Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Preliminärbokade banor 2008
<<   1, 2, 3, 4   >>
11604 besök totalt
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Re:

Putrix skrev:
Jonteman skrev:
Riktigt tråkigt att BMWSC och BMW Cup inte får åka på Gelleråsen 2008. Måste man ha en Alfa måntro...?
Vad är det för vits med att vara så hemlighetsfull om vilka banor som ligger i förslaget?

Det är värre än så, du får åka motorcykel & gå med i SMC
Inte menat att vara hemlighetsfulla, förslaget som vi jobbar med är:
3 Maj Mantorp
7 Juni Sturup
5 Juli Kinnekulle
28 Juli Superstage (BMW Cup vs gatbil, vem är snabbast)
2-3 Aug Knutan
7 Sept Mantorp
4 okt Anderstorp

..dessa datum är våra om de inte krockar med STCC mm, skall först godkännas av styrelsen, sen skall de in i budget och sen så skall budgeten klubbas och om inga datum krockar uppstår så är det spikat. Så ta detta inte som en "färdig" kalender än.

Ser ju kanon ut, får väl se om man orkar med att resa ändå till Skåne igen dock...

Racern:
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Bistec skrev:
Ser ju kanon ut, får väl se om man orkar med att resa ändå till Skåne igen dock...

Ja, det måste vara hemskt jobbigt för dig att åka till Skåne 2 av 7ggr

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Putrix skrev:
Ja, det måste vara hemskt jobbigt för dig att åka till Skåne 2 av 7ggr

Jag kommer! (Kommer dessutom passera Skåne på väg till en annna mer sydligt belägen bana)
Sturup blir skitkul. Jag har aldrig varit där...

Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Sturup ska bli kul, hoppas att det inte regnar den här gången.

/Johan B

Örebro
Här sen Dec 2005

Ang BMWSC kalender 2008 och Anderstorp 4/10 ;
om man läser SLC's kalender för 2008 så tolkar jag det som att de har Anderstorp tingad den 4/10 som reserv om Anderstorp får WTCC.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Jonteman skrev:
om man läser SLC's kalender för 2008 så tolkar jag det som att de har Anderstorp tingad den 4/10 som reserv om Anderstorp får WTCC.

Johan, du låter som en klockren resursförstärkning till styrelsen!

Här sen Apr 2005

Re:

Jonteman skrev:

Vi har koll på detta sedan tidigare. Alla banägare prioriterar lika, dvs: WTCC/STCC/alla serier som bokar dubbelhelg/övriga serier. I A-storps fall så kan de bara hyra ut 1 helg/månad för att det skall vara tyst 28d i sträck Får de inte bokat en "dubbelhelg" så försvinner 50% av den möjliga intäkten den månaden. WTCC har datum på A-storp, men klubben vet inte om de har råd att anordna. Blir det så att de kommer åka WTCC så flyttar de SLC till vårt datum. Detta innebär att vi just nu håller på att "bygga om" vår preliminära kalender.

Det är därför jag egentligen inte ville berätta hur vår kalender ser ut förrän allt är spikat, det blir ändringar redan nu & vi kämpar på för att det skall bli som vi vill. Hade vi arrangerat WTCC så hade vi haft bättre förutsättningar....

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Putrix skrev:
..vi kämpar på för att det skall bli som vi vill...

Tack o bock så det knakar i ryggen!

Uppsala
Här sen Maj 2006

Re:

BTG skrev:
Putrix skrev:
..vi kämpar på för att det skall bli som vi vill...

Tack o bock så det knakar i ryggen!

Samma här thumbs up

Här sen Nov 2002

Re:

Putrix skrev:
Jonteman skrev:

Vi har koll på detta sedan tidigare. Alla banägare prioriterar lika, dvs: WTCC/STCC/alla serier som bokar dubbelhelg/övriga serier. I A-storps fall så kan de bara hyra ut 1 helg/månad för att det skall vara tyst 28d i sträck Får de inte bokat en "dubbelhelg" så försvinner 50% av den möjliga intäkten den månaden. WTCC har datum på A-storp, men klubben vet inte om de har råd att anordna. Blir det så att de kommer åka WTCC så flyttar de SLC till vårt datum. Detta innebär att vi just nu håller på att "bygga om" vår preliminära kalender.

Det är därför jag egentligen inte ville berätta hur vår kalender ser ut förrän allt är spikat, det blir ändringar redan nu & vi kämpar på för att det skall bli som vi vill. Hade vi arrangerat WTCC så hade vi haft bättre förutsättningar....

jo, det är inte lätt att hitta datum längre på dom svenska banorna, för vi är många som vill dela på dom få helgerna som finns tillgängliga.......

Kanske behöver fler gå ihop om samarrangemang??

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Kanske behöver fler gå ihop om samarrangemang??

-Fredrik, har du blivit medlem i BMW SC? -Härligt!
Jodå, det är sant som du säger, men klubben har ett förmånligt "problem" som består av att vi är över 50 gatbilar samt 30 BMW cup bilar som alla vill köra så mycket så möjligt på en dag. Vi har ju som du vet tyvärr fått tacka nej till Beetle samt vissa gånger även "externa" gatbilar (som ej är medlemmar) för att vi blivit för många för balicensen mm.
Att gå över på 2d arrangemang faller delvis pga att klubben drivs av frivilliga som bara "orkar" arrangera 1d träffar. En annan viktig sak är också att nästan alla våra medlemmar vill "göra allt på en dag" dvs komma dit/köra/åkahem under samma dag. Den världen lever vi i så vi får "kämpa" vidare med våra förutsättningar. Vi försöker lyssna på medlemmarna och göra det bästa av situationen och jag vågar lova att trots att det är svårt att få bantid (förutom tisdag kvällar när det regnar ) så kommer klubben att leverera en kalender som är bra även 2008!
Få klubbar kan leverera så högkvalitativa träffar med mycket körning/bra säkerhet/till vettiga pengar som vi

Har du kommentarer/ideer på upplägg så välkommen att kontakta någon i styrelsen,

Örebro
Här sen Dec 2005

Re:

BTG skrev:

Johan, du låter som en klockren resursförstärkning till styrelsen!

Visst, om hjälp behövs och jag kan hjälpa till så ställer jag gärna upp. Tror dock att vissa uppdrag vill styrelsen sköta själva. Är nog den typ av person som sent ger upp därför kanske mina inlägg kan uppfattas som negativa vilket inte är meningen. Vill bara att vi ska få en så attraktiv serie (BMW Cup) som möjligt så att vi kan fortsätta att utveckla ett bra koncept vilket också underlättar om/när man ska försöka övertyga svårflirtade sponsorer.

Örebro
Här sen Dec 2005

Re:

Putrix skrev:

Lycka till, jag håller tummarna. thumbs up

Här sen Apr 2005

Re:

Jonteman skrev:
Visst, om hjälp behövs och jag kan hjälpa till så ställer jag gärna upp.

Underbart, det glömmer vi inte...

Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Efter styrelsebeslut, och mycket arbete av Patrik:

2008-05-03, Mantorp (Vårträffen)
2008-06-07, Sturup
2008-07-06, Anderstorp
2008-07-28, Emmaboda
2008-08-02/03, Ring Knutstorp (Sommarträffen)
2008-09-07, Mantorp
2008-10-18 (alternativt 10-04), Gelleråsen

Fortfarande något preliminärt då förändringar kan ske under en säsong, men det är spikat så gott det går.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Det ser ut att bli en kanonsäsong!!

Stavsjö
Här sen Jul 2004

ja det låter mkt bra...

BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006

Ser ut som en trevlig säsong att ha prämiär för en rejäl banåka framtid .

Karlskoga
Här sen Apr 2004

mycket bra jobbat patrik, ser fram emot kommande säsong med stor entusiasm...nästan bara snabba banor...

patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004

tillägg ska vara, att livet börjar vid 250 knutar, 635 an ÄLSKAR anderstorpsrakan..GOG JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

patrik skrev:
mycket bra jobbat patrik, ser fram emot kommande säsong med stor entusiasm...nästan bara snabba banor... tillägg ska vara, att livet börjar vid 250 knutar, 635 an ÄLSKAR anderstorpsrakan..GOG JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Jag vet, en miss Vi borde bokat mer tekniska banor, jag menar hur svårt är det att köra fort rakt fram?
Är inte 635 ān såld och det nya motorsport bygget påbörjat?

Preliminärbokade banor 2008
<<   1, 2, 3, 4   >>
11604 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande