Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 22815 besök totalt |
vägbeskrivning.....
Res väg till banan är lättast E4 till örkeljunga där tar man väg 24 mot laholm och åker tills man kommer till edenberga och då ligger motellet på vänster sida vid en gulf mack efter ca 300 m tar man höger in på en mindre väg vid nästa kors ca 500m höger igen och följer fram vid y kors vänster ca 200 så kommer banan på vänster sida Vid kris att hitta ring 0708423747 Mats Linnerfors Laholms MK Mvh Fredrik |
||||||
Fredrik - SLC, hur ställer du dig till det här, från Hyllinge MS senaste "HMS-bladet"?
(Jag tänker då mest på den del som rör 5-papp) ---------- Var rädd om er licens! En del förare och funktionärer medverkar vid tävlingar ej sanktionerade av SBF/SDF detta kan medföra indragning av förare eller funktionärslicens. Vi har vid flertal tillfälle uppmärksammats om att förare och funktionärer från såväl HMS som andra klubbar medverkat vid tävling, träning eller uppvisningar, ej sanktionerade av SBF/SDF, tävlingar som streetrace på allmän väg och 5-pappcupen m.m. De som medverkar vid dessa tillfällen står inte bara utan de försäkringar som ingår i licenser utfärdade av SBF, de riskerar också att få sina förar- eller funktionärslicenser indragna. Om ni tänker medverka vid evenemang där ni inte är säkra på vad som gäller, ta kontakt med er hemmaklubb, distriktsstyrelse eller SBF så att ni inte riskerar vare sig mista försäkringsrätt eller att mista er licens. Styrelsen ---------- Jag har inga betänkligheter att ställa upp själv - men det är onekligen tuffa ord. Är inte allt det här fixat via SMA-grejen? (om frågan passar bättre i annan del av forumet så får vi väl flytta på den.) _________________ -- |
||||||
Re:
Det där är väldigt starka och tomma ord från vissa "potentater" från Södra Bilsportförbundet.... Dom har även ringt och hotat Laholms MKs kvinnliga ordförande..... fakta är att SMA har exakt samma lagenliga rätt och skyldigheter som SBF, och exakt samma försäkringsskydd. Så det finns inget södra bilsportförbundet kan göra.... Dessutom så har jag redan haft möte med Kenneth Thoren (vice ordförande SBF) och Lars Edvall (generalsekreterare, eller något sådant) där dom informerat sig om SMA och vad det innebär och där har jag fått i klartext av dom att SBF överhuvudtaget aldrig kommer agera varken positivt eller negativt om eller för ett SMA arrangemang. Så nej, det finns ingen risk överhuvudtaget utan det är bara "lokala" skånepotentater som försöker skrämmas....... dom gjorde samma sak i vintras när vi lekte på Ljungbyhed, och jag arrangerar fortfarande SLC Racing med SBF tillstånd och egen funktionärslicens..... Och kommer arrangera SLC vidare 2008 inom SBF....... så den första som skulle råka illa ut är nog jag om dom kunde bestraffa men som läget är så kan dom inte, eftersom det faktiskt inte är något svartrace utan följer svensk lag ........ EDIT: jag har även lagt till en kommentar själv i hyllinges gästbok..... får se om det raderas som stötande inlägg eller inte..... men jag kommer gå vidare med tomas felaktigheter...... är det någon som har hans mobilnr så får ni gärna sms:a det till mig på 0708 800 695......... |
||||||
Re:
Hur många licenser dras in under ett år och för vilken grad av förseelser förresten? Som de skrivit texten står det ju "tävling" utan att syfta på sportgren. Innebär det att de motsätter sig tävlande i cykling, simning, motorcykel, båtsport, friidrott etc, de har ju inte heller försäkring genom SBF (men via andra specialförbund om det är under RF)? Men RF är ju lite speciella, de ser ju monopolställningen som naturligaste sak i världen. |
||||||
Re:
Det är INGEN som har fått licens indragen för "svartrace" eller deltagande i annan organisations tävling.... iaf dom senaste 6-7 åren som jag har kunnat kolla upp........ huvudstyrelsen vet att det inte går.... däremot just södra BF har snöat in och försöker motarbeta SMA mycket...... men dom har ingen jurisdiktion på sånt här utan skramlar med väldigt tomma tunnor... Möjligen kan Hyllinge som klubb utesluta en medlem ...... men även det tar jag för väldigt långsökt... men isåfall är det ju bara att gå med i en annan klubb, så det påverkar ju inget i det stora... |
||||||
Man kan ibland undra på hur SBF Södra tänker, Jag sitter i en styrelse för en bankörningsarrangerande klubb.
Där får Vi köra 10 bilar ihop på Kinnekullering när förarna har banracingslicens, medans om föraren kör med provapålicens får man köra med fler bilar (15 tror jag det var) Vari finns logiken i det?? En som gått en utbildning har större kunskap än en nybörjare men ändå ska Vi straffas genom färre bilar ![]() Nåja skit samma, vill dom dra in min banracinglicens för att jag kör ett 5pappsrejs så får dom väl göra det, dock kommer det att överklagas ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
|
||||||
Re:
R.A. 7.1 skriver 10 bilar, vill man egentligen ha fler så får man göra det som en personlig tolkning utanför 7.1 och hur det skulle hålla om något händer vill jag inte spekulera i.
Back to topic: Team Underdogs Vectra är nu klar! Den har vinterdäck och motivlack sköttes med färgburk ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Re:
Det är lite ihopblandning av olika SBF regler........ det som gäller är att träning får man köra upp till 10 bilar helt utan säkerhet som ambulans, flaggposteringar osv........ blir det fler bilar så måsta man följa banbesiktningens olika nivåer beroende på vad det är för sorts träning..... Och är ambulans ett krav så fort man går över 10 bilar..... |
||||||
Re:
Så vill jag med tolka det, men de SBF-representanter vi har pratat med om denna specifika fråga har hänvisat till RA 7.1... så vad göra ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Voff-voffen klarade gallant testkörning på 26mil Göteborg-Skara-Göteborg utan problem.
Taggad som F*N är jag också, fick t o m ordning på spolningen, inte konstigt att skiten inte funkade innan, pumpen var felkopplad ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Just det... lite bilder på bilen var det med
![]() Huven var ju lite matt innan ![]() Dock så sinkade strävheten på lacken vår framfart pga högt luftmotstånd.. sen så kom vi på, vi behöver nummerlappar! ![]() Självklart blev de 100% seriösa och symmetriska ![]() ![]() Sen så räknade vi inte med att de skulle synas så bra i all lera, så för en ev. helikopter så gjorde vi även nummer på det rosa taket ![]() Sedan så hoppas vi stenhårt på att det finns pris i någon form av Concoursé dé Elegance eller liknande, för vi har motivlackat ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 22815 besök totalt |