kommande projekt.
<<   1, 2
3025 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande