Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2465 besök totalt |
2007-10-30 RBC
30 oktober 27 november 11 december Lägg dessa tisdagar på minnet eller ännu bättre. Anmäl er till RBC genom ett mail till mig. Upplägget blir enligt formulär 1A när det gäller RBC. Kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sen gasar vi. Tidskval, två kvalheat och finaler. Priset blir sannolikt i samma härad som tidigare. Enda skillnaden är att vi kör i Västberga istället. Tre klasser som vanligt Club 33 för ungdomen som är under 33. Distingerade gentlemen för de äldre samt Sumo för de med matchvikt över 100. Tjuvträning lär det bli på dropinbasis på söndagkvällar, kanske litet tidigare än på Racetown, från 19 kanske. Det lär ge sig när vi kör igång. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
Upställning herr General!
Kul att du tar det i år med. Ser ut som om det kanske går att vara med alla racen i år. Återkommer efter detaljerad genomgång med regeringen. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
RBC växer!
Redan nu är 23 man anmälda till första omgången av RBC, dessutom har 27 personer meddelat att de kanske kommer. Till detta kommer de gamla och unga rävarna från tidigare år som sagt att de kommer men ännu inte hört av sig. Kul med litet nya namn på startlinjen. I värsta fall får vi köra en kvaltävling innan RBC drar igång. Vi vill ju, hur kul det än är, inte hålla på hela natten. Nedanstående har anmält sig till första omgången som vi kör den 30 oktober i Västberga. De som vill vara säkra på att få plats bör höra av sig så snart som möjligt. Är det någon som drar sig ur är jag tacksam om besked även om detta. lars.wiezell@eu-byran.se EDIT: 33 man RBC 1 2007/08 30 oktober Lars Wiezell Selim Jocke Mangs Martin Czernik Joen Hägglöf Niclas Krigsman Martin Öberg Peter Gutniak Jonas Åkesson Anders Cerveza Engwall Andreas Björk Stefan Irlander Fredrik Lestrup Richard Sjösten Anton Lillsund Jonas Lange Björn Lagercrantz Perola Alexandersson Anders Håkansta Thomas Grunert Vincent Tiger Sebastian Persson Henning ohlsson Andreas Möller Jan West Peter West Sophie West Daniel LT Andersson Fredrik Anth Marcus Pallner Gustav Wikman Jesper Nilsson David Augustinsson _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
Dagsnotering på startfältet. Någon som glömt att anmäla sig? (eller glömt lämna återbud?)
RBC 1 2007/08 30 oktober Lars Wiezell Selim Jocke Mangs Martin Czernik Joen Hägglöf Martin Öberg Peter Gutniak Jonas Åkesson Anders Cerveza Engwall Andreas Björk Stefan Irlander Fredrik Lestrup Richard Sjösten Jonas Lange Perola Alexandersson Anders Håkansta Thomas Grunert Vincent Tiger Sebastian Persson Andreas Möller Jan West Peter West Sophie West Daniel LT Andersson Fredrik Anth Marcus Pallner Gustav Wikman Jesper Nilsson David Augustinsson Jesper ojala Philip Forsman Tony Moberg Marcus Fluch Helena Lindin Kvisten _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
Det drar ihop sig inför RBC-premiären. Just nu finns trettiofem förare på min lista. Vi kan nog ha plats för några till om det är någon som saknar sitt namn och ändå vara med och kivas.
Kassan öppnar 19.00, förarmöte 19.30 och sedan åker vi. preliminär gruppindelning: Grupp 1 Fredrik Lestrup Fredrik Anth Philip Forsman Thomas Grunert Martin Czernik Jonas Lange Anders Cerveza Engwall Vincent Tiger David Augustinsson Grupp 2 Jesper Nilsson Jocke Mangs Marcus Fluch Selim Martin Öberg Helena Lindin Sebastian Persson Jan West Kvisten Grupp 3 Marcus Pallner Lars Wiezell Stefan Irlander Andreas Möller Niclas Krigsman Perola Alexandersson Peter West Max Kynning Grupp 4 Jesper ojala Daniel LT Andersson Peter Gutniak Joen Hägglöf Gustav Wikman Jonas Åkesson Anders Håkansta Sophie West Jannike West _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
Så har den här vinterns första race i RBC körts. En viss oro hur det skulle gå i Västberga fanns förstås, men med facit i hand ger jag icke utan beröm godkänt. Ett pat riktiga surkartar figurerade och logistiken var väl inte så där klockren, men jag tror de lärde sig en hel del under kvällen. Ambitionen är det i alla fall inget fel på.
Tror att de flesta hade en kul kväll även om och annan sur min visades upp efter mindre lyckade insatser på banan. Konstigt att det nästan alltid är någon annans fel..... Nåja, besvikelsen brukar rinna av och revanschlusten ta över ganska snabbt, För egen del blev det trots ett dåligt tidskval en andra och tredje plats i kvalracen. Det räckte till Pole i B-finalen. Efter en slarvig start från min sida tog sig Philip Forsman förbi direkt och efter ytterligare några varv knackade Selim relativt bryskt med en av kvällens bästa kartar, förvisso md en duktig förare. Resterande varv av de femton kände jag mig som Mattias Andersson med LT och Helena i bakhasorna. Det höll hela vägen in i mål så det blev även A-final, med start från sista ruta. Jag hade frivilligt tagit kart nr 2 eftersom jag inte tyckte den skulle vara med i toppstriden. Mest tack vare en snurrning framför mig lyckades jag ta mig i mål som nia. Det räcker till en pallplats bland de distingerade och det får man vara nöjd med tros allt. Blir något mindre nöjd med folk som säger att de ska komma men sedan bara uteblir. I min värld hör det till god ton att lämna återbud! Resultat A-Final 1. Fredrik Lestrup 2. Ricky Bentsen (25.472, snabbast) 3. Andreas Möller 4. Peter Gutniak 5. Philip Forsman 6. Selim 7. Marcus Palner 8. Fredrik Anth 9. Lars Wiezell 10. Jesper ojala B-final 1. Philip Forsman 2. Selim 3. Lars Wiezell 4 Daniel LT Andersson 5. Helena Lindin 6. Jesper Nilsson 7. Thomas Grunert 8. Kvisten 9. Stefan Irlander 10. Jocke Mangs C-final 1. Jocke Mangs (25,507) 2. Jesper Nilsson 3. Stefan Irlander 4. Gustav Wikman 5. Niklas Krigsman 6. Björn Ågren 7.Jonas Lange 8. David Augustinsson 9. Joen Hägglöf 10. Martin Czernik D-final 1, Björn Ågren 2. Jonas Lange 3. Cavid Augustinsson 4. Martin Öberg 5. Max Benje 6. Anders Cerveza Engvall 7. Janne West 8. Peppe West 9. Max Kynning 10. Jannike West 11. Sophie West Nu är generalen trött, _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2465 besök totalt |