Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW HARTGE M3 E46 2002 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (35009 totalt) |
Tänkte också skapa en biltråd då Mr H ska förädlas med lite rejs-prylar även om den redan från Hartge har lite mera godis gentemot den vanliga M3 E46an.
Inhandlades för 4 månader sen. genom en bilfirma i skåne som hjälpte till med alla typ intyg osv. Det var inte helt enkelt att få igenom en Hartge M3a till Sverige. Men nu så har jag en speciell bil med lägre försäkringspremie än en vanliga M3 e46 Något är även gjort med motorn då den går bättre än vanliga M3or, men har inte fått en specifikation av Hartge än på vad de gjort. Men misstänker kamaxlar och mappning, men är inte säker. Hartge extra utrustning: 31 46 0700 E (Bilstein PSS9) 31 46 0550 E (krängningshämmarset) 51 46 0500 C (Hartge H50 huv) 99 46 0000 C (Emblem) 18 46 0510 D (Hartge mellanrör) 18 46 0400 D (Hartge avgas) 18 46 0400 D ( 9 x 19" offset 46 with 245 / 35 ZR 19 front 9.5 x 19" offset 22 with 275 / 30 ZR 19 rear) Bakvagnsförstärkning i golvet gjort hos Hartge Hartge VMax Extra av oss på Rnb-racing: - CSL diffuser - Strassentech läpp - polyuretan bussningar länkarmar - Ruff Racing bussningar bakvagn -Vinter/Höst modifieringar: - Ruff racing stöddämparlager - Ruff racing camberplattor fram - Ruff racing camber-ställbara stag i kofiber bak - Kolfiberinsug med modifierad luftstyrning - Alu svänghjul från UUC motorwerks med M5 tryckplatta och lamell - CSL baklucka lite bilder kommer Vid köpet Efter lite modifiering _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
|
||
Tackar..
BTG: nja det är original ok som är målade gula av hartge eftersom de ville väl matcha PSS9ans färger Ska blästra dem i vinter om ifall det inte blir större bromsar , har tänkt på PFC 355 mm skivor och 996 turbo OK. joan: Det blir ett Mkmotorsport kolfiberinsug som jag handlar hem från deras leverantör för 14500 SEK istället för 3500 euro som MK säljer dem för. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
Tjena Rafko
Ser mycket nice ut ... Bakluckan kommer sitta som en smäck Hur har ni fäst Strassentecharen ? Ta det lugnt över 270 km/h då den har en tendens att lossna Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||
ok, skönt att de antingen byts ut(bromsar från Zuffenhausen är svårslagna ) eller blästras. Så där kan man ju inte ha det. _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Mumsigt! Hur funkar kolfiberinsuget, med eller utan original luftmassemätare? CSL har väl ingen? _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
Houke:
Tackar mister. Strassentechen har vi satt med skruvar underifrån och från sidan. Plus att den glider in i ett spår så att den bör inte ramla av Men ska kanske göra en förstärkning under vintern, ska kolla på det, tack för tipset. Escortmk2mannen: ca 14500:- är priset BTG: Stämmer , ska fixas men ska ta det i samband med bromsvätske byte annars bara slöseri med tid och ork Joan: Kolfiberinsuget funkar både med och utan LMM. Men utan LMM så måste man skicka ner styrboxen för omprogrammering för alpha/n. Med LMM på kopplat så får man det grymma ljudet plus lite mera effekt. Effektökningen blir givetvis större vid omprogrammeringen men LMM justerar in soppan så pass bra att det inte är lönt att lägga de 1500 Euro för omprogrammering. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
Jag satte min med 10 karosseriskruvar från alla håll o kanter , men första toppfartskörningen på E65:an vid svedala så släppte den i 270-280km/h med ett satans brak Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||
Houke:
Hahahha, jävlar det måste varit obehagligt... Så fort jag får på mina camber-armar osv så kommer jag förbi er för en hjulinställning ala race... _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
VVVVAAAAAA 14000 fy fan va billigt.shit ska jag köpa ett måste jag köpa ett hellt nytt med allt det kostar 30 tusen för en kopia av ett mis insug
_________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||
Fått hem lite prylar som ska monteras i veckan.
RUFF Stötdämparlager lite hårdare modell i med förstärkningsplattor på ovansidan. Gjorda i T6 alu osv.. Även RUFF justerbara bakre camber armar i kolfiber. Stål i ändarna med lager. och 1.5mm grövre grenrör ala supersprint med längre och större primärrör. Lätt svänghjul UUCmotorwerks med annan tryckplatta blir monterat i vinter. Enkelmassa istället för dubbelmass och som väger bly! _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
Lite blandade leverantörer. Men vår firma är nu återförsäljare för RUFF performance parts.
De gör massa kvalitets prylar till BMW. Både M och utan-M. Typ som PowerFlex men bättre, (tycker jag). LÄtta remskivor, svänghjul väghållning osv.. Ska utvärdera deras nyaste komponenter nu innan vintern iaf. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
Nu när bilen är avställd inför vintern så tänkte jag montera lite av det inhandlade godiset :P
Ikväll var planen följande --> - Riva original insug - Förlänga 2 slangar till tomgångsmotor etc.. - Bocka olje-stickan så kolfiberinsuget får plats - Skruva dit kolfiber-insuget Allt passade superbra, pfk passform och anslutningarna till trattarna är exakt som original ingångarna, så det var bara att flytta över gummit och skruva fast med slangklämmor , VOILA!! Imorgon blir det sätta att sätta dit konan från 150mm till 90mm så det passar luftmassmätaren. Billet LMM är på tillverkning just nu i ALU så att man slipper ta sönder originalet som är inbyggt ihop med insugboxen... _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW HARTGE M3 E46 2002 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (35009 totalt) |