Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ksport PRo Coilovers
2438 besök totalt
Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Ksport PRo Coilovers

Är det någon som testat dessa dämpare om dom duger till på bana eller är det bara bling bling.
Man kunde själv välja vilken fjäderhårdhet man vill ha utan tillägg.
http://www.raidopower.se/Shop/Image/Article/coil44.jpg

Skärhamn/Tjörn
Här sen Jan 2006

Har en uppsättning av dessa på väg hem med egenvalda fjäderkonstanter.
Jag ska bruka dom på bana. Kan återkomma när jag fått hem prylarna om det är något att ha.

Test på banan blir först till våren.

Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004

Dom har fått väldigt bra kritik på Honda-tech. Det är väl exakt samma grejjer som D2 har jag hört.

Accord -04
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Priset är ju helt klart lockande, men hur är kvaliten om det är samma som d2?
Dom har väl lite si sådär rykte..

Dulliman
Götene
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Var det inte D2 som läckte ganska omgående ur packboxarna?

Finspång
Här sen Apr 2004

D2 ska dock tydligen ha fått bukt på sina problem på senaste tiden.

Stockholm
Här sen Sep 2006

Då länken till vår hemsida redan finns i tråden så antar jag att det är ok att jag svarar, i egenskap utav delägare till företaget som omnämns i tråden (www.raidopower.se).

Det stämmer att D2 och Ksport har samma tillverkare, exakt samma specifikationer/applikaitonslista/produktutbud etc.

De hade vid lanseringen uppmärksammade barnsjukdommar, dessa är avhjälpta för länge sedan. Tex oljeläckage från deras coilovers. Numera tillverkas tätningarna utav NOK i Japan som bland annat tillverkar HKS dito osv.

Det som skiljer är färgen på produkterna. Ksport = orange. D2 = Lila.

Hos oss kan du även välja färg på bromsoken efter eget tycke och smak, t.ex svarta.
Du kan även hos oss välja önskad hårdhet (coilovers), utan extra kostnad.

Givetvis finns det både "bättre" och dyrare coilovers på marknaden, alla behöver dock inte det dyraste då alla har olika krav och tilltänkta användningsområden.

I förhållande till priset (7.495kr inkl moms/kit) så är vår åsikt att man får extremt mycket för pengarna, och de lämpar sig bra för de som använder bilen till vardags men även vill kunna ta ut bilen på en och annan banträff under sommarhalvåret utan att skämmas för sig.
Ett fullgott alternativ till de som kikat på att byta till sportdämpare/sportfjädrar, vilekt ofta hamnar i ungefär samma prisklass.
Kanske inte lika starkt alternativ till rallyteamet som funderar på Öhlinsdämpare för 45.000kr, äpplen och päron....

Köper du utav en auktoriserad svensk återförsäljare (t.ex www.raidopower.se) så har du som kund full tillgång till reservdelar/garantier om olyckan skulle vara framme samt skydd som svensk konsument.

Mvh
Andreas Hedström
www.raidopower.se

Götene
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Bilen kommer endast användas på bana och fjäderhårdheten skulle ligga på 10kg/mm, kan man få så dämparen blir justerad för att passa just denna setup?

Skänninge
Här sen Maj 2003

Efter en del arbete med hydraulik så iaf jag fått lära mig att det inte spelar så stor roll om tätningarna är bra eller inte, om man inte kan hålla en viss grad av renhet också. (men visst är det bra att tätningarna är bra för annars är dom ju dåliga )

Det är ju några steg att hålla på med, svetssprut ska tas bort från cylinderröret, olja ska vara ren, miljön för monteringen ska vara så fri som möjligt från föroreningar. Låter kanske ganska uppenbart, men det är det tyvärr inte alla gånger.

Citera
Allmänt banåkaforum
Ksport PRo Coilovers
2438 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande