Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 64 besök senaste veckan (27490 totalt) |
Så härligt enkelt och praktiskt det ser ut med ett ljust och lackad underrede!
![]() Man blir ju så less varje gång man är under bilen annars och håller på och bråkar med bultar som är övermålade av äcklig rostskyddsmassa. _________________ Jonas Edling |
||
Ja det är just därför jag väljer att måla mitt underrede vitt.
Inga frågetecken när det gäller att upptäcka problem eller meka med eventulla sådana. Tänkte fortsätta upp i motorrummet, men det får bli när han står på pallbockar igen. ![]() ![]() _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
Prydligt, Anders!
Att lacka underredet vitt är det bästa man kan göra. Alltid ljust under bilen (behöver med andra ord ingen lampa med sig) och man ser direkt om något börjat läcka. Svinbra, helt enkelt! ![]() ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||
Ser snyggt ut, riktigt snyggt. Vitt underede är något av det bästa jag gjort med min Kadett för mekmöjligheterna, som Samson säger så är fördelarna många.
Vad för färg har du använt? Blank/halvblank/matt? _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Re:
Tackar tackar! Ja jag har ju skruvat under din bil i några timmar Johan och får säga att det är en fröjd när man slipper den där svarta hemska kletiga arbetsmiljön. Allt man vill göra tar minst dubbelt så lång tid och man blir förtielva gånger skitigare. Sist blev jag ju inte ens smutsig. ![]()
Jag anade att frågan skulle komma. Först skrapade och stålborstade jag ytan helt ren från all underredsmassa, lagade upp alla skavanker och sen grundade jag med ett tjockt lager av Hagmans CA primer som är Epoxybaserad. Tyvärr kommer denna underbara färg att utgå från jordens yta om 2 månader eftersom den helt enkelt är för bra och således alldeles för giftig. Sedan fick jag rådet att spruta underredet med en tjock och slagtålig polyuretanfärg, men klockan gick och jag fick inte tag på denna "jättebra" färgen, så det blev till en början 8 burkar vit fälgfärg från Biltema á 39:-/st. Den är halvmatt. Den täcker ganska bra och torkar på ett kick. Jag brukar ta samma färg på bromsok men då är den silver, och det funkar grymt bra. ![]() _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
Ytterligare en sak på listan som jag kan bocka av.
Packade min lilla E21:a smällfull med aludelar till allehanda motorer men mestadels till mitt racejärn. Har en bra kontakt i de södra delarna av Göteborg som har tillgång en skapligt kaxig glasblästeranläggning. Bilder på resultatet inkommer inom kort. ![]() ![]() _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
Kan inte skryta med drypande resultat än eftersom mina delar inte kommit tillbaka ännu.
Ni är lika otåliga som mig... jag vet. ![]() Skall kanske slå denne herre en pling under dagen. Tänk om sakerna är färdiga och han bara har supit bort mitt telefonnummer? ![]() Måste rigga en ny back med aludelar till honom om det blir till att fara till Sisjön... ![]() _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
|
||
Re:
Helt rätt ![]() titta gärna på min bil audi s2 tbr performance |
||
Hehe!
Mja, vad har hänt? Jag har ställt ner bilen på fyra pallbockar eftersom underredet är färdigt. De där finurliga ställen som bilen hängde i har lånats ut till en E30 kollega i Lund. Nästa tillgrepp blir att montera en bur. Men först måste en sådan inskaffas och det kostar kulor. Jag har talat med Svets & Smide i Gunnarsjö och han har på hyllan så det är lugnt Däremot måste jag bli förbaskat bra kompis med någon i Göteborg som har god erfarenhet av att mockla in en bur i en bil, för DET kan jag inte... än... ![]() Däremot vet jag att alla mina aludelar till motorn är färdiga hos bläster! ![]() om jag bara hittade lite tid, lite cash och begav mig dit och hämtade sakerna så kan jag snart börja visa pornografiska bilder på rejsa.nu. ![]() Har iofs tillverkat en del saker till bilen... Inte mycket, men iallafall lite... så lite duktig är jag. ![]() Bilen skall ju som bekant stadig och tighti chassit. Så jag tillverkade mig lite bussningar. Bakaxelbussningarna i delrin med metallhylsa. ![]() ![]() Bussningar till länkarmarna fram, även dessa i delrin. ![]() Skall se om jag inte kan få till de andra bussningarna också. Men för tillfället samlar jag likvida medel på alla tänkbara sätt. Rosenlundsgatan, Näckrosdammen och Femmans torg... ![]() om ni undrar vem tjommen är som står och nasar Faktum utanför bolaget i Munkebäck så ehm... Måste ju investera i lite nya grejor snart... ![]() _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
Andra gången jag läser igenom tråden, man blir bara så sugen på att fixa till sitt egna underrede va!
![]() Hur har det gått på sistone? Fått gjort något mer som man kan använda som inspirationskälla? ![]() Mvh Mathias _________________ Mathias Pelkonen |
||
UFF!!!
Alla bilar tar upp så mycket tid och kraft att jag inte har hunnit med eller orkat att jobba vidare med E30:n. Ni andra beställer så mycket prylar av mig att jag nästan bara jobbar med det när besöker verkstan. Jag tackar givetvis för er tillit till mina produkter, men så är också endast det bästa gott nog. Det får snart bli ett ordentligt krafttag med bilen och med alla ingående delar som är både här och var. Saken är den att efter allt jobb och meck med mina två andra bilar så har ideérna klarnat på många håll. Har numera spikat hur mitt chassie på E30:n skall bli, och konceptet ligger färdigt för inmätning och montage. Jag har insett att om jag någon gång mer skall ha ODS198 skylten på bilen i godkänt skick så måste jag involvera SFRo i projektet, och det är kanske på sin plats att släpa in dom i verkstan snart. Annan motor, andra bromsar, annan totalvikt, annat chassie,tanken på annat ställe, annat utförande av karossen osv osv. Svensk bilprovning lär arkebusera mig på plats om jag dyker upp med en E30 som väger under 1000kg, har över 200hk, kan bromsa upp den dubbla effekten, kan ta en kurva i 150 knyck utan att det märks ![]() För bilen skall trots allt inte bli en trailerqueen. Well... tills det där ovan nämnda krafttaget har skett får ni så snällt lugna ert sug efter fler håriga bilder. ![]() _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 64 besök senaste veckan (27490 totalt) |