Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 ... 9, 10, 11 >> 1 besök senaste veckan (32359 totalt) |
Pajkastning inför 2008 -vad händer & vad finns för plane
Dax att starta "tangentbordsracingen" nu när det börjar bli vitt på asfalten ![]() Rykten på "stan": -en vit E21ā i Ljungby skall förvandlats till en best värre än WTCC och starta i modifierad 2008 -#69 skall kanske få en fräck S14 spis tills 10 Maj nästa år, förhandling med stallchefen hemma pågår om vigselring eller S14... ![]() -#19 skall banta (läs förare & bil), få en motor som inte läcker olja och starta i modifierad 2008 -Jönköpingspågen olof håller på med motorbyte, ryktet säger M3, men vet vet vad som kommer hända? -Lars Åke bygger special best och utmanar Kinnby med sin värsting med start 2008 -Lasse Randau har redan sin nya motor klar från TG Motor, enligt utsago "värsta M10 spisen med 340 graders kammar" -Kommer Mia ratta #75 nästa år? -Skall Funder få igång sin bil eller skall han fortsätta att anmäla sig inför varje tävling utan att köra? ![]() -Kommer Bapelsin sälja sin coola jägermeisterbil och få ihop en E46 GTR tills Mantorp 08? -Kommer Compakt Micke köra fort nog så Jocke låter honom ratta CSL`n nästa år..? -Kommer Måns få sin Mini trimmad nog för att hänga på flaggvaktbussen? .....-mycket skall hända under de kalla vinternätterna!! ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re: Pajkastning inför 2008 -vad händer & vad finns för p
Det beror på vem som kör flaggvaktsbussen. Är det teamchef Samson så är det helkört... > ![]() Att E21:an ska bli en vinnare utlovas ju inför varje säsong ![]() Får Laila ta hand om spakarna så kanske... Jag planerar att ta en smygtitt på L-Å:s värstingbygge under vintern. Spionbilder ![]() En annan högoddsare är att Frasse vågar sig på att köra BMW Cup. Det närmaste han har kommit är ju som kranskulla... _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Här är nog den som är kaxigast inför 2008 ![]() ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
Re:
![]() ![]() Modifierad lär bjuda på hårt motstånd 2008, det är en sak som är säker. Skall bli super kul ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Det har han gjort innan den blev en ren och skär racebil ![]() ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
Samtidigt som den första ringen sattes på fingret försvann oxå min rösträtt. Blir med andra ord ingen S14 till 2008... ![]() ![]() ![]() ![]() Tyvärr verkar Patrik ha sålt min motor så jag få väl cykla nästa år! ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Du kanske vill köpa våran gamla motor ![]() ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
Jag har iofs också en motor stående, en S14 men då ryker modifierat och kanske ringen också ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
Jag kanske, kanske gör ngt inhopp på kul om jag får bilen besiktigad...
Har dock inte haft riktigt tid att sätta mig in riktigt i vilka ombyggnationer som krävs än. (tänker i första hand på buren) Blir väl automatiskt sist i klassen med std 3,0 men man kanske kan fajtas med någon iaf! ![]() ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
...säger du till killen som är ensam i hela serien om att inte ens ha dragbil! ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Re:
Ja verkligen, han ska börja köra SAAB !!!! ![]() ![]() ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
Enligt min lekmannabedömning så har du gjort rätt. Med det sagt kanske du skall skynda långsamt med resten av den logiska följden som typiskt sett ligger i farans riktning? ![]() Annars sitter du snart som somliga andra (lönnfeta och trötta) SC-medlemmar och drar TOR till Nürburgring på nåder. ![]() För egen del varierar projektfunderingarna men sak är säker: diffen skall till Mobimech och renoveras, drevas om till 3,73 samt spärras upp till 40%. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
om allt går som det ska kommer vätterleden racing att genomföra Midnattsolsrallyt i klassen Regularity med en ung BMWcup förare
![]() ![]() ![]() Men frågan är om jag vågar visa mig på mantorp när rycktet går att man finåker saab på söndagarna ![]() _________________ olof Johansson |
||||||
Re:
Det är inte på rakan BMW Cup avgörs även om många verkar tro det ![]() ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Tack! Vilka är dessa cuprepresentanter? Känner att det här med bur är en djungel och skulle vilja slippa läsa en roman i ämnet, kan de hjälpa mig med reglerna? Har för mig att jag läst någonstans att man kan få bilen godkänd med skruvbur om bilen är gatgodkänd. Finns det ngn sanning i detta? Vill ju gärna slippa lägga ut en förmögenhet för att prova lite, har blivit nog dyrt ändå! ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
Re:
Lär nog inte vinna på resten av banan heller men det är ju bra att ha ursäkterna klara... ![]() Men om jag känner mig själv rätt kommer jag nog försöka när/om jag står på startlinjen... ![]() Vill i ärlighetens namn bara prova, på kul, har för avsikt att inte fastna i racingträsket. Har vandrat den vägen med mc och det tenderar att spåra ur och kosta deg! ![]() _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 ... 9, 10, 11 >> 1 besök senaste veckan (32359 totalt) |