Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 9897 besök totalt |
Tack Pär,
Eftersom det var en 50-års present och min 50-årsdag så ville jag ju gärna att Monica skulle följa med och tyvärr så började inte Monica sin semester förrän på söndagen så planerades ringen efteråt. Vid en snabbkoll på TV vädret så såg det hela allt annat än munternt ut för mina vid det laget halvslitna cup däck och vi styrde istället kosan hemåt. Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||||||
Re:
Hej Anders, trevligt reportage i Porscheägaren ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||||||||
Re:
Tack Patrik! Skall kolla sidan frekvent för att se när kommande säsong läggs upp. Någon mer som är Spa-sugen under -08 och har lust att hänga på? _________________ Stefan Larsson |
||||||||||||
Re:
Hm, nu är jag inte riktigt med? Var du till Norge en sväng då? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||||
Re:
Hmm, ja nu är det ju 35 år sedan och vi bodde i Storlien men nog har jag för mig att det fanns lite kurviga vägar vid bussutflykterna, förvisso var vi uppmot Trondheim vid ngt tillfälle. Vägarna har kanske blivit bättre, eller så är det mitt minne som blivit krokigt ![]() /A Sorry Stefan för OT, det blev ju litte norrut istf söderut. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||||||
Re:
Det blev PFC skivor, friflytande med PFC01. Jag har kört Pagid RS19 i några år på orginalskivor och tyckte det var dags att prova något nytt. More bite to the RS!!!!! ![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||||||||
Nu ligger tiderna för Ringen ute för 2008 så det är bara att börja planera...
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||||||||
Re:
Att testa mina grejer är inget problem. ![]() Då gäller det bara att invänta någon form av körning på Spa - för att sedan passa ihop detta med ringen. Skall skicka några mail och fråga om det finns något planerat. Antar att vi blir ett bra gäng då? _________________ Stefan Larsson |
||||||||||||
Re:
Inte nervös över bromsdammet som lär ha tendenser att bränna fast.? _________________ Patrik Ljunggren |
||||||||||||
Re:
Det blir väl till att ha duktigt med vax på fälgarna.... _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||||||||
Re:
Jag kan glädja dig med att det problemet har man inte om man kör med PFC:s skivor ![]() Spa skulle jag också kunna tänka mig att köra på en dag kombinerat med Ringen. Jag var och besökte Spa när, jag tror det var Sportfahrerschule hade förarkurs tidigt höst 2006 och det verkade var ett kul och bra upplägg med instuktörer mycket fri körning och nån form av tävling/uppkörning. Men en dag med fri körning funkar fint för mig. / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||||||||
Re:
Hej John. Det var ett tag sen. Tack för infon med skivorna. Det känns genast bättre då RS Patrik annars verkar ha koll på läget. Det vore roligt om vi alla kunde åka ner samtidigt så vi får på något sätt ta reda på hur det står till med SPA 2008 och hitta en lämplig vecka att åka ner. Roligt om lite "gamla" BMW stollar hänger på. Jag är ju skyldig dig en tur i min bil (på förarsidan) som jag lovade vid ett svagt ögonblick på Ringen för ett par år sedan.... Stefan har ju hur mycket tid som helst över då han endast har ett litet Torp och två små som inte kräver någon tid ![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||||||||
Re:
Jag är ju skyldig dig en tur i min bil (på förarsidan) som jag lovade vid ett svagt ögonblick på Ringen för ett par år sedan.... ![]() ![]() Skönt att höra att Stefan har det bra! / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||||||||
Re:
John, tack för info'n. Typiskt att man har nya Cup skivor fram då... Namne, tack för komplimangen! _________________ Patrik Ljunggren |
||||||||||||
Re:
Just nu har jag fullt upp med att skotta snö... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||||
Re:
Så lite så.... Du verkar ta ditt intresse på ett seriöst sätt. Du har väl koll på SPA? om jag inte missminner mig så har jag sett bilder på dig och Ulf Karlsson på en SPA resa? Du kanske kan bidra med något? ![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||||||||
Re:
Jodå, sjukligt seriöst... Byn, påminner lite om öppningsscenen i Le Mans när Steve kommer körandes i sin S... Jättemysigt. Hotell som är OK är svårare, Anders har nog bättre koll. Bellevue, var inte belle... Banan och upplägget, sanslöst. Ulf snackar inte mycket i vanliga fall, men nu var han helt tyst. När vi kom dit på kvällen myntade han det numera odödliga: "Nu fattar jag hur muslimerna känner sig när de kommer till Mecka". Kan bara hålla med. De' e' bar' å' åk! _________________ Patrik Ljunggren |
||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 9897 besök totalt |