Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Fästa G25 pedaler?
3006 besök totalt
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Fästa G25 pedaler?

Hej!

Är lycklig ägare av G25!

Jag har dock ett STORT problem. Jag har platsmatta under skrivbordet, vilket borde vara idealiskt för det här men det finns ju visst nåt som kallas D A M M som samlas under de där gummifötterna på pedalstället hela tiden så det bara glider omkring när man ska bromsa och frikoppla.

Är det någon som har någon god idé på hur man ska få fast de där rackars pedalerna, utan mer städning... Och utan tejp eller klister, för det kommer inte funka hos "regeringen".

Skulle även gladeligen mottaga lite tips på hur man får fast en kontorsstol med hjul utan att ta bort hjulen..... minst lika stort problem...

Tyvärr så har jag inte plats att ställa in en playseat eller dylik ställning, annars hade det varit givet alt.

Please help!!!

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Re: Fästa G25 pedaler?

Liverpoolarn skrev:
Skulle även gladeligen mottaga lite tips på hur man får fast en kontorsstol med hjul utan att ta bort hjulen..... minst lika stort problem...

Jag har också fått problem sedan jag bytte till G25'an. Bromspedalen är ju så trög att man trycker stolen bakåt....

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Hur fungerar sån där antiglidmatta som man kan lägga på instrumentbrädan så smågrejjer ligger kvar (att lägga 1-2 under pedalerna dvs)?

För kontorsstolen så kanske det går att låsa hjulen på nåt vis. "o-ringar" som används i avloppsrör kanske (en ring per hjul)?

Det är ju ofta rejält otrevligt när man fått en sladd bakom ett hjul så med minst två hjul låsta så borde det inte röra på sig så mycket (men man får väl passa sig för att välta.

Annars får du väl bygga en liten träställning som du lyfter upp kontorsstolen på (stöd i sitsen så slipper du snurr och gung också). En sån ställning borde ta mindre stuvplats än ett playseat. Om du därifrån kan fälla ut en ram till pedalerna så är ju det problemet också löst

För lite skoj saker att göra på jobbet, vem, jag

Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Fasen vilka goda ideér Niklas!

Det där med o-ringar runt hjulen på stolen är ju inte dumt alls!! Måste nog låna några på jobbet imorrn.

Antiglidplatta kanske oxå kan funka. de är ju så pass håliga i ytan att de borde klara ganska mycket damm innan de börjar tappa greppet. Men vart tusan kan man hitta sånna?

Skänninge
Här sen Maj 2003

Re:

Liverpoolarn skrev:
Men vart tusan kan man hitta sånna?

Bilden kommer ifrån www.clasohlson.se

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Eric Josefsson skrev:
Liverpoolarn skrev:

och är klickbar ju

Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Eric Josefsson skrev:
Liverpoolarn skrev:

och är klickbar ju

LOL ibland är man ju bra lite för nyfiken! TACKAR o BOCKAR!

Munkedal
Här sen Maj 2005

Jag har en badrumms matta som pedaler och stol står på!! funkar kanon. Bara att rulla ihop när man är färdig.

Optimerade av VTECH

Vinnare av MSLS 2009
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005

Problemet är att pedalerna rör sig i förhållande till stolen. Alltså måste man fästa ihop pedaler och stol.

När jag körde med kontorsstol på hjul hade jag ett rep runt stolen och genom pedalstället. Funkade riktigt bra trots halt golv. Enklast tänkbara lösning men jag vet inte om det funkar med G25:ans pedalställ.

Uppsala
Här sen Okt 2007

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Re: Fästa G25 pedaler?

Liverpoolarn skrev:
Hej!

Ställ några (eller alla) hjul på lock från snusdosor. General portion funkar perfekt för mig :)
Citera
Kenneth Liljeholm
åkersstyckebruk
Här sen Mar 2007

Silvertejp är det enda som funkar!!!

Flubbe
Uppsala
Här sen Okt 2007

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådskaparen: Berätta gärna hur du löser problemet med stolen ...

(Snusdoselocken var för övrigt ett seriöst tips :)
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Jag har en nålfiltsmatta under databordet för att hålla både stol och pedaler på plats och det funkar utmärkt

Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

Flubbe skrev:
Trådskaparen: Berätta gärna hur du löser problemet med stolen ...

(Snusdoselocken var för övrigt ett seriöst tips

Har tyvärr inte varit tid för så mycket rejsing sista veckan. Men har i alla fall varit på classe o köpt anti-glid-matta. Det verkar funka kanon under pedalerna.

o-ringar tänkte jag testa till stolen. Det borde jag kunna få tag i på jobbet, det ska bara bli av att man hinner ut o leta upp några bra någon dag oxå... återkommer. thumbs up

Fästa G25 pedaler?
3006 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande