| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Insurfade bilder
|
<< 1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (11174 totalt) |
Här kommer några till....
/Anders C _________________ /Anders C |
||||||
|
Ser ut som gammla Volvocupen. Antagligen gick det inte göra en setup på bilarna som var tillfredställande nog samt att de hade rätt bra med mos i maskinerna om jag minns rätt. Kombinera detta med skitdäck och det går brett...
Läste i ngn gammal IMS om olika Volvo Cup-byggen från den tiden det var 142 som gällde. Har för mig att de trimmade de stackars B20-maskinerna rktigt seriöst med bra gry som resultat. Över 180 hk om jag minns rätt. Var är Lefors när vi behöver honom?! Han har ju span på dethär med racing på 70-talet bättre än oss flesta.
|
||||||
Vi vet det vid dethär laget!!!!!!!!!!
Mitt tips är att köpa en igen, då jag känner att du har dragning åt det hållet... Själv har jag snöat in på Gt3:or, mkt trevlig vagn. Varför bygger inte BMW ngt likande? Nä, CSL är inte riktigt "fullt ut som jag vill ha den". Det är därför jag inte köper ngn...
|
||||||
|
Andreas>
Hehe!!! Du låter som mina barn...
Jo... satt just o tänkte en racerensad, lätt lätt elva i riktigt fint skick för lite bus... F.ö. så köpte jag min elva för 25 tusen... Vad kostade en GT3'a sa du? _________________ Magnus Thomé
|
||||||
Läckertläckert . Ni som kan Porsche-historien bättre än jag, innebär den fronten att det är den där supperlätta versionen av tidig 911:a, är det 911 L som den heter? Typ 870 kg eller nått sånt?
_________________ Pär Hylander |
||||||
Jepp. Enl. uppgift skall den vara det. I vilket avseende vet inte jag men i okt. issue av Performance BMW där de testkör CSL på Ringens GP-slinga skriver de att: "Briefly nicking up from second to third, it`s obvious the SMG shift has been optimised and the throttle responses with the new intake layout are incerdible" De skriver också att CSL är vassare än M3:an men inte tillräckligt. Att göra om en i grunden redan jättebra bra bil till en superbra är svårt. Så jag håller med AL, CSL är inte tillräckligt kompromisslös! (Inte för att jag har råd med endera men ändå....)
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
Räcker det inte att CSL:en är snabbare runt Ringen än GT3?
|
||||||
Vore ju rätt fräsigt med nånting sånt på banmöten... Fast i en 02-kaross (riktig styrning, inte sånt där kuggstång ). Nån, som är förtjust i att skruva som vill bygga en åt mej (jag är alergisk mot att skruva med bilar sen för mycket sånt i ungdomen > )?
JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
Vad har dom kört CSL'en på för tid? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||||
Den skall ha körts på under 8 minuter. |
||||||
........ ........
_________________ Pär Hylander |
||||||
GT3:an, "den gamla", kostade över 900 kSEK ny och den nya blir troligen ännu dyrare, dvs dyrare än CSL men den nya blir förmodligen snabbare också. Är väl inte så mkt special i GT3? |
||||||
Den är ju precis hur fräck som helst!!!!
Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
![]() |
Bilder o videos
Insurfade bilder
|
<< 1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (11174 totalt) |