| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Polycarbonate/Macrolon rutor billigt. Även safirbelagd!
|
1 besök senaste veckan (46166 totalt) |
|
Re:
Hej! Har inga mallar till 02 Kostar 1500:- för ett set. MVH |
||||||
|
Re:
Hej. Svag röktoning går att ordna. mvh |
||||||
|
Re:
Hej. Nej. Inga mallar till 996. Det är enkelt att göra själv utav sån brunpapp man köper på färgaffären. Bara att vika ihop och skicka ner i ett kuvert sen. Särås skulle ha till 993, men han har inte fått tummen loss att göra mallar än
Men det är väl ändå inte samma på 993 som 996? |
||||||
|
Re:
Hej. 2500:- Vad ska du ha bilen till? Plastvindruta är det bara ett fåtal klasser som godtar. |
||||||
|
Finns mallar hemma till följande bilar:
BMW E30 2d (även vindruta) BMW M3 E30 (även vindruta) BMW M3 E36 2d (även vindruta) BMW M3 E46 (även vindruta) Volvo 242 Opel Manta B VW Golf mk1 2d Mercedes 124 4d Porsche 924/944 Uppdaterar listan efterhand i tråden. |
||||||
|
Re:
ok då får det bli en omgång med svag röktoning. 1500kr vilken tjocklek på rutorna är det då? jag fixar fram mallar! sen är det väl bara att lämna mallarna till dej. _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
||||||
|
Re:
Jag gör dem utav 3mm som standard, men du kan även få i 2mm. De blir dock lite småsladdriga. Skicka mallarna till: Sportvagnskonsult Hässleholm Hörjavägen 4 28233 Tyringe mitt nr: 0738-265335 |
||||||
|
Hallo.
Är dessa 3mm rutor så pass styva så man kan ändvända orginal fästen så man kan veva ner rutan??? Hur sitter bakrutan på en m3 e30? Limmad eller med list bara?? Någon som vet? Mvh // Mattias _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||||
|
Re:
Jag ska gå ner i källaren och kolla hur den sitter nu när jag går på lunch. MVH |
||||||
|
Re:
hej.. Drifting är det jag ska köra.. ringer dej nån dag snart. _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||||
|
originalrutorna på en 02:a är ca 4,8 mm tjocka. Om jag använder 2-3 mm rutor så kommer inte original list att hålla fast rutorna.
Kan man använda någon sorts konstruktionslim eller liknande för att få rutorna att sitta kvar i resp ram? Tacksam för tips! _________________ Erik Bergfors |
||||||
|
Nån mer än jag som har problem med att dom inte är härdade och reptåliga? Efter första tvätten blir dom fulla med smårepor.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
|
Re:
Typiskt! Jag som lagt in beställning! Fler som har såna problem? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 |
||||||
|
Re:
klämt något runt kanten på rutan. Typ några lager tape eller nåot plastmaterial som är böjligt. Bara förslag...
|
||||||
|
Re:
Är det inte möjligt att laminera dom? Plastfilm/solfilm? |
||||||
|
Re:
På vårt kära Biltema har man något som heter vindrutetätning. Kalasbra. Svart och kletigt. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||||
|
Nu orkar inte jag traggla igenom hela tråden, och det jag undrar står säkert där men jag frågar iallafall.
Vad tar du för 5 rutor till E30 i 3mm REPFRITT?
Polycarbonat eller vad blir det då? Pris inkl. frakt givetvis. Hör av dig!
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||||
|
Min leverantör har en ny plast som heter pvc glas som tydligen ska vara mer reptålig och även tål bensin.
Men det är ju fortfarande plast, om där ligger grus eller damm på när man går över med svampen när man ska tvätta, ja då blir det smårepor. Men som sagt PVC glas skall vara mer reptåligt än polycarbonate. |
||||||
|
Re:
Fast drar man över rutorna med handen just efter man tagit bort skyddsfilmen så blir det smårepor. Så blir det inte på dom härdade rutorna jag har fått byta till. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
![]() |
SÄLJES
S: Polycarbonate/Macrolon rutor billigt. Även safirbelagd!
|
1 besök senaste veckan (46166 totalt) |