Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
8761 besök totalt |
S: Kompressormatad Corvette. Nytt pris 212 000 kr
Jag hjälper min kompis att sälja denna bilen mest för att det är kul. I somras råkade han bli min största antagonist som jag satte som mål att köra om till 2008 ...på Knudan. Jag känner även till bilen sedan första artikeln i Power Bilen är otroligt välbyggd och utprovad. Stefan (som ägaren heter) använder bilen både på gata, bana och emellanåt på Meca dragway. Den är pålitligt, snabb och mycket rolig bil. Priset är enligt mig helt rätt och detta säger jag för jag vet hur bilen är byggd och hur den går. Låt mig även kvotera en annan ägare till flertal Corvetter: Det är fåtal månniskor som tar sig besväret att prova ut bilen till denna funktion och dessutom dokumentera det med riktig bromsbänk, snabba tider på bana och strip och ovanpå alltihop, använda bilen till vardags Jag kommer att ladda in artiklar, mer fakta och fler bilder men för nu, så ser det ut så här. Pris 212 000 kr Kontakta Stefan Berg genom SMS eller samtal +46 708 620820 eller e-mail: stefan.berg@hvik.se ![]() ![]() Övriga specifikationer Förste ägaren, Mats Hansson, Malmö lät bygga om bilen i USA två gånger: 1993 av Myron Cottrell, TPIS (Tuned Port Induction Specialists, Inc) Racing, Minneapolis, Minnesota. http://www.tpis.com Andra gången 1997 av Carroll Corvette (Blower Works) i New York. http://www.carrollsupercharging.com Motor: 383 kubiktum (6,276 liter), 4,030 x 3,75 borr/slaglängd Strokad med Callies 400 vevaxel & Crower Sportsman vevstakar, Ross 10.1:1 kolvar, TPIS ZZ9 kam, Toppar portade med 2,02 tum insug, 1,6 tum avgas ventiler Carroll Corvette ventilkåpor. Större Bosch spridare o Bosch bränslepump MSD 6AL tändbox kopplad till retardbox, Callaway fuelmanager 2 stegs Carroll Supercharging Company, 100 psi vatteninsprutning & Paxton VR-4 kompressor, 0,8 kg laddtryck, Tändstift, Champion Truck Plug 4401, (\\\\\\\\T401\\\\\\ 4N\\\\\\\) SRF Castrol Bromsvätska Mobil 1 helsyntetisk motor olja Växellåda: GM 700 R4 automatlåda 3,07 :1 förstärkt av Kenneth Lorenzon ATT , Påarp och ytterligare förstärkt 2005 av Nicklas Trenneman Raybestos Zpak _ värsting oljekyllare Hayden #1405 Converter L/U Sonnax Heavy Duty Hjul: Fram, 9,5" x 17" Bak, 10,5" x 17" Bakfälgar breddade en tum av Skullman (SKULLMAN ENTERPRISE AB. 0159-308 61, 070-688 34 44.) Däck: Fram: Good Year P275/40ZR17, (har varit Good Year Eagle GS-C 275/40/ZR17) Bak: Michelin Pilot Sport 315/35/ZR17, (har varit Good Year Eagle GS-C 315/40/ZR17) Bromsar Fram: TAROX (KMCH 0156) 6-kolvs bromsar Bak: 13" ventilerade borrade Eckler MP Brakes, North Carolina, bromsservo vakuumpump Övrigt: Bakspoiler och kjolar från Street 49, Kalifornien Avgassystem: Power Effectsr Tunable Performance Exhaust Huv-scoop: Fredrik Wettermark, Composite Design, Arlöv _________________ Fredrik Reichel |
Edit: Läste just om att man inte får göra "uppningar"/ bumpa tråden mer än en gång i veckan. Jag lovar.
555 hk vid 5,400 rpm, 746 Nm 4,880 rpm enligt SuperFlow 900 dynotest 0-100 4.1 sek, toppfart 265 km/h 7.78 på MECA men den har gått fortare. Tidkort kan visas. Stefan kollar och återkommer när den tiden är bekräftad. Här är tidkortet från några år sedan. Med gatdäck och första försöken. 2006 gick det fortare men fortfarande med gatdäck. ![]() _________________ Fredrik Reichel |
Ser intressant ut. Jag har minne av denna bil från många år sedan, om det nu är samma.
Har du bild på motorn eller kan du berätta vilka artiklar som den funnits i? Scannade artiklar kanske? _________________ Niclas Tobiasson |
Jag har någon bild på motorn och jag har ett par av de artiklar som funnits i olika biltidningar.
Skriv till mig eller Stefan via e-mail, så skickar jag/han alltihopa. fredrik.reichel@tetrapak.com stefan.berg@tetrapak.com Provade att länka upp en bild men det funkade inte just nu i alla fall. provar i morrn igen. Jag kan prova att updatera originalposteringen. _________________ Fredrik Reichel |
Frallan2: Det är rätt så dött o sälja bil denna tiden på året tyvärr. Många som precis lagt en mindre förmögenhet på julklappar o en del som lagt en massa pengar på att åka utomlands. Brukar ta fart i början på feb igen
![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
Hej.
Jag gör en "bump" på denna tråd. Träffade Stefan igår och han vill verkligen köra ifrån mig i sommar och eftersom han utryckte det så tydligt, som jag tolkade det, att han då skulle behöva en snabbare bil än min för att kompensera för "vissa avsaknade färdigheter", så ska jag väl ädelt fortsätta att hjälpa honom. Det är inte Mars månad ännu men so what? Någon borde ju haka på denna bil förr eller senare. _________________ Fredrik Reichel |
Man kan inte prova att annonsera ut den i USA?
Det känns ju som en bättre marknad än Sverige för denna typ av kärra! ![]() |
Corvetten.....
Tycker det är en fin bil och den är säkert påkostad en massa men tycker den ligger fel i priset nu. Det är en relativt gammal bil och motorn är ju inte direkt nybyggd. Jag tror att om du justerar priset blir det intressantare. Ha det , och en fortsatt trevlig helg. |
Tack för input.
Priset står jag inte för det får Stefan hantera helt själv och det är möjligt att han är flexibel framåt Mars om inget annat händer innan. Till slut är det ju alltid "marknaden" som styr. Däremot kan jag inte hålla med om att det är så relevant hur länge sedan motorn är byggd. Mera hur frisk den är och hur mycket den är körd sedan den byggdes. Sliten...nope tror jag verkligen inte men verkligen bra utprovad. Ett leakdown test hade varit intressant. Sak se om jag få honom sugen på ett sånt. Sälja i USA är intressant tanke men det tror jag blir för struligt och med billig dollar så blir det fel förhållande så att säga att sälja på det hållet. _________________ Fredrik Reichel |
om ni skruvar dit jättestora kromfälgar o sätter ut en annons på Ebay kanske nån jänkare pungar upp!!
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jaha, den logiken föll ju
Nu är vi i Mars och ingen har köpt bilen.....ok men det är mars i 28 dagar till..... Jag vet att Stefan betalat in förlängning på sin annons på USA bilar med tre månader till. Karln har nog mer tålamod än jag. Låt mig upprepa lite fakta som lätt misstolkas. Det är riktiga 550 dyno hästar i motorn. Inte ens landsvägsdyno hästar som ska konverteras. De är kvar och varken bilen eller motorn är sliten. Inte kräver den något sjukt underhåll heller utan funkar suverent med vanligt sunt förnuft underhåll. Ge Stefan en signal och få reda på mer. _________________ Fredrik Reichel |
April månad.
Så vitt jag vet så har Stefan kvar bilen och lär nog börja köra med den när nu vädret artar sig. om du är i Skåne, varför inte kolla in bilen och se själv vad jag säger är sant om både skick, väghållning, rakt fram och att pålitlig effekt finns där? _________________ Fredrik Reichel |
Fick just höra av Stefan att han sänkt priset till 225 000.
Någon enstaka har hört av sig men ingen som verkar riktigt seriös. Ett mail kom nyligen in som man fundera på om det var på allvar eller någom som skämtade. Frågorna var, är bilen bucklig? Är den blank? Vad för mönsterdjup har däcken? hmmm, nog fel sorts spekulant eller skojare. _________________ Fredrik Reichel |
Fin bil även om jag personligen verkligen inte tycker om den karossen men det är väl en estetisk smaksak. Hur som, har ni testat annonsera på tex usabil.se? Best of luck & hoppas man får se den på vgarna i sommar!
_________________ Jens Rosenqvist |
Då är bilen till salu igen.
Stefan skojar inte när han säger att han behåller bilen och leker vidare om den inte blir såld. Det är precis vad han gjort sedan förra gången. Nu har han lite andra erfarenheter i bagaget. Massor med kul och snabbare tider. En otroligt kvick bil både på bana och strip. 212 000 är priset idag. Se annons på Blocket. http://www.blocket.se/lund/Chevrolet _________________ Fredrik Reichel |
![]() |
SÄLJES
![]() |
8761 besök totalt |