Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2836 besök totalt |
Vilka fälgar på Magnus bil!?
Tjena Magnus. Blev tipsad om dig ang M Paralellekerfälgar Såg att du hade sånna och det är enligt mig dem enda fälgarna som passar riktigt bra på E36:an. Min fråga är ju var du har fått tag på dina alt om du vill sälja =) Tack på förhand. _________________ Markus Andersson M3 Cab -97 |
||
Tjena Markus!
Jag kan kontakta Magnus ang fälgarna, men jag vill nog att du tar och lägger till ett fullständigt namn i signaturen först ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
||
Har hittat dessa mena jag vet inte om dem passar - http://cgi.ebay.com/ebaymotors/18-BM
Står att dem ska passa på min M3:a men jag är lite skeptisk ang offsetet på dessa. Har skickat iväg lite frågor till företaget som har dessa så får vi se. _________________ Markus Andersson M3 Cab -97 |
||
Re:
Har för mig att de kommer från MK-Motorsport.. Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||
Dom brukar var med i annonser i Engelska BMW tidningar typ BMW Car mfl.
Det är replica fälgar och dom finns med hög inpressning runt 40mm för att passa E36/46. Tyvärr har jag ingen tidning i närheten. Pressbyrån har. / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||
Tjena John.
Men e de samma et på en M3 som på en 328 t.ex?? Skickade en förfrågning till kilen som hade dessa fälgarna till salu på ebay, för i hans annons stog det att dem skulle passa M3 92-99 men problemet var ju att M3:an för den amerikanska marknaden har helt andra bromsar = mindre. Så dessa passade inte på min =( Men Magnus själv borde ju veta om ingen annan vet =) _________________ Markus Andersson M3 Cab -97 |
||
Nog fasen passar 18tummare som passar 328 på en E36 M3.
och ja, det är samma ET som passar. USA E36 M3 har exakt samma bromsar som euro M3 3.0. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
|
||
Men han sa till mig att han inte hade fälgar med rätt offset till min bil ??
Har för mig att bromsarna är mindra på USA M3:an, men det stämde tydligen inte. Någon som vet vilket et jag ska ha på min bil då. M3 cab -97:a _________________ Markus Andersson M3 Cab -97 |
||
ET beror ju på fälg och däck bredd.
8" med 225 går ju fint med ET35. 235:or borde gå bra också. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Jo det ska vara lugnt. Jag ser inte att oken skulle kunna ta i ekrarna t.ex. Men jag har inte provat just de fälgarna. Men normalt sett blir det mer plats med lägre ET.
Angående ET osv (du får ta belutet själv ![]() orginal M3 (3.2, cab, GT) fälgar har ET41, 7.5" breda fram, 8.5 bak. 225/40-17 fram och 245/40-17 bak. 3.0 har ET41 och 7.5" både fram och bak, med 235/40-17. om du har ET 35 så flyttar du ut ytterkant 6mm men med 225 t.ex så "flyttar" du in ytterkant 5mm. totalt +1mm och så mycket extra plats finns det oginal ![]() Jag hade 8.5x18 ET38 fram med 235/40-18 och 9x18 ET45 med 245/40-18 bak utan problem på min 94:a. Så 8" ET35 med 225:or ska gå bra. Men ska du ha breda däck bak så är det inte optimalt. Men bredare än 235 ska du väl inte ha på 8" iaf. Men hör gärna med fler ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Tack för ett grymt svar.
Kan man spaca ut fälgarna lite eller det e kanske inte speciellt bra? Har inte så stor koll på det här med fälgar, men de märks kanske ![]() Men men, någon gång måste man ju lära sig. _________________ Markus Andersson M3 Cab -97 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2836 besök totalt |