Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-10-21 Prova på Bankörning Sviestad "Säsongsavslutning"
<<   1, 2, 3
13503 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator









Som Jon sa: Plötsligt var den bara där och gick skitfort...















Jaha, så är det nu dags för en bildserie igen. Ibland har man tur som har sekvensläget påslaget.



Fråga mig inte hur mycket man får ta i för att få ut baken så mycket just där.



Men brett och fort gick det. Enda problemet var att däckstraven närmade sig lika fort...



Fast det kan omöjligen ha varit första gången det hände föraren, för han placerade resolut högerskon i golvet och styrde emot.



och i en Evo räcker det långt.



Riktigt långt t.o.m. Det kom en liten retursladd, men sen var det bara att storma vidare.



Avundssjuk? Vem, jag? Inte då...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Re:

När han körde (rejält fort) reagerade jag först på att den sjöng riktigt skönt och sen på att det lät automat om den. Men vem fanken sätter automat i en TT V6 när man kan få DSG? Men det kan förklaras med att killen är rullstolsburen. Det hade med andra ord blivit många handkontroller att hålla reda på...[/quote]



Roligt att du tyckte att jag körde fort...börjar bli vän med Sviesta faktiskt. Måste bara förtydliga att det sitter en DSG-låda i TT:n, dock körde jag mest i det automatiska sportläget på Sviesta.

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Åh fanken, tyckte det lät lite klassiskt automatslir om det.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Neblade
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 30



Re:

P.P. skrev:


Viket höghus den är...


Wintersport edition... ehum...

Kul att starletten fastnade på några bilder!! Iof är den ju inte så snabb att den smiter undan direkt. Men alltid kul att få se bilden utifrån! Hoppas jag kan komma tillbaka med lite mer effekt en annan gång, nu vet jag vad en orginalstarlet går för...

Är det inte till och med lite däckrök på den där bilden?!

_________________
Mattias Johansson, Linköping
:: Toyota Club Sweden ::
Toyota Celica GT -74 (projektbil)
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1446



Trevligt med lite rörliga bilder. Jag var ju faktiskt med på ett par hörn.

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Mattias, det är på väg emot mitten av Torparen, så vi kan nog lugnt utgå ifrån att det är under inbromsning/instyrning röken framkommit...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
BlackScissors
Höganäs
Här sen Aug 2006
Inlägg: 43



Åhhh va kul med lite filmer!
-Tackar AntX!!

Måste bara säga att Audi TTn körs riktigt friskt! Låter gott gör den åxå, men v8 är snäppet goare
Tvångsmatad boxer6a låter mkt trevligt om man struntar i ljudnivåsrestriktioner. Hörde en rejs-porsche på anderstorp när jag var där å rejsade med Automotor&sport 2005.
Såg att min släppning till Porschen kom med på film, men det må vara hänt för denna gången

//-P.P
ziggyw =stigw på transam-forumet. Träffade honom 2005 på TACS 25årsjubileum. En härligt galen kille :-)
Han hade väl alldeles för många kusar i sin 383a än vad som är nyttigt för bakdäcken... Mig veterligen så sålde han först motorn för att uppgradera å sedan sålde han resten å började leka med quad-racers.

-Tackar annars för tipset samt för de fina bilderna

Tror jag har liknande chassiförbättringar som han hade bortsett sub-frame (stag för att minska disktrase-effekten), dvs ställbara dämps, sportfjädrar, polyuretanbussningar, fjäderbenstag å så. Däcken gjorde stor skillnad åxå, men när de är uppslitna blir det R-däck. Har lite problem med fäste ut ur kurvorna. Fixade nya bromsar fram i våras åxå, men så länge det inte är några 6kolvsok för 25laxar så bromsar det alldeles för lite på bana. Men största boven är vikten...

Mer info om min Pommac på Trans-am forumet

Mvh Ronny

_________________
R0nny St@vervik
Firebird -88.
Citera
Neblade
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 30



Re:

P.P. skrev:
Mattias, det är på väg emot mitten av Torparen, så vi kan nog lugnt utgå ifrån att det är under inbromsning/instyrning röken framkommit...


Ja det låter ju rimligt... Men än då lite kul när det ryker lite lagom utan låsta hjul...
iof var de kanske lite låsta där, en kort stund... hehe, vem vet...

_________________
Mattias Johansson, Linköping
:: Toyota Club Sweden ::
Toyota Celica GT -74 (projektbil)
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator































Står man vid sidan av banorna tillräckligt många år ( ) utvecklar man oftast en blick för vad som är rätt och fel. Man ser saker hända innan de gör det, när folk åker för fort, bromsar för sent, väljer fel spårval, allt det där. Och jag skall villigt erkänna det, jag tog två steg bakåt när Alfan kom dundrande ner mot rondellen. Jag var helt övertygad om att det skulle sluta någon annanstans än planerat... Men inte då, föraren bara vred in bilen i ett aggresivare spår än vad någon annan hade och var förbi SÅÅÅÅ mycket snabbare. Imponatoreffekt på den

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1733



Tyvärr kunde jag inte vara med vid årets avslutning pga jobb och besvikelsen är stor må jag säga.
Hade sett fram emot säsongsavslutningen hela hösten.
Med tanke på kommentarerna och bilderna i denna tråd vart det säkert minst lika kul som vanligt
Kommer garanterat nästa år!

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator



Apropå det där med öga för saker och ting. BMW:n verkade vara duktigt sen på hejdarna, gled glatt förbi apex men lyckades i alla fall styra in innan han nådde gräset.



Men... sen gick han på gasen lite tidigt...



fick ut baken på gräset...



ett rejält släpp som följd.



Men lyckas ta sig upp på asfalten igen...



fast då tog det ju grepp istället...



och skickar iväg bilen åt ett helt annat håll...



Panik uppstår...



gasuppsläpp sker...



och rundpallen...



är nu...



ett faktum.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 308



Vilka härliga bilder!!!

thumbs up för P.P.

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Kul bilder, P.P. Tack!
thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator






























_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator







Lite lättare trängsel.



















Lite grasstracking beroende på MAAASIV understyrning ut ur rondellen.





















och det var den sista. Vi får väl se om jag hinner med några mer dumheter innan Autosport-mässan, annars får ni snällt hålla er lugna till januari

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2007-10-21 Prova på Bankörning Sviestad "Säsongsavslutning"
<<   1, 2, 3
13503 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande