Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4869 besök totalt |
Jupp det mesta är i plåt ![]() Har hittat en i kolfiber ![]() ![]() |
||
CSL:en tak är 6 kg lättare än en vanlig M3 utan sollucka, 17 kg är en hel del. |
||
Nu kommer första modifieringen, blev nya stolar som man förhoppningsvis sitter bättre i samt sitter fast i.
Först tänkte jag köpa uppsättning Sparco Evo II:or men efter lite letande och prat med Dalhems så blev den en uppsättning Cobra Suzuka i glasfiber. http://www.cobraseats.com/item.asp?p omdömmen om stolarna kommer efter jag hunnit prova dom, borde dyka upp med posten idag. Vikt 7kg/st oringalstolarna 25kg/st dock ej fästen eller underreden medräknade. Dock är ju osäker på om jag ska kasta ut baksätet eller inte (används inte iallafall) väger cirka 15kg fast sitter på bakaxeln så för viktfördelningens skull kanske man ska låta bli? Andningen kommer också att ses över under en snar framtid, i form av ett pipercrossfilter i en specialavskärmning. Har snackat med en som kör på samma lösning och det verkar funka riktigt bra. Sen hållborrar man plasten bakom avskärmningen för att dra ner kallluft från ventilerna under framrutan. Önskelistan just nu: Nytt avgasystem från katalysatorn och bakåt, sedan en racekatalysator och ett supersprintgrenrör. Nya däck plus lättare fälgar. (funderar på Goodyear Eagle F1:or, Yokohama AVS Sport eller Potenza S03:or kombinerat med OZ Superleggera i 16 eller 17" (R-däck får vänta men har nu en uppsättning 15" alu fälg för framtida bruk) Chassi (Bilstein B16 - PSS9) Drevning kompressor + mappning med ovanstående modifikationer borde ge omkring 200-215hk (c:a 250Nm) åtminstonde. Nu fattas det bara att vinna på lotto eller nått, men ett steg i taget så ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4869 besök totalt |