Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
RACE07: Race 2 @ Monza Junior, 13/11, kl 19.30
<<   1, 2
4398 besök totalt
Mr dOhC
Halland
Här sen Maj 2005

Kom inte in på sidan nyss av nån anledning. Stod "Critical Error" :-S

Det dök upp annat idag i sista stund så jag kan ej köra idag.

Mr dOhC
Halland
Här sen Maj 2005

Kom inte in på sidan nyss av nån anledning. Stod "Critical Error" :-S

Det dök upp annat idag i sista stund så jag kan ej köra idag.

TURBOfreak
Härnösand
Här sen Aug 2007

någon som kan lägga upp repris på race 2 ? skulle gärna vilja se den eftersom jag fick en putt in i väggen i T1

München
Här sen Jul 2006

Det var ett annorlunda race.. passade mig inte alls ..

Första loppet var fyllt av misstag och vurpor, fick hålla undan för varvningar väldigt ofta, och sen klota man så hjulupphägningen flög till månen, bara o bryta.

Andra racet hade jag en 8:e plats men på varv 13 elelr 14 eller nått så åkte jag av långt ut i sanden så deet slutade med en nionde plats, synd o missa poängen, men men.

jag hade udner båda loppen stora problem med bromsarna, efter halva loppet började baken vifta ut kraftig även vid små inbromsningar.

Nu ska jag bara få bort ratten också efter spännspakshaverit ..

men grattis till de som tog podieplaceringar och mkt bra kört!

Umeå
Här sen Okt 2007

Re:

turbofreak skrev:
någon som kan lägga upp repris på race 2 ? skulle gärna vilja se den eftersom jag fick en putt in i väggen i T1

varv 18 första racet? Det var nog jag. Du varva mig jag bromsa super tidigt men till min förskräckelse fick du ner farten något grymt. Höll andan där men inte så mycket mer man kunde göra låg redan på innern... Hade lätt kunnat hålla innerspåret där men kom aldrig så långt . Skönt att det gick bra såg ut här som du klara väggen precis.

När man ändå är inne på ursäkter så hade man tyvärr bara tränat själv på banan inte haft tid att träna mot AIn och i heat 1 kom man lite fel in i T1. Stötte till en bil där ala Turbo freak men det var definitivt mitt fel sorry .

Som tur var mig själv som förlora mest på det. Sedan med tanke på omständigheterna Monza Junior, Regn/Caterham så gick det förvånansvärt bra för både mig och andra. Blev extra svårt då man inte kört race och hade bromspunkter som är helt värdelösa med andra bilar på banan. Enda bra man hade var in i chicanen Dock jag har nästan inga minnen från racet i efterhand jag vet knappt vad som hände i första heatet... Efter en urusel start körde man upp sig när andra förare körde av. Första halvan tyckte jag gick sjukt bra med tanke på hur svåra förhållanden det var... Lyckades hitta någon form av stabilitet som man inte haft sedan GTR 1 tiden då man var riktigt bra på regn race.

Dock när man kom i kapp 2 bilar så hittar man inte 100 skylten och bromsar på tok för sent. Krasch och sned styrning men bara på et igen... Gick rätt bra att köra ändå när man vant om sig och kom upp på en femte tror jag... dock när man skulle rulla i mål på en hyfsad femte plats så givetvis kraschar man i sista chicanen på sista varvet. Står rätt mot räcket så man måste backa. Men kör med auto clutch off och får motorstopp 5-6 gånger... från 5e till 11...

Andra racet där körde man rent fenomenalt i starten. Inte fenomenalt som i supersnabb ta 500 platser utan hitta den perfekta riskbalansen. Ligger man sist då blir det ju en jäkla massa att hålla reda på framåt och det fixa man fint. Hade några riktigt sköna chicken races in mot parabolica ett par gånger då är man tacksam att man har TrackIR. Första gången var man jämsides och hade innern men beslöt att avvakta. Nästa gång var man en halv billängd före så då fixa man det . Minns också härlig close racing tre bilar in i T1 där alla körde skitsnyggt. Även om jag fega ut och la mig sist men tja sådan här racing men tja på den här banan tjänar du i stort sett aldrig på att satsa på.

Sedan någonstans där kom den stora smällen... Var jagad och kom ut på start rakan. Långt fram såg det ut som det var en olycka men sen blev det bara ett moln... Såg ingenting fast man rensa hjälmen och givetvis damma man rakt in i Kroged ...

Väldigt ledsen såg inte ett skit för all rök man skulle ha lagt av och chansat på att köra ut på gräset för att va smart där i stället var det bara att kasta in handduken för oss båda två...

En jäkla pers skönt att det är över nu är det bara roliga race kvar som man förhoppningsvis kommer va bättre förberedd för. Det här var bland det svåraste man kört bra mycket svårare än alla regn race jag kört i GTR och GTR 2 ex...

Stockholm
Här sen Aug 2006

Tack för ikväll Nima!

Det gick långt över förväntan idag..efter att ha provkört i Söndags i 10min och fått en tid på 1.02-1.04 så kvalade jag in på pb 1.01.2xx. Heat 1 var lite trist, låg bakom TF hela rejset, som drog iväg sekund för sekund. Slutade som tvåa.

Andra rejset var roligare med ett sikte på Danne, som tillslut gör ett misstag i slutet av tävlingen så man kan glida om. Slutade som tre!

Grattis TB till totalsegern och Viktor till silvret.

Umeå
Här sen Okt 2007

hur fasen kan ni träna i 10 minuter och ändå lära er banan utan till och köra så stabilt???

Härnösand
Här sen Aug 2007

oqvist det var inte då, den gjorde ingenting, jag tappade ändå ingen plats då
Det var efter nå varv som jag skulle svänga in i T1 och fick en smäll så jag for in i väggen så bilen gick sönder och blev extremt svårkörd, fick hålla ratten 45 grader till höger hela racet ut sen för att inte bilen skulle dra åt sidan, sen i varje höger kurva fick jag ställ hela tiden... väldigt tråkigt att köra då

Västerås
Här sen Okt 2007

Re:

turbofreak skrev:
oqvist det var inte då, den gjorde ingenting, jag tappade ändå ingen plats då
Det var efter nå varv som jag skulle svänga in i T1 och fick en smäll så jag for in i väggen så bilen gick sönder och blev extremt svårkörd, fick hålla ratten 45 grader till höger hela racet ut sen för att inte bilen skulle dra åt sidan, sen i varje höger kurva fick jag ställ hela tiden... väldigt tråkigt att köra då

Jag kan nästan garantera att det var jag, jag missade totalt att bromsa - min referenspunkt för inbromsning var skymd av ert regnstänk. Totaltabbe, sorry!

På BrandsHatch race 2 hände något mycket värre för mej, jag hade pole och i T3 vart jag avknuffad och förlorade min andraplats i loppet och när jag till slut kom ut på asfalten igen var jag en halv minut efter sista gubben och jag kom inte ikapp den... Du slutade som 2a i lopp 2 nu och även fast du inte hade det roligt så kan du betrakta dej lycklig - tycker jag! Det kanske var du som knuffade av mej då, vem vet, jag vet inte vem som knuffade av mej då så du ska inte känna dej anklagad jag bara spekulerar?

Nog om det nu - race incidents!

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Re:

Sören Ö skrev:
Jag kan nästan garantera att det var jag, jag missade totalt att bromsa - min referenspunkt för inbromsning var skymd av ert regnstänk. Totaltabbe, sorry!

Jag hade hade grym tur för precis innan jag ska till och svänga in i T1 så kollar jag till i backspegeln och ser då en grön bil komma flygandes i väääldigt hög fart på innern. Hmm... det där kan aldrig sluta väl tänkte jag och låg kvar i mitt spår. Och precis då svischar två bilar förbi och crashar in i räcket...

Några små misstag gjorde att jag kom 8'a i första racet. Detta medförde pole i andra racet... Lite stressat att stå där längst fram... Höll mig på mattan hela racet och blev 5'a.

Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005

Citat:
Jag hade hade grym tur för precis innan jag ska till och svänga in i T1 så kollar jag till i backspegeln och ser då en grön bil komma flygandes i väääldigt hög fart på innern.

Hade grön bil men kan inte påminna mig situationen. Största incidenten för mig var i första racet vid inbromsningen till Parabolica. Plötsligt var det en röd bil i innerspåret som kröp fram och när jag skule parera det slutade det med en snurrning in i sandlådan. Där rök de första poängen.

I andra racet hade jag en bra fight med oqvist. Han kom förbi och började dra ifrån tills stora krashen på startrakan som det berättats om tidigare.

Sjua och mina två första poäng.

Kalmar
Här sen Jan 2003

Gick väl hyffsat för mig, gjorde en riktigt dålig start i race 1 från min tredje plats på gridden. Vände runt i första kurvan och blev stående tills alla var förbi, sen började jakten. Min arbetskompis som hängde över axeln gjorde ganska många konstiga ljud över mina olika omkörningar Men de gick fint och slutade sen trea.
Race 2 startade jag sexa och gjorde en bättre start nu än i första racet, tog mig upp någon placering och lyckades till slut också vinna racet

Grattis turbofreak

Stockholm
Här sen Aug 2006

Re:

oqvist skrev:
hur fasen kan ni träna i 10 minuter och ändå lära er banan utan till och köra så stabilt???

Nu var ju inte denna bana speciellt svår att lära sig! Allt hängde på hur man tog chikanen. Stabiliteten har jag haft mycket problem med sen jag inte fått träna pga personliga saker speciellt i SZ megane cup. Men igår så hade jag flyt att va på banan hela rejset!

Umeå
Här sen Okt 2007

Att va på banan är inte samma sak som att göra 1.01 tider

Sedan att den inte är svår jäklar vad jag hatar aliens lol

Göteborg
Här sen Aug 2005

men Öqvist, du är ju också en alien

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Tja allt är relativt men... Jag ligger ju toksist i rejsa.nu ligan så man är väl en alien i kasshet Sist man hängde med var i GTR 1 sen dess har det bara gått utför lol

Men det är bara att kavla upp ärmarna . Man kan ju få till turvarv då och då men man har ju noll stabilitet jobbigt ligga på gränsen...

Nu hade inte jag heller bästa förberedelserna då man försöker vila ryggen men jag körde någon timme i alla fall men fick inte till en enda jäkla kurva förutom kanske parabolica . Men vi får se snart har jag dopat G25 pedalerna då får man hoppas det går bättre. Främst bromsningen man har super problem med känns det som och då kommer man ju aldrig rätt in i kurvorna heller

Härnösand
Här sen Aug 2007

Jag är ändå nöjd med racet
Det var ju lite synd att bilen blev sådär på race 2 då jag hade Victor efter mig innan det, så de kunde ha blivit en dubbel igen
Men men nästa race kommer jag köra hårt igen, den banan gillar jag väldigt mycket och bilarna också, har kört ett antal varv nu då och de känns skit bra thumbs up

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

Team Swedish Racing Mates
Citera
TURBOfreak
Härnösand
Här sen Aug 2007

Sören Ö om du är ChessChamp så var det du, kollade på reprisen och såg att du bromsa extremt sent.
Jag hoppas bara du sväger ut nästa gång och inte dit alla ska åka thumbs up
En jädra tur att du for upp i luften så jag kunde smälla in där under dig och sen åka, hade varit lite tråkigt om vi hade åkt ihop och landat upp och ner

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Här kommer resultatet:

KVALET:

RACE1:

RACE2:

PoÄNG:

Team Swedish Racing Mates
Citera
Racingsimulatorer