| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
RACE07: Race 3 @ Curitiba07, 26/11, kl 19.30
|
4 besök senaste veckan (4777 totalt) |
|
Det där var riktigt kul!
Jag ber om ursäkt för mina avtryckningar av bl. a. chesschamp. Racerapport: Heat 1: Fick en okej start och lyckades ta mig upp i ledning redan på första varvet tror jag. Ledde i ungefär halva loppet, sedan kom chesschamp ikapp och jag blev stressad. Jag bromsade sent och råkade gena i chikanen så jag släppte honom där. Sedan, efter att jag legat bakom honom blev det ett fryslagg och jag råkade köra in i honom så han förlorade tid. Sedan när jag och oqvist(?) fightades kom han ikapp. Han körde om mig genom en putt han med, med det kan som sagt ha varit lag. Kom trea. Heat 2: Startade längre bak. Fick en bra start igen med blev avtryckt i starten. Låg näst sist men lyckades köra upp mig. Dock så laggade det till igen då jag passerade chesschamp. Är ledsen, men hoppas det gick bra. Lyckades köra upp mig genom fältet och tog in cirka 5 sek på ledaren och låg riktigt nära på sista varvet. Kom trea igen. Om det bara hade varit längre lopp.
Tack Niklas Maravic för arrangemanget. _________________
|
||||
|
Jag (ChessChamp)led i båda loppen av att bakomvarande bilar knuffades vid inbromsningar och till och med i kurvor, det ska bli intressant att se replayerna.
Jag vann första loppet så där ska jag inte klaga, jag kan gissa att det var en massa småknuffar mellan oss 3 i täten för när jag hade blivit knuffad till 3dje plats så hade jag egentligen ingen chans att komma ifatt (ok rattproblemet var orsaken till att jag fick vinna). I andra loppet hade jag velat haft lite snyggare körning av bilen bakom mej(4de platsarn då jag var 3a om jag minns rätt), som knuffade och knuffade. Jag vart knuffad mitt i sista kurvan och trodde allt var över då, då jag gick sidlänges, men jag fick köra några kurvor till till vänster hårnål där kom den stor knuffen som fick mej ut i gruset... Under inbromsning... Trist - vart stor konsekvens, synd! Ligger man tätt bakom och kommer till inbromsning ska man se till att bromsa först och inte knuffa i inbromsning eller i kurvan - den omkörningschans som ska tas är i slutet av en raka då man kommit upp jämsides utan att knuffa bort bilen framför så att säga... |
||||
|
Re:
Jag ber som jag tidigare nämnt om ursäkt för dessa knuffar. Varje gång jag närmade mig dig så började spelet lagga, så jag fick gissa vart du låg. _________________
|
||||
|
Ah det var du Nicklas... Jo första loppet var det lagg för jag var inte på någon gång. När du åkte av var du ca sekunden framför. Körningen såg enormt ryckig ut överlag men tolka det som att du var nervös men du måste fått något fet lagg där... Men jag hade ju ändå tacksamt läge då jag fick ligga och avvakta den större delen av racet och har man laggande bil framför så måste man ju va extra försiktig också.
Du hade ett helt eget spår in i t4 tror jag det är 180 graders vänstern... Jäkligt brett och på bredsladd varje gång kul att se . Nöter nog på däcken nog därför man verkade ha lite bättre speed på slutet i heat 1 misstänker jag.
_________________ Pär Öqvist |
||||
|
Måste be om ursäkt!!
Jag kom hem för en halvtimme sen, kom på att jag helt glömt bort att det var race idag
Tränade som en galning igår och så glömmer jag alltihop
Nu har jag redan missat 2 race och jag har lite att stå i närmaste tiden framåt, garageflytt m.m. Jag lurar på att ge min plats till nån av reserverna istället. Japp det får bli så. En reserv får ta min plats så behöver det inte bli dumt fler ggr |
||||
|
Re:
Jag kände att jag vara snabbare än de flesta med det spåret. Men tala inte om däcken. De tog fetslut i heat1. I 2 så körde jag inte lika hårt där och däcken höll betydligt bättre. _________________
|
||||
|
Lag, jobbigt, det kan alltså innebära att du helt ensam missar bromspunkter också, va? Synd att jag vart inblandad jag lider tillsammans med dej. Jag har förlorat många schackpartier pga. lag det är ett helvete och beror ju inte helt och hållet på ens egen dator, utan på allas internetkvalitet liksom, jobbigt!
|
||||
|
Re:
Jo var inte långsammare men du såg inte ut att tjäna så mycket tid heller. Nu det går om du driftar precis lagom helt klart tjäna några tiondelar där men ofta sladdar du lite för mycket och blir senare på gasen alt måste bromsa tidigare . Men det nöter däck och däckslitaget är rätt häftigt på de här racing slicksen faktiskt så i långa loppet tjänar man ofta på att inte sladda så mycket.
Kul att se ändå hur mycket det gör är ju svårt när man kör mot sig själv. Men bakhjulsdrivet helt klart håller däcken bättre på de här. Kör jag vilt med framhjulsdrivet är däcken slut efter fem varv max. Nu kunde man göra bra varvtider ända in i kaklet utan att det blev för sladdrigt . 14 varv med FWD WTCC och sista varven handlar bara om överlevnad lol.
||||
|
Det här racet gick nog lite bättre än väntat...
Det lilla jag testat innan gick endast ut på att försöka få bort understyrningen(vilket betydde typ max fäste fram och minimum bak...), jag tyckte inte att det funka alls utan bilen understyrde galet när man gjorde något annat än hade gasen i botten. Självklart så vart det då driftstyle när man gasade i stället... Det konstiga var att det funkade hyffsat i race tempo då man pressade hårdare. En annan spännande effekt var att i många inbromsningar vred bilen upp sig i ställ inför kurvan... klart spännande.
Kvalade 7'a i första racet ock körde upp mig så sakterliga genom andras misstag till en 4'de plats. Körde stora delar av andra halvan i racet utan någon direkt i närheten. Hamnade på 4'de plats andra starten, och efter några hetsporrar krockat lite framför mig så låg jag helt plötsligt etta!! Sedan verkade de dessutom fortsätta bråka för försprånget ökade så jag körde nästan hela rejset ensam där framme. Dock så började försprånget minska från 9-10 varvet allt eftersom däcken blev halare. De sista varven så blev man dessutom ganska stressad vilket ledde till en del missar. Men det gick vägen till slut.
Någon som har en replay av andra heatet? Jag får bara med 5 sekunder... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Så då har jag kikat lite på repriser och kommit fram att ni överlag skötte T1 väldigt bra. Vissa genade någongång men slog sedan av på takten. Bra!
Dock måste jag dela ut några gula kort även denna gång!
chesschamp - Många geningar i race 1 oqvist - Din putt på Kavic i race 2 Niklas Falk - Din putt på chesschamp i race 1 Varför dessa undrar ni? Jo i reglerna står det att man ska stanna av om man råkar putta av någon. Detta hände inte i dessa fall utan ni fortsatte bara. Niklas Falk, din bil såg lite konstig ut i race 2. Berodde på lagg. Denna ovan dock verkade inte bero på lagg. Chesschamp, tyvärr innebär detta att du har två gula kort vilket innebär att du hamnar längst bak på gridden i ditt nästa rejs som du är med på. Här kommer repriserna: http://www.fuskbugg.se/pub/misc/Curi http://www.fuskbugg.se/pub/misc/Curi Sen en sak. Händer det något. Tryck ej ur er ur spelet. Kavic gjorde så i race 2. Då bryter ni hela loppet. Det räcker om ni går till garaget och väntar där. Lite resultat: Kval:
Race1:
Race2:
Poängen:
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Jag såg på reprisen av första racet att chesschamp putta av Falk i T1.
Han stannade ju inte heller för att se om Falk skulle komma igång. Renderara inte det av kort oxå, nu e d ju inte jag som dömmer menj ag bara undrar...
_________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||
|
Står väl inte i reglerna att man ska vänta bara att det är en fin gest? Var så jag tolkade det i alla fall. Är jag det minsta osäker det är hundra mitt fel så kör jag på och kollar repriser och ber om ursäkt efter racet. Jag förväntar mig inte att någon ska stanna om de råkar putta av mig men kanske att inte passa på att köra om om de puttar på en lite för mycket innan. Kavic hoppa ju ur direkt ska jag hoppa ur då också... Händer ju en jäkla massa på första varvet man har ju fullt sjå med allt runtomkring
Nu protesterar jag inte alls mot gula kortet som så men tar det hellre för att jag låg på för hårt helt i onödan och snodde delar av Kavic spår och orsakade snurrningen . Även om man stannar så ska man ju ha gult kort om man gör någon oschysst grej.
Sedan nu förstår jag du blev tvärförbannad Kavic det blir man ju alltid när man blir påkörd men helst inget chat det stör ju de andra förarna också. Kent Falks bil laggade ju en hel del så det kan faktiskt va en orsak till ev påkörningar. Finns min "påkörning" i första racet med? Ska bli intressant att se om det går att se på reprisen om lagg är inblandat för jag var typ 50-100 meter bakom när Falk åkte av... _________________ Pär Öqvist |
||||
|
Var schysta mot era rejskompisar! Vet ni att ni puttat av någon. Vänta tills personen kommer iväg igen!!!
Så står det i reglerna. Klart att man ska vara schysst men det är också en regel. Vi har kört så i alla säsonger av rejsa.nu _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Re:
ok så även om det är en race incident så ska man egentligen stanna och vänta in? Det där kräver nog lite klargörande har aldrig kört med de här reglerna i andra ligor
||||
|
Re:
Jag har inte protesterat på din på körning oqvist, o ber om ursäkt för att jag skrev i chaten, men blev bara så jäkla förbannad, Blev på körd av någon redan i T1 så humöret rann väl över lite, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
|
Jag tittade på din repris. På den var det en helt annat putt än den jag upplevde.
Såhär upplevde min dator rejset. Bl. a. min knuff var betydligt mindre. http://rapidshare.com/files/72677069 _________________
|
||||
|
Replayen är totalt missvisande angående det som ser ut som min ramning av Niklas Falk i T1. När jag körde loppet kändes det inget i ratten och ingen ljudeffekt och ingen kontakt sladd fick jag, jag satt faktiskt och tyckte att det var märkligt att det vart så under loppet (varför höll han undan och gav mej så mycket plats?). Och när jag hade åkt igenom kurvan och han försvunnit bakom mej satt jag och tänkte: Aha, han gjorde ett misstag i T1 det var därför jag kunde glida förbi så enkelt!
Jag kan endast gissa på att det var något slags Lag fel |
||||
|
Re:
Jag kände inte något i ratten vid min påkörning av dig heller... Man ser även på "min" repris att jag bara snuddade dig. _________________
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
RACE07: Race 3 @ Curitiba07, 26/11, kl 19.30
|
4 besök senaste veckan (4777 totalt) |