| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE07: Race 3 @ Curitiba07, 26/11, kl 19.30
|
4 besök senaste veckan (4777 totalt) |
|
Dags för rejs nummer 3. Curitiba i de härliga WTCC-bilarna från 87. Ni kan välja mellan BMW och Alfa. OBS! Curitiba07 kör vi. ![]()
Namn på servern: rejsa.nu Lösen: vinter Antal varv: 2x14 Väder: Sol Tider enligt följande: 19.30 - 20.00 Practice 20.00 - 20.15 Hotlap Qual (1 varvs kval) 20.15 - 20.20 Warmup 20.20 - 20.40 Race 1 20.40 - 20.45 Warmup 20.45 - 21.05 Race 2 observera att det är en varvskval inget annat! Kör man fler varv blir det Gult kort. Ni som är reserver. Kika in 19.50 och är det inte 25 bilar inne så hoppa in. Ni behöver inte anmäla er här i tråden. Ni ordinarie som INTE kan vara med kan hojta till om det här. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Re:
Hehe nä får inte ordning på dom heller, jag tyckte dessa bilar var helt värdelösa
aja får väl plåga sig igeom racet på måndag
_________________ mvh Viktor Pousette |
||
|
De här bilarna är ju riktigt trevliga... I alla fall Alfan... Har ni problem med understyrt så ta Alfan jääääklar vad det överstyr
Man får försöka fixa mer understyrning med den. BMWn understyr lite mer men inte så farligt ändå. Nu är man jäkligt ringrostig har inte kört en meter sedan monza då man har sparat ryggen... Man tar sig runt i alla fall men att ta första chicanen utan att gena är grymt svårt... Lätt komma in fel i den och lär inte bli lättare i race situationer när man är jagad lol. Tror jag tar bmwn då det är testrace i ssr ligan ikväll och har typ bara bmwn kvar i stort sett så kan va bra att försöka köra in sig på bakhjulsdrivet. _________________ Pär Öqvist |
||
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Gick inte alls det där.. dels så fick jag bara 2 varvs practice, sen nya ratt, so sitter på ett lättrullande rullbord pga den inte går på vanliga bordet
.. måste skylla på nått.
Sen brottades jag med understyrningen såklart, men lyckades göra den lite bättre iaf. Kul o köra är det ändå!
_________________ Viktor Starkman |
||
|
Race rapport.
Träningen där såg kent väldigt stabil ut med låga 24or... själv harva man runt 25. I kval dock där lyckades man med ett helt okej varv och tog sånär pole men kent fick till en magisk första sektor .
Starten den tog man lekande lätt då Kent sov litegrann. Men jag var bombis på att han va snabbare så min strategi var att få om han så fort som möjligt. Var ju inga problem sedan var det att försöka haka på som gällde... Men sedan missa Kent lite i T1 och då kunde chesschamp passa på att gasa förbi en det var lite surt
Därefter höll de bra fart där framme några varv men sedan när de börja gnabbas så kom man i kapp och kunde nosa lite. Sedan såg det ut som en hopkörning kanske pga lagg? Kents bil laggade lite i sista hälften så då var man uppe på andra igen och nu hade man verkligen häng på Kenta... Men det var svårt då han lagga lite man vågade inte ligga så himla nära. Rätt nervöst när man kör på startrakan chicken race in mot chicanen och bilen bredvid dig är ömsom bredvid ömsom bakom dig. Missade tyvärr att ta chicanen korrekt och var tvungen att släppa förbi igen. Inte så många kvar så då trodde man att andra plats var vad man skulle få men så missar kenta T2 och man får en enkel resa in mot mål... Om det inte var så att rattjäveln som aldrig lossnar bestämde sig för att lossna på sista varvet... Hade halv lossnat tidigare men lyckades fippla fast den utan att tappa för mycket. Men det är jäkligt svårkört med ratt halvt om halvt i knät så då kunde chesschamp gasa förbi. Glad jag lyckades rädda andra platsen i alla fall. Andra racet ok start men hade man vart smart hade man varit lite kyligare för det man tjäna in i starten förlora man snabbt av att åka ut i gräset efter chicanen... Sedan hände något jäkligt trist. Blev omkörd in i T2 och skulle sen byta sida och ta innerspår men kom riktigt nära alfan... Släppte av på gasen för att du skulle komma förbi en men man låg redan lite innanför med fronten tydligen och då vänds bilen framför runt väldigt enkelt speciellt bakhjulsdrivet... Ser man ofta i STCC men det var absolut inte med flit. Sorry! Sedan tja fick inte till något riktigt bra flyt i andra racet men höll mig på banan utan större missar och efter en riktigt skön fight med peter kunde man säkra en femte plats. om det inte var för fadäsen i andra hade man vart riktigt nöjd. Bara man inte får något gult kort för geningar första chicanen är ju grymt svår att ta men gjorde ingen gening grov nog att upptäcka som man tjäna tid eller placering på i alla fall och alla runt omkring en gjorde så gott de kunde också vad man såg
_________________ Pär Öqvist |
||
att en så gammal BMW kunde vara så kul
hade ju görsköj med J.Nilsson, ibland före och i bland efter... och sen satte jag kvällens pb när han kom ut ur sanden på näst sista varvet och jag fick släppa av lite, attans
inget andraheatssirap drabbades jag av heller,
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Hej
Ikväll va de två kuliga race. Tog pole på 1.23.8 Race 1: Katastrof start jag stog nästan still alla bara susade förbi,
jag tror jag droppa bakåt till 12 plats. Sen började jag plocka platser och va uppe på 6:te när jag fick ett kast och flög av. Droppa på nytt bakåt i fältet till 9:de. Hann att ta tillbaks 2 å slutade 7:a Race 2: På nytt en usel start från ruta 2 tappa till 8:de Jagade tillbaka några platser låg och fightades om 3:je till 5:de plats. Tillslut tog jag linjen som 4:a De dåliga starterna berode på att jag körde med ganska hög etta _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||
|
Re:
hehe jadu Rolle , ja behöver duscha nu.. va missar man gjorde! Men hade grymt kul ! Tack ! _________________ Jesper Nilsson |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
4 besök senaste veckan (4777 totalt) |