Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR
1652 besök totalt
Pelle lkpg
Linköping
Här sen Sep 2003

Trådstartare
GTR

Tjenare!
Jag är ny här på forumet.
Men spelar GTR o tycker det är klart bästa bilspelet!!

Nu till mina frågor, blir det någon serie i GTR?
Så att ni kört lite i vintras?

Hur får ni så jäkla bra tider?
Jag har kört som bäst 1,25,8 på oschersleben med Scuderian, men då ligger jag som max ett hjulpar på kurvesen..
Vi är 6 pers som kört nätverk i GTR o den bästa har 1,25,7 o sämsta 1,26,4 som bästa tid.
Utan nåt hjälpmedel, jo kopplingshjälp använder vi.
Så vi har jämna o roliga rejs ligger precis på gränsen i kurvorna (lite däckskrik)

Men vafasen vi ligger ju 2-4 sekunder efter er per varv, är vi så kassa >

Vi satt 6 pers o körde GTR 12 timmar en kväll/natt tills min ratt fick för sig att växla 2 växlar i taget då jag log 1:a i loppet samt totalställningen
Lämnade tillbaka den (Momo racing) o fick pengarna tillbaka.
Nu sitter jag med en ny Momo force ratt o är så jäkla sugen på att rejsa igen=)

Funderar på att prova en Porsche, men tyckte de va snorhala att köra.

Är det någon som kan tipsa om en bra bil o vettig inställning?
Men framförallt blir det några rejs snart? =)

Mvh /Pelle
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re: GTR

Pelle lkpg skrev:

Jag har gått i tankarna att starta upp någonting igen nu i början av oktober.. Har börjat bli riktigt sugen nu när vädret blivit sämre! Så det kanske är dax redan nu börja kolla om det fortfarande finns tillräckligt med intresse och om vi kan samsas för vilket spel vi ska spela?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Pelle lkpg
Linköping
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Re: GTR

djungel-Jim skrev:
Pelle lkpg skrev:

Jag har gått i tankarna att starta upp någonting igen nu i början av oktober.. Har börjat bli riktigt sugen nu när vädret blivit sämre! Så det kanske är dax redan nu börja kolla om det fortfarande finns tillräckligt med intresse och om vi kan samsas för vilket spel vi ska spela?

Låter som en bra ide'
Jag röstar för GTR=)
Citera
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003

Är det bara jag som tycker GTR till F1C inte är lika bra som GTR-2002?

Jag har STORA problem att få in bilen i kurvorna, trots låg fart.
Skiljer typ 8 sek med 550:n på Spa i GTR-2002 och i nya....visserligen inte med samma setup, men ändå.
Känslan är klart annorlunda.

Linköping
Här sen Sep 2003

Trådstartare
ove Mörk skrev:

Skiljer typ 8 sek med 550:n på Spa i GTR-2002 och i nya....visserligen inte med samma setup, men ändå.

Que??

Finns det en nyare verison av GTR?

okej, jag som inte trodde det gick o göra spelet bättre, förutom att det skulle underlätta med startsignal på Brands Hatch=)
Citera
SpeedyGT

Här sen Feb 2003

ove Mörk skrev:

Håller med... Blir INTE vän med GTR-X. Inte samma känsla som i GTR2002.

Sollentuna
Här sen Feb 2003

Synd att inte GTR-X funkar då... Har inte provat själv. Jag skulle inte palla en säsong med det nätverksstrul som f12002 tillfogar

Audi RS4 B9 2018
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Jag tycker att det flöt hyffsat bra iaf.
Jag röstar för GTR2002 i F1 2002 (precis som förra säsongen.)

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Men multiplayerdelen är SÅÅÅ mycket bättre i F1C....

Jag kör i en liga Swedish Sim Racers och där har vi kört med F1C. Man kan utan problem köra 12-14 bilar samtidigt och bara det tycker jag är mycket roligare än att bara köra 5-6 bilar samtidigt som i F1-2002. Sen också detta med att lagg inte förstör rejs....laggar det för mycket för någon framför mig tex så kör jag bara igenom bilen istället för att krocka med bilen. Fiffig finess tycker jag!

Det är ett antal moddar till F1C på gång. De som ligger först här tror jag blir Mini-modden eller M3-modden.

Jag tycker att vi väntar och kör någon av dessa två. En liten mindre serie. Sen när den är klar så kör vi igång med Säsong 4 och då har det säkert kommit ut många fler moddar till F1C. Det kan vara bra att köra igång med dessa moddar då bilarna inte är så hysteriskt snnabba (bra för nybörjarna i serien). Samtidigt är ju alla bilar lika vilket borde göra att det blir kul rejs!!!

Tänk er själva ett onlinestartfält med 14 Mini Cooper S eller 14 M3or....

Team Swedish Racing Mates
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Niklas Maravic skrev:
Tänk er själva ett onlinestartfält med 14 Mini Cooper S eller 14 M3or....

Mmmmmm. Låter trevligt

Snart dags för grafikkortinköp så jag kan vara med

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

ok det kan jag ställa upp på så länge vi inte kör Xzibits GTR mod

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Nej den ska vi inte köra tycker jag....

Jag håller med er om att känslan i en modden inte känns helt ok.....svårt att sätta fingret på men...

Anledningen att tex Mini-modden dröjer lite är att de håller på och fixar till saker som analoga mätare i bilarna, signalhorn! mm mm.

Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Jag röstar nog på att vänta ett tag och sen köra som Niklas sa, Mini-modden eller M3-modden.

En annan modd som jag tror kan bli kul är ETCC till F1c, jag tror att de kan bli jämna och roliga race, men de är juh inte heller klart än >
Men de är kanske något man kan köra i någon senare serie ?

Malmby
Här sen Dec 2002

Hejsan!

Jag och Jim har börjat kika lite på att dra igång ytterligare en säsong med allas våran serie. Jag tycker också att det vore väldigt mycket roligare med en serie baserad på F1Challenge. Tyvärr finns det inte något mod ännu. Det finns en bil tror jag, Corvette...

Det mod jag ser mest fram emot är HTCC. Lotus Cortina, Ford Falcon, Volvo Amazon, Abharth osv... (GTX5 verkar inte så trist det heller)

Så det verkar bli en serie med GTR2002 baserat mod till att börja med. Kanske Mini modden eller Ferrari Challenge, eller varför inte M3... Vi får se om,och vad, det finns för intresse.

En darkhorse i sammanhanget vore väl att köra en LFS baserad serie. Visst inga riktiga banor osv...men Multiplayern slår det mesta jag sett. 10-12 spelare från diverse länder utan det minsta tendens till lagg. Roligt att köra tycker jag. Väl värt den 100 lapp man betalar för fullversonen. En enhets serie med LFS Super Sevens vore ju skitskoj.

//Micke

Westfield SE
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Jag håller också med - det vore grymt att kunna köra rejs med 14 deltagare utan lagg! Har du mer koll på moddarna Niklas? Har de någon hemsida? När kommer någon vettig mod ut?

En annan variant vore ju att köra GPL - men det kanske inte är lika många som är intresserade av körning med de bilarna? Det luktar poll

Jag har pratat med Micael och han hade lust att hjälpa till annordna serien den här gången också - så det är väl bara att vi bestämmer oss för vad vi ska köra och sedan köra igång något nu till oktober eller så! Sen är det bara att ragga folk så vi får några att tävla mot

Edit: Micael och jag är så pass samspelta att vi skriver inlägg samtidigt

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Niclas, du som har lite online erfarenhet i F1. Hur är det att köra F1 bilarna i rejs, är det skoj, blir det täta rejs eller...

Det kanske kan vara ett alternativ tills ett mod dyker upp???
(jag vill så gärna kunna köra med en startgrupp och changing wether..)

Westfield SE
Citera
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003

fuZe skrev:
Jag röstar nog på att vänta ett tag och sen köra som Niklas sa, Mini-modden eller M3-modden.

En annan modd som jag tror kan bli kul är ETCC till F1c, jag tror att de kan bli jämna och roliga race, men de är juh inte heller klart än >
Men de är kanske något man kan köra i någon senare serie ?

Instämmer helt!
Ska vi köra racen varannan söndag (eller vilken dag det nu blir) denna serien? Är inte lika tidspressat att lära sej banorna och hitta setup:er då. Dessutom så är inte VARJE söndag inbokad. (Uppskattas även av ev. fruar, sambos, flickvänner tror jag)

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Ja, jag har ganska bra koll på modd-scenen...Jag hojtar till direkt när jag hör något...

Behöver ni lite hjälp så är jag gärna med och ordnar serien!

Bra moddar till F1-2002:

- 360 challenge (addon till GTR-2002) Kom i sommras.
- M3 mod (ganska gamalt addon till F1-2002) Jag har sett bilder på det nya M3 addonet till F1C ojoj
- Mini Cooper Challenge mod (addon till GTR-2002) Nya Minis, kom i somras.
- Porsche 996 Cup (addon till GTR-2002) Inte testat, men det är nog lika 360 Challenge. Kom i somras
- Sports Car Racing (SCR) Detta mod har RSDG gjort. Mycket hög kvalitet och bra fysik. Baserat på LM900 och LM675-bilar, tex Audi A8, Panoz LMP-01. Amerikanska LeMans-serien. Släpptes i juni 2003.

Bra moddar att se fram emot till F1C är:

- HTCC
- ETCC
- Mini
- M3

De bilar som kommit ut till F1C som är något att ha är:

- Corvetten
- McLaren F1 (MYCKET fin bil, analoga mätare, bra ljud 13Mb!)

Vi kanske kan göra en McLaren F1-serie.....

SEN TILL SIST!!!!

Varför inte köra en F1-serie. Jag hade inte kört nåt F1 alls innan, men det är kul som ***! Det blir täta rejs...

Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Niklas, har du länkt till Mclarenbilen? Den har jag inte sett förut, kan kanske vara något att testa...

Westfield SE
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

http://www.bhmotorsports.com/F1C/downloads/889

OBS!!!!!! Ta backup på ingame.mas-filen!!!1

Läs mer i README-filen....

Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Nu har jag testat McLaren F1 Roadcar. Bland de snyggaste interiörerna jag sett hittils. Analoga mätare, armar osv. Mycket snyggt. Ljudet var visst från M3 N-GT eller M3 modden, ok men inte klockrent.

Körkänslan gillade jag inte riktigt. Bilen känns lite seg, med max rattutslag så kommer man igenom kurvor i farter man borde åka av i. Speciellt med tvärställda hjul. Med andra ord, ingen bil jag kommer nöta min ratt alltör mycket med.

Jakten går vidare...

Westfield SE
Citera
Racingsimulatorer
GTR
1652 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande