Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
RACE07: Race 3 @ Curitiba07, 26/11, kl 19.30
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (4777 totalt)
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

Dags för rejs nummer 3. Curitiba i de härliga WTCC-bilarna från 87. Ni kan välja mellan BMW och Alfa.

OBS! Curitiba07 kör vi.

Namn på servern: rejsa.nu
Lösen: vinter
Antal varv: 2x14
Väder: Sol

Tider enligt följande:

19.30 - 20.00 Practice
20.00 - 20.15 Hotlap Qual (1 varvs kval)
20.15 - 20.20 Warmup
20.20 - 20.40 Race 1
20.40 - 20.45 Warmup
20.45 - 21.05 Race 2

observera att det är en varvskval inget annat! Kör man fler varv blir det Gult kort.

Ni som är reserver. Kika in 19.50 och är det inte 25 bilar inne så hoppa in.

Ni behöver inte anmäla er här i tråden. Ni ordinarie som INTE kan vara med kan hojta till om det här.

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

perfekt ... jag som precis köpt ny ratt också

München
Här sen Jul 2006

jahapp.. blev visst dubbelpost

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Någon som vet hur man får bort den hopplösa understyrningen? Känns som jag testat allt....

Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Re:

ThomasT skrev:
Någon som vet hur man får bort den hopplösa understyrningen? Känns som jag testat allt....

Hehe nä får inte ordning på dom heller, jag tyckte dessa bilar var helt värdelösa
aja får väl plåga sig igeom racet på måndag

Umeå
Här sen Okt 2007

tja försöka köra med mycket camber, lite krängningshämmare bak, en hel del toe in, låg coast... Och sedan hoppas däcken inte är totalt slut sista varven

Kalmar
Här sen Jan 2003

De har dykt upp lite saker, så jag kan inte vara med på racet imorgon. Slapp jag fundera över dom skit bilarna längre hehe nädå, lycka till alla

Umeå
Här sen Okt 2007

De här bilarna är ju riktigt trevliga... I alla fall Alfan... Har ni problem med understyrt så ta Alfan jääääklar vad det överstyr

Man får försöka fixa mer understyrning med den. BMWn understyr lite mer men inte så farligt ändå. Nu är man jäkligt ringrostig har inte kört en meter sedan monza då man har sparat ryggen... Man tar sig runt i alla fall men att ta första chicanen utan att gena är grymt svårt... Lätt komma in fel i den och lär inte bli lättare i race situationer när man är jagad lol.

Tror jag tar bmwn då det är testrace i ssr ligan ikväll och har typ bara bmwn kvar i stort sett så kan va bra att försöka köra in sig på bakhjulsdrivet.

Göteborg
Här sen Aug 2005

men båda är ju bakhjulsdrivna....

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Ja jag tyckte ju Alfan kändes bakhjulsdriven i sitt uppträdande antog bara den var framhjulsdriven som de nyare varianterna

Härnösand
Här sen Aug 2007

Måste träna lite imorron, jag gillar banan men bilarna har jag inte provat men de ska nog gå bra,
Måste ju försöka dra ut lite på ledningen i totalen

Ängelholm
Här sen Jun 2005

Darn! Får hoppa.. kommer o sitta på en "jättekul" mattelektion när starten går

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Server uppe ifall någon vill träna innan rejset!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

jag kom inte hem förns nu! men jag kommer in!

Stockholm
Här sen Aug 2006

jaha nu funkar inte race07! Hela min dator är ju helt blåst... kommer inte hinna rensa upp allt strul innan start!

München
Här sen Jul 2006

Gick inte alls det där.. dels så fick jag bara 2 varvs practice, sen nya ratt, so sitter på ett lättrullande rullbord pga den inte går på vanliga bordet .. måste skylla på nått.

Sen brottades jag med understyrningen såklart, men lyckades göra den lite bättre iaf.

Kul o köra är det ändå!

Umeå
Här sen Okt 2007

Race rapport.

Träningen där såg kent väldigt stabil ut med låga 24or... själv harva man runt 25.

I kval dock där lyckades man med ett helt okej varv och tog sånär pole men kent fick till en magisk första sektor .

Starten den tog man lekande lätt då Kent sov litegrann. Men jag var bombis på att han va snabbare så min strategi var att få om han så fort som möjligt. Var ju inga problem sedan var det att försöka haka på som gällde... Men sedan missa Kent lite i T1 och då kunde chesschamp passa på att gasa förbi en det var lite surt

Därefter höll de bra fart där framme några varv men sedan när de börja gnabbas så kom man i kapp och kunde nosa lite. Sedan såg det ut som en hopkörning kanske pga lagg? Kents bil laggade lite i sista hälften så då var man uppe på andra igen och nu hade man verkligen häng på Kenta... Men det var svårt då han lagga lite man vågade inte ligga så himla nära. Rätt nervöst när man kör på startrakan chicken race in mot chicanen och bilen bredvid dig är ömsom bredvid ömsom bakom dig. Missade tyvärr att ta chicanen korrekt och var tvungen att släppa förbi igen. Inte så många kvar så då trodde man att andra plats var vad man skulle få men så missar kenta T2 och man får en enkel resa in mot mål... Om det inte var så att rattjäveln som aldrig lossnar bestämde sig för att lossna på sista varvet...

Hade halv lossnat tidigare men lyckades fippla fast den utan att tappa för mycket. Men det är jäkligt svårkört med ratt halvt om halvt i knät så då kunde chesschamp gasa förbi. Glad jag lyckades rädda andra platsen i alla fall.

Andra racet ok start men hade man vart smart hade man varit lite kyligare för det man tjäna in i starten förlora man snabbt av att åka ut i gräset efter chicanen...
Sedan hände något jäkligt trist. Blev omkörd in i T2 och skulle sen byta sida och ta innerspår men kom riktigt nära alfan... Släppte av på gasen för att du skulle komma förbi en men man låg redan lite innanför med fronten tydligen och då vänds bilen framför runt väldigt enkelt speciellt bakhjulsdrivet... Ser man ofta i STCC men det var absolut inte med flit.

Sorry!

Sedan tja fick inte till något riktigt bra flyt i andra racet men höll mig på banan utan större missar och efter en riktigt skön fight med peter kunde man säkra en femte plats.

om det inte var för fadäsen i andra hade man vart riktigt nöjd. Bara man inte får något gult kort för geningar första chicanen är ju grymt svår att ta men gjorde ingen gening grov nog att upptäcka som man tjäna tid eller placering på i alla fall och alla runt omkring en gjorde så gott de kunde också vad man såg

Göteborg
Här sen Aug 2005

att en så gammal BMW kunde vara så kul

hade ju görsköj med J.Nilsson, ibland före och i bland efter...
och sen satte jag kvällens pb när han kom ut ur sanden på näst sista varvet
och jag fick släppa av lite, attans

inget andraheatssirap drabbades jag av heller,

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Kent Karlén
Västervik
Här sen Jan 2007

Hej

Ikväll va de två kuliga race.

Tog pole på 1.23.8

Race 1: Katastrof start jag stog nästan still alla bara susade förbi,
jag tror jag droppa bakåt till 12 plats.

Sen började jag plocka platser och va uppe på 6:te när jag fick ett kast och flög av.
Droppa på nytt bakåt i fältet till 9:de.

Hann att ta tillbaks 2 å slutade 7:a

Race 2: På nytt en usel start från ruta 2 tappa till 8:de
Jagade tillbaka några platser låg och fightades om 3:je till 5:de plats.

Tillslut tog jag linjen som 4:a

De dåliga starterna berode på att jag körde med ganska hög etta

Blue Flag Racing team
SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a
RD TCC mini 2007 - 10:a
RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a
Citera
Jesper Nilsson
Flen
Här sen Jan 2007

Re:

rolle SRM skrev:
att en så gammal BMW kunde vara så kul

hade ju görsköj med J.Nilsson, ibland före och i bland efter...
och sen satte jag kvällens pb när han kom ut ur sanden på näst sista varvet
och jag fick släppa av lite, attans

inget andraheatssirap drabbades jag av heller,

hehe jadu Rolle , ja behöver duscha nu.. va missar man gjorde! Men hade grymt kul ! Tack !

Umeå
Här sen Okt 2007

Bra man har koll vilken bmw var det man tampades med i heat 1 då

1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (4777 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande