Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -97 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 2 besök senaste veckan (34083 totalt) |
Stämmer bra att den övre är GT-vingen med klossar. Finns att köpa i kolfiber med fast höjd. Bra tanke med behov av förstärkning. Supertouringvingen har ju ganska brett mellan fästerna samt liten vinge i nederkant som håller ihop fästerna. Frågan är om det är tillräckligt. Det som talar till GT-vingens fördel är att den har fasta sidor vilket SBP säkert föredrar. Å andra sidan är den väl så hög att dom klagar ändå. Båda kostar exakt lika mycket. |
||||
|
||||
Ja, precis. Det kom till efter en blöt afton på Pistenklause... Kanske dags att byta tillbaks. Har iaf upprört en del känslor....hihi _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Kollar man på VLN-bilarna så är ju GT-vingen väldigt populär. Kanske finns en anledning till det..?
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
Hur kändes bilen i hög fart i bakvagnen? Jag tycker min känns "lös" ner i FR i 200 och det är en ganska obehaglig känsla, har fö samma problem på alla ställen där det går fort. Skulle kanske sätta på en VLN vinge bak ā la Loaded .
Stor respekt för tiden, riktigt bra gjort på originalchassie! |
||||
Jag tycker nog inte den känns lös i bakvagnen. Men däremot lever ju fjädringen sitt eget liv. Och trots att den inte är sänkt så kan man bottna fjädringen runt om bara genom att komma med full atack in i en kurva. Så i fuchrhöre så fick jag tyvärr anpassa hastigheten efter hur hårt den skulle slå igenom. Hade 213 strax innan och 187km/h när den slår igenom. Men när jag kom in efter detta varv hördes ett klonkljud från bakvagnen. Rev isär allt utanför hotellet men insåg ganska direkt att jag behövde en ny bussning. Den gamla hade separerat helt. Ringde till BMW och frågade om jag kunde komma. Dom hade bara bussningar hemma till vanliga E36. Men man kunde ju köra hem iallafall. Va där kl13:00 på måndagen och fann Götes CSL utanför verkstaden. Efter en timmes pappersarbete kunde mekanikern sätta igång. Tog cirka 20min sen rullade dom ut bilen igen och parkerade den jämte den andra "svensken". Efter ytterligare pappersarbete kom vi iväg. Kl 15:30 va vi tillbaka på ringen nytankade och mätta och kunde köra 5varv till innan dom stängde för olycka 17:30. Då va det dags att bege sig hemmåt. 2st flerfärgade svenska M3:or utanför BMW. |
||||
2st flerfärgade svenska M3:or utanför BMW.
[/quote] Tyskarna måste tänka, dom är bra märkliga dom där svenskarna . |
||||
Ang vingen så hittade jag denna.
http://www.modbargains.com/product.a Blir troligtvis en sådan då dollarn står lågt nu. Dessutom kan man ju ta bort förhöjningsblocken och få igenom den hos våra vänner på SBP. |
||||
Garanterat. Dessutom flög hela blinkersglaset av i 200km/h. Så jag ville köpa ett nytt. Men dom hade bara oranga på lager. Av säkerhetsskäl va jag tvungen att köpa det ändå. Så nu sitter det vitt på högersidan och orange på vänstersidan. Tillsammans med den vita och gula färgen är den nu riktigt "ful" Men... några timmar till i garaget. Nytt blinkersglas och en hög GT-vinge och svarta fälgar med polerad kant. Ja då kan det nog bli riktigt bra. |
||||
Det tror jag nog det blir, lycka till . |
||||
Det är alltså en högre variant av den jag har och som sitter på GT:n? |
||||
Man kan väl säga att det är den vingen du har fast med BMW motorsports förhöjningsblock. Dom blocken kunde man tidigare köpa till M3GT:n men går numera inte att köpa längre. Men nu verkar det som någon gjort en kopia på hela vingen vilket va precis vad jag letade efter. Då kan man ta bort blocken och få en helt vanlig M3GT vinge. |
||||
Hej Samuel! Tyvärr missade vi varann här nere, jag språkade bara en del med "den andra" Samuel! När du skriver "bottna fjädringen" och "slå igenom", vad menar du mer exakt? Clion har 10900 mil med första uppsättningen original dämpare och fjädrar bakom sig, varav ca 560 av milen dessutom har avverkats på Ringen, och med loggade 206 km/h genom själva Fuchsröhre-kompressionen upplever jag inte att den slår igenom eller bottnar. Är M3:an verkligen så mjuk eller är det helt enkelt bilens vikt som är boven i dramat? 8.10 är riktigt bra för övrigt! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Hej. Jag satt å funderade för nån dag sedan om vi pratade med varandra. Men så va nog inte fallet. Det va nog någon annan. Min bil har gått 18600mil på samma dämpare. Men jag tror nog inte att det är bara där problemet ligger. Det är helt enkelt för tung bil (1640kg) och något kort fjädringsväg som är boven. Det räcker jag bara sätter den i full fart in i en kurva så känner man hur det tjongar till i genomslagsgummit på dämparen. |
||||
Vilket i och för sig gör tiden än mer imponerande! Men 1640 kg låter mycket, trodde inte att en M3 E36 var så blytung! Då förstår jag att det är dags att uppgradera lite! Har du förresten någon loggad Driftbox-fil från körningen, kunde vara kul att studera?! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
http://www.millway.se/driftbox/810bt som ligger i denna tråden. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Har man taklucka, AC, elhissar även bak, Stor original Hifi-anläggning med baslåda då springer kilona fort. Sen va ju 1640 med mig i. Och jag kan säkert banta 10kg utan att se undernärd ut. |
||||
Vi hann inte heller att hälsa tror jag. Prata också med Samuel II lite grann. Med den vikten och orginalchassi är det en mkt imponerande BTG tid! All respekt. Vad skall du sätta på för chassi? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Jag ska tillverka egna stötdämpare i vinter tänkte jag. Jag har krav på att det ska gå ställa hög och lågfarts individuellt. Säkert 10ggr billigare och smidigare att bara köpa färdigt som funkar sådär. Men då tappar man ju tjusningen med det hela. |
||||
Kommer du göra någon lösning till främre länkarmslagringen bak med uniball så får du ju gärna hojta, det är intressant för mig. Har upptäckt att powerflex rör sig och tillåter toevinkelförändring, vilket skulle kunna vara en förklaring på oroligheten i min bakvagn.
|
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -97 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 2 besök senaste veckan (34083 totalt) |