Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
RACE07: Race 1 @ Brands Hatch Indy, 1/11, kl 19.30
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (7920 totalt)
Ultura
München
Här sen Jul 2006

det var riktigt kul iaf! första racet var ren katastrof dock gjorde jag en bra start o plocka 2st, andra gick bra mkt bättre.. låg o stressa som en tok bakom herr arrangör i säkert halva loppet

Stockholm
Här sen Aug 2006

Detta var riktigt kul! hårda fajter och tät rejsing förutom Turbo då som var riktigt bra ikväll!
För mig så var detta första gången med race07 så jag hade lite problem med FFB och ingame settings men lita på att det blir fler rejs i framtiden

Sen vill jag säga förlåt till Viktor för jag tror att jag vände dig! Nima kan väll kolla om jag skall få straff för det!

Tack för en underbar kväll

Göteborg
Här sen Jun 2004

Ja det här vart ju riktigt sköjj. TurbOFreak och Victor var lite snabbare så jag hoppades på att de skulle fightas lite mer, men tyvärr inte tillräckligt. Tredjeplatsen var jag helnöjd med.
Andra rejset startade jag 6a och kunde utnyttja andras misstag och tillslut var jag tvåa. TF hade dragit iväg och var 4s före. Så gjorde han ett misstag och jag kom i slagläge. Men icke sa Nicke, han drog ifrån istället. Runt varv 15-16 kom min käresta in i rummet och började leka med hunden och vips hamna jag utanför banan med en liten skada som följd. Då gick det inte att hålla Danne och Victor bakom mig utan gick in som 4a.
Grattis till TurbOFreak som tog hem det här i överlägsen stil ... thumbs up

Tack Niklas för hostningen och alla andra för sköjj race!!

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Tack alla för väldigt kul rejsing! Det var svettigt! Lite synd att man tagit bort pausen mellan Race 1 och 2 i RACE07. Den fanns ju i RACE06. Jag var helt slut efter Race1 och hade nog behövt någon minut till innan nästa rejs.

Vad jag kunde se så laggade det inte alls. Det flöt på skitbra med 18 pers online. Det var jätteroligt.

Lite tråkigt att vissa inte kom in. Hoppas det går bättre nästa gång.

Kvalet:

Race1:

Race2:

Poängen:

Team Swedish Racing Mates
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Sjukt kul med lite tight racing!!!!

Tyvärr så hände något med min dator i första racet... allt låste sig i 10-15s och när det börja funka igen så hade jag krashat in i räcket och kunde inte fortsätta....

Kommer det upp några replayer, som man kan ladda ner?

EDIT: Hitta mina egna...

Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

hmm ThomasT det där lät himla likt det som hände mig.... Nu jag starta om den efter ett tag det kanske hade släppt. Men jag kunde inte alt tabba eller något.

Ah det var dig Emil som jag slogs med. Trodde det var Jonte då han starta precis bredvid mig . Gillar inte att köra med drive tags lol.

Nima har du server reprisen är ju skitkul att kolla.

Kalmar
Här sen Jan 2003

Tack för bra race alla
Race 1 så hade jag bra häng på turbofreak, var förbi en kort stund men halkade ner igen, hände inte mycket mer sen

Race 2 fick väl en hyffsad start men fick ändå se turbofreak flyga förbi i starten så var inte mycket att göra, försökte sen hänga på men var mycket trafik så de gick inte så bra. Hade en sen liten fight med Jont3, var lite kontakt men inget att hänga upp sig på (Race Incident). Halkade ner en bit i fältet men lyckades ändå köra upp mig till en tredje plats, så jag är hel nöjd

Hoppas bara jag kan vara med och köra på Monza med Caterham bilarna i blötan.

Grattis Turbofreak

München
Här sen Jul 2006

jag hade ett annat problem också, min mage har varit lite körig idag, och den började såklart brumma lagom mitt i kvalet, så då va de kört, bara o täppa igen .. satt o studsa lite i stolen emellanåt men jag körde nog exktra fort iaf

Halland
Här sen Maj 2005

Tack för arragenmanget :-)

Är så där nöjd med mina race.

Race 1: höll hyffsat tempo, men blev snurrad i sista kurvan av Ultra, tappade fr pos 10 - 15. Tycker att jag blev stängd av Nicklas vid ett tillfälle, på raka vägen, var uppe vid hans dörr, när han svängde in i mig framför. Jag fick snällt ligga kvar bakom trots att jag var snabbare. Slutade 11 till slut.

Race 2: Flöt på ganska bra, låg 8-7 länge. Det gick ju bra ända tills varv 16 när mina bakdäck inte ville va med längre, snurrade av i Kurva 1, tappade från pos 7 - 15. Körde halvt på sladd resten av varven.

Har nån en HEL replay fil från race 2 hade det varit nice att få, min är bara 34sec lång.

Ultura
München
Här sen Jul 2006

Re:

Mr DOHC skrev:

Race 1: höll hyffsat tempo, men blev snurrad i sista kurvan av Ultra, tappade fr pos 10 - 15. Slutade 11 till slut.

Race 2: Flöt på ganska bra, låg 8-7 länge. Tycker att jag blev stängd av Nicklas vid ett tillfälle, var uppe vid hans dörr, när han svängde i framför. Jag fick snällt ligga kvar bakom trots att jag var snabbare. Det gick ju bra ända tills varv 16 när mina bakdäck inte ville va med längre, snurrade av i Kurva 1, tappade från pos 7 - 15. Körde halvt på sladd resten av varven.

Har nån en HEL replay fil från race 2 hade det varit nice att få, min är bara 34sec lång.

Sorry för det ännu en gång, var som sagt oundvikligt, men men.. thats racing som man säger.. varvet efter dassade jag av i första kurvan o tappa 5 placeringar så jag fick igen kan man säga :P.

Härnösand
Här sen Aug 2007

De här gick ju perfekt för mig thumbs up

Race 1 : så kom jag iväg 1a och hade Viktor tätt bakom mig sen gjorde jag ett litet misstag och då var han förbi, sen stressade jag på där bakom och då gjorde han ett misstag =) så kunde jag åka förbi och hålla mig där hela vägen imål

Race 2 : Startade jag ganska långt bak men fick helt perfekt start så jag åkte om några direkt, låg runt 5-6 i första kurvan och sen i andra kurvan hände nånting framför mig så jag tror de var 3 bilar som åkte av?
då hamnade jag bakom en i srm, kommer inte ihåg vem,lyckades komma förbi han då han bromsa på sig lite i T1 och sen låg jag där ett par varv tills jag fippla till det och åkte av i sista kurvan i gräset =) jag höll full gas för att få han att komma ut igen och lyckades precis så jag låg 1a ändå, sen var de bara att hålla nerverna i styr och åka in som 1a igen.
thumbs up

De var väldigt roligt idag! laggade absolut ingenting och inge "ful racing" va jag vet,
thumbs up

Halland
Här sen Maj 2005

Re:

Ultura skrev:
Mr DOHC skrev:

Race 1: höll hyffsat tempo, men blev snurrad i sista kurvan av Ultra, tappade fr pos 10 - 15. Slutade 11 till slut.

Race 2: Flöt på ganska bra, låg 8-7 länge. Tycker att jag blev stängd av Nicklas vid ett tillfälle, var uppe vid hans dörr, när han svängde i framför. Jag fick snällt ligga kvar bakom trots att jag var snabbare. Det gick ju bra ända tills varv 16 när mina bakdäck inte ville va med längre, snurrade av i Kurva 1, tappade från pos 7 - 15. Körde halvt på sladd resten av varven.

Sorry för det ännu en gång, var som sagt oundvikligt, men men.. thats racing som man säger.. varvet efter dassade jag av i första kurvan o tappa 5 placeringar så jag fick igen kan man säga :P.

Jovisst är det så i racing, för en del, dock beror det på hur försiktigt man är när man kommer till trafik. Jag har inte kört ett ända arrangerat event den senaste tiden då jag inte har blivit puttad av nån annan. Däremot har jag lyckats hålla mig från att själv göra samma misstag, men visst jag kommer inte på dom högre platserna heller hela tiden.

Jo jag såg det, föga till tröst

TURBOfreak
Härnösand
Här sen Aug 2007

Re:

Mr DOHC skrev:

mina repriser är också bara 34 sek

Halland
Här sen Maj 2005

Re:

turbofreak skrev:
Mr DOHC skrev:

mina repriser är också bara 34 sek

Min från Race 1 är ok, så den finns om ni vill ha. Nåt bra ställe att tanka upp den på ?

Edit: Replay Race 1 : http://www.fuskbugg.se/luftpostc/Brands%20Hatch%20Indy_071101_2026_Rac . . . .

TURBOfreak
Härnösand
Här sen Aug 2007

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

Första rejset var görsköj,
hade häng hela tiden på Tomviking framför,
skiljde verkligen inte mycket och med några varv kvar
så hade JohaNP tydligen tagit en sväng om och hamnade bakom oss

Då kom det också blåflagg så jag trodde JohaNP skulle smita om
men det gjorde han inte så det var tätt i mål,
klart ett av de roligaste rejsen jag haft....

Heat 2 var däremot inget vidare, låg och fajtades i början
men efter några varv så hamnade jag i "sirap", allt gick med 5 FPS
så man rullade sakta fram och ut i spenaten, men efter några sekunder
som kändes som en evighet så blev det som vanligt igen,
men då var man ju akterseglad som brukligt är, snurrade sen i
T1 två gånger, jäkligt irriterande....

kul bilar att köra var det i alla fall
och gött att se en blågul SRM-bil som etta 2 gånger, gött jobbat Turbofreak

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Re:

Mr DOHC skrev:
Ultura skrev:
Mr DOHC skrev:

Jovisst är det så i racing, för en del, dock beror det på hur försiktigt man är när man kommer till trafik. Jag har inte kört ett ända arrangerat event den senaste tiden då jag inte har blivit puttad av nån annan. Däremot har jag lyckats hålla mig från att själv göra samma misstag, men visst jag kommer inte på dom högre platserna heller hela tiden.

Jo jag såg det, föga till tröst

Nej det är aldrig roligt, men personligen tycker jag inte det är direkt kul o putta av nån heller, varför jag tyckte det var oundvikligt var ju för att jag låg o stressa hårt bakom så bromsade du du en del när det går åt höger i chikanen, och där håller jag hårt fortfarande, släpper kanske lite lätt på gasen och då var de inte lätt, för det låste ju upp när jag i all panik bromsade också

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Re:

Mr DOHC skrev:
Tycker att jag blev stängd av Nicklas vid ett tillfälle, på raka vägen, var uppe vid hans dörr, när han svängde in i mig framför. Jag fick snällt ligga kvar bakom trots att jag var snabbare. Slutade 11 till slut.

Ber om ursäkt för detta. Såg tyvärr inte dig. Du var i döda vinkeln. Jag hade inte Track-IR påslaget igår. Du var snett bakom o jag hade inte en aning om hur långt upp du var.

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jag har kikat på repriserna nu och de allra flesta körde faktiskt ganska bra och genade inte i T1an osv.

Dock Bertil H....Kollat på din körning och du gled ut i T1an lite många gånger så tyvärr blir det ett Gult kort.

Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Får nog erkänna att jag inte något vidare koll på var kurbsen var och är van vid att kurbsen tillhör banan SAMT det gröna fältet. Det är som du säger Nicklas, spelet har alldeles för generösa tillämpningar.
Jag tycker det är bra med dom stränga geningsreglerna och ska följas i fortsättningen, iaf från min sida ... thumbs up

Racingsimulatorer
RACE07: Race 1 @ Brands Hatch Indy, 1/11, kl 19.30
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (7920 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande