Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 turbo Cup - 1986
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
9 besök senaste veckan (57363 totalt)
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346


Trådstartare
GT3 CS skrev:
David,

Ser kanon ut! Enl. min smak hade jag bytt ut 3.8 vingen till orginal för att behålla sleaper looken son 964 RS har.

Ciao,

Johannes E.


Tack. Att montera originalluckan (ligger på vinden) var min ursprungliga tanke - men jag gick andra vägen istället och monterade frontsplitters. Dom i kombination med 3,8 luckan blev helrätt. Är "rädd" för att den är en sleeper ändå

Men jag kommer nog köra utan splitter och vinge i framtiden, håller med om att det är mer korrekt/snyggt.

_________________
D a v i d B r a n t m o

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
Tommy Gråberg

Här sen Nov 2005
Inlägg: 18



Tjena David gick det bra på Tullinge. Tommy g

_________________
Tommy Gråberg
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346


Trådstartare
Tommy Gråberg skrev:
Tjena David gick det bra på Tullinge. Tommy g


Tja Tommy!

Det gick helt ok

_________________
D a v i d B r a n t m o

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



Hallå David,

hittade din pärla på porsche.nu! Warum? Tar du Gevalia i inbyte är en naturlig
nästa tanke!

Vad blir det för något i denna (min) drömbils ställe, tro? Var den för kompromisslös eller...

GOD JUL och jag ska prata med min bank i mellandagarna!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346


Trådstartare
Re:

FLAT-SIX skrev:
Hallå David,

hittade din pärla på porsche.nu! Warum? Tar du Gevalia i inbyte är en naturlig
nästa tanke!

Vad blir det för något i denna (min) drömbils ställe, tro? Var den för kompromisslös eller...

GOD JUL och jag ska prata med min bank i mellandagarna!


Hej Daniel,

visst blev den för kompromisslös i förhållande till min plånbok och förändrade prioriteringar som relativt nybliven förälder. Den lilla killen på bilden fick sin pappa att inse vikten av balans mellan hobby och övriga "utgifter"



RSn är nu såld. Bifogar en bild från senaste besöket på Gotlandring



Skämt å sido, här kommer i alla fall några bilder från sista banmötet med den här bilen på Mantorp i höstas:





Tror att jag kommer ligga lågt på bilfronten ett tag framöver, men vi får se hur det går. Kan nog bli svårare än väntat.

_________________
D a v i d B r a n t m o

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



...jag tycker nog att detn ser väldigt säker ut för Brantmo Jr! Livet har
olika stadier och en Audi S6 Avant kan nog fungera bättre några år!

Lycka till!

Daniel//

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346


Trådstartare
951 s -88

Återfall till Porsche

Den här gången till en 944 turbo s från 88. Bilen har ett uppgraderat chassi, stålomspunna slangar, Pagid blåa och Sandén chip. I övrigt original (röd med beige läderinredning, utan taklucka) utom fälgarna som nu är i 17" med 993 turbo look (kopior). Uppdaterar med bilder och mer info senare

På att göra listan finns:

Reparera AC (familjebil )

Service/genomgång

Helrecond

R-däck

Chassiinvägning/justering

Skalstol

Tuta

Köra

_________________
D a v i d B r a n t m o

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2638



Re: 951 s -88

d_b skrev:
Återfall till Porsche


Grattis!

_________________
--
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Tjohoo!! Inga bilder?

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
A944T
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 109



Grattis till nya bilen!

_________________
Andreas Nilsson
Åker långlopp med Volkswagen Racing Sverige
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346


Trådstartare
Tackar

Bilder kommer...

Har tittat lite i dokumentationen och det här "Sandén chipet" visade sig vara den trimsats som sägs ge 295 hk och 430 Nm.

Bilen har fjäderbenslagringar från Sandén och chassit är av en tidigare ägare (som då jobbade på Forza) specat:

Turbo Cup stötdämpare omshimade till egen Clubsport sättning med avstämning 380/150 fram och 500/200 bak.

Fjädrar fram 100 N/mm huvudfjäder + 30 N/mm tillsatsfjäder och bak 70N/mm progressiv tillsammans med 25,5 (ca 125/Nmm på dämp.) torsionsstav vilket motsvarar 195N/mm totalt på dämparen.

Wheelrate på 67N/mm och egenfrekvens om 2,3Hz fram, 70N/mm och en egenfrekvens på 2,5Hz bak.

Den här informationen säger inte mig så mycket, men jag ser verkligen fram mot att prova bilen på bana nästa år.

_________________
D a v i d B r a n t m o

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
Tobbe Holst
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 131



Kul att se att du är tillbaka
Jag hörde om din nya bil när den var i "Forzas ägo". Det lät som en välbalanserad bil. Det skall bli intressant att höra hur du, som enligt mig framförde svansmotoriserad Porsche på ett exemplariskt sätt, uppleverer 944:an.

_________________
Torbjörn Holst

Den gula bytt mot en låg röd..
Citera
flopp
Anderslöv
Här sen Aug 2005
Inlägg: 89



Wohoo, grattis!

_________________
Mikael Sköldeborn
Porsche 951
Porsche 996 C2 X51
Citera
A944T
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 109



Re:

d_b skrev:
Tackar

Bilder kommer...

Har tittat lite i dokumentationen och det här "Sandén chipet" visade sig vara den trimsats som sägs ge 295 hk och 430 Nm.

Bilen har fjäderbenslagringar från Sandén och chassit är av en tidigare ägare (som då jobbade på Forza) specat:

Turbo Cup stötdämpare omshimade till egen Clubsport sättning med avstämning 380/150 fram och 500/200 bak.

Fjädrar fram 100 N/mm huvudfjäder + 30 N/mm tillsatsfjäder och bak 70N/mm progressiv tillsammans med 25,5 (ca 125/Nmm på dämp.) torsionsstav vilket motsvarar 195N/mm totalt på dämparen.

Wheelrate på 67N/mm och egenfrekvens om 2,3Hz fram, 70N/mm och en egenfrekvens på 2,5Hz bak.

Den här informationen säger inte mig så mycket, men jag ser verkligen fram mot att prova bilen på bana nästa år.


Det låter som det kan vara samma motorspec som i min.

_________________
Andreas Nilsson
Åker långlopp med Volkswagen Racing Sverige
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346


Trådstartare
Hittade en bild på Forzas hemsida under Projekt bilar:

_________________
D a v i d B r a n t m o

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Är det Fredriks gamla på Forza?
Fin bil!! thumbs up

Men en konstig biltråd!! Innehåller ju en massa olika bilar


_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1083



Ja det är Fredriks 944.

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346


Trådstartare
nu är AC:n fixad, bilen servad och recondad - postar lite "efter-bilder" från reconden (J. Sandell, Stockholms Bilvård):




_________________
D a v i d B r a n t m o

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
AndersC
strängnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 347



Välkommen tillbaka!
Hur orkar du med så många bilbyten ;-)

_________________
ANDERS CALMEGÅRD
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

AndersC skrev:
Välkommen tillbaka!
Hur orkar du med så många bilbyten ;-)



_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346


Trådstartare
Re:

AndersC skrev:
Välkommen tillbaka!


Tack

AndersC skrev:
Hur orkar du med så många bilbyten ;-)


Visst är det jobbigt, men efter några försök har jag äntligen hittat en vätskekyld turbo-Porsche med motorn på rätt ställe

_________________
D a v i d B r a n t m o

Då:
951 Cup 3,0 16v
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 turbo Cup - 1986
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
9 besök senaste veckan (57363 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande