Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1064 besök totalt |
Sebring
Da capo. Med anledning av att Sebring precis gjorts för GPL har det ploppat upp lite coola bilder från banan. http://forum.racesimcentral.com/show Mmmmmmmm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Det ser mer konstigt ut än vad det behöver vara. Elvan kom ju i mitten på sextiotalet. Räserbilarna ser ut att vara F1 eller F2 från ungefär samma tid. Sen står det ju en fet amris längre bak till höger som med sin design pekar på att det troligtvis är sextiotal. Det enda som stör mig är att elvan ser ut att vara med dragspelskofångare.... Och då snackar vi ju plötsligt -74.... Men jag kanske ser fel eller så är det helt enkelt ett race med historiska bilar, det körs ju med såna räsers än idag.
_________________ ![]() |
||||
Jodå, det är en Chaparal (jag är också osäker på stavningen i hastigheten). Sök på 'Jim Hall' på nätet. En av tidernas viktigaste racerbilstillverkare, dom var först med vinge, ground effect och fläkt! Vann gjorde dom däremot mer sällan... JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Visst vann väl Jocke Bonnier nåt lopp med Chaparal? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Jo, det var på Ringen! 1966 eller så.
Normal växellåda hade de inte heller, på den tiden sas det att det var automatlåda (de var väldigt hysch-hyschiga av sej), men numer antas det ha varit enbart en momentomvandlare! Ingen verkar veta säkert. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1064 besök totalt |